Aviseringar
Rensa alla

Sluta äta godis


Ämnesstartare

Jag väger 57kg och skulle väldigt gärna gå ner i vikt. Kan man gå ner i vikt om man slutar äta onödiga kolhydrater så som godis, läsk etc? Just nu äter jag väl sånt 2-4 ggr i veckan. Om jag tar bort allt sånt går jag ner i vikt då? Och hur mycket isåfall?


   
Citera

Beror på hur mycket du äter, och vad du äter i övrigt. Men rent generellt, ja. 


   
SvaraCitera

hur lång är du?


   
SvaraCitera
Kudhos

Om du äter mer än vad du förbränner så går du upp. Om du kapar ner på vad du äter så du förbränner mer än vad du får i dig så går du ner. Energi in vs. Energi ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HeyIJustMeetYou:
hur lång är du?

170cm


   
SvaraCitera

Fan vad mycket snask folk äter. Förstår inte grejen.


   
SvaraCitera

170 cm lång, 54 kg.. Jag skulle nästan säga tvärtom, hörrudu. 
Ta en chokladkaka and enjoy life. 


   
SvaraCitera

57 kg är ingenting, oroa dig inte. Om du vill dra ner på godisätandet så gör det för hälsans skull, inte för din vikt för du väger redan lite. Vi på Ungdomar.se vill inte uppmuntra till bantning, speciellt inte när det gäller unga människor. Vi råder dig därför att ta kontakt med en läkare, kurator eller dietist som kan ge en professionell och säker bedömning, och hjälp om det behövs! Bästa sättet att komma i kontakt med en sådan är att ringa sjukvårdsupplysningen på nummer 1177. Du kan också kontakta din närmaste ungdomsmottagning så hjälper de dig att hitta rätt! Lycka till.

Låser denna tråd då jag känner att den faktiskt är en äs-trigger.


   
SvaraCitera