Aviseringar
Rensa alla

Sluta äta mina vänner, snälla!


Ämnesstartare

Deinosuchus:

Tror inte du tänkte igenom det där 

vi kan t.o.m odla i en källare om vi vill, ge mig en anledning varför vi inte skulle kunna odla på vilken mark som helst med människans vilja och material. Löjligt, klart det går om vi vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

Får jag moraliskt?

Men det verkar som att du arbiträrt ger vissa livsformer mer beröm bara för att de är mer konkreta för det mänskliga psyket

vad skiljer ditt liv från skalbaggens liv? Vad gör att du kan ta dens liv, medans du vill att andra inte tar ditt liv?

jag mördar inte skalbaggar? Jag försöker respektera de som respekterar mig, jag gör undantag för de som attackerar mig, som myggor och fästingar. Och t.o.m flugor om dom är för många och påträngande. Men detta är självförsvar.  jag ogillar insekter, men mördar dem inte i onödan eller för skoj skull. Jag försöker respektera det jag kan, det är allt jag kan göra, jag är inte perfekt, men betalar i alla fall inte för massmord på oskyldiga varelser bara för jag är så smart.


   
SvaraCitera

turtleexpress:

vad skiljer ditt liv från skalbaggens liv? Vad gör att du kan ta dens liv, medans du vill att andra inte tar ditt liv?

jag mördar inte skalbaggar? Jag försöker respektera de som respekterar mig, jag gör undantag för de som attackerar mig, som myggor och fästingar. Och t.o.m flugor om dom är för många och påträngande. Men detta är självförsvar.  jag ogillar insekter, men mördar dem inte i onödan eller för skoj skull. Jag försöker respektera det jag kan, det är allt jag kan göra, jag är inte perfekt, men betalar i alla fall inte för massmord på oskyldiga varelser bara för jag är så smart.

Om du mördar en mygga, har du då mördat ett liv likställt en människa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

Om du mördar en mygga, har du då mördat ett liv likställt en människa?

absolut inte, människan är överlägsen på varje sätt. Men varför ska inte den få flyga , äta, knulla, dö, här på jorden om den inte stör dig? Det vi kan se är likställt är känslor, även skalbaggen springer för sitt liv om du stampar bredvid den istället för på den. Så nog är den medveten och känner nån form av rädsla?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

Om du mördar en mygga, har du då mördat ett liv likställt en människa?

den stora frågan är varför du vill radera ett liv från existens om du inte har nån anledning? Varför vill du inte ge skallbaggen chans att utforska livet? Bara för att ditt liv är mycket bättre? Iså fall borde du ju vilja hjälpa skalbaggen istället så han får pippa lika många tjejer som du får.

den stora frågan är helt enkelt bara; varför? Varför ta ett liv?


   
SvaraCitera

turtleexpress: den stora frågan är varför du vill radera ett liv från existens om du inte har nån anledning? Varför vill du inte ge skallbaggen chans att utforska livet? Bara för att ditt liv är mycket bättre? Iså fall borde du ju vilja hjälpa skalbaggen istället så han får pippa lika många tjejer som du får.

den stora frågan är helt enkelt bara; varför? Varför ta ett liv?

Jag skulle inte radera en skalbagge av ingen anledning

Men det finns god anledning till att dräpa en kyckling


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

Jag skulle inte radera en skalbagge av ingen anledning

Men det finns god anledning till att dräpa en kyckling

vilken anledning? Smakar gott?


   
SvaraCitera

Det ligger inom människans, såsom alla djurs natur, att döda. Då för att föra vidare sitt eget släkte, vilket endast kann ske genom att äta det våra förfäder har gjort i hundratusentals år. 


   
SvaraCitera

turtleexpress:

vilken anledning? Smakar gott?

Ja, och, kanske näring också? Jag är inte säker på om det är köttätande eller veganism som är det näringsvis bästa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

Ja, och, kanske näring också? Jag är inte säker på om det är köttätande eller veganism som är det näringsvis bästa

du kan hitta allt du behöver från växt riket, men du ska ha ihjäl levande varelser för du är inte nöjd med smaken och vill ha nått med mer näring istället för att äta lite extra växter. Vad gör dig så viktig att du har rätten att göra dig själv starkare på en annans bekostnad? 

vad har du och kycklingen för likheter?
Öga, näsa, mun, röv, hjärta, hjärna, som dom flesta djur.
hur ser era liv ut?
äta, skita, sova, hänga med familj och polare, leta mat och ha trevligt, hoppas man får knulla nån dag.vad vill ni i livet?
utforska, lära nytt, uppleva dom fina stunderna och känslorna livet erbjuder, så klart blir det mindre bra stunder ibland med, men det orkar man med för att få fler av det fina, om inte det jobbiga blir för jobbigt så klart då blir det surt att leva, som om en människa låser in en ko i ett trångt bås och våldtar dig t.e.x. Eller kidnappar ditt barn. Kolla upp hur kossan reagerar när dom tar kalven, mamma känslor som vilken mamma som helst. Och att dem vill leva vidare och ha fler fina stunder ser man på deras rädsla. Så varför känner du att du kan ta allt det från en annan? Men ingen får ta det från dig? Du verkar inte så viktig.


   
SvaraCitera

Hamburgare e gott


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Deinosuchus:
Det ligger inom människans, såsom alla djurs natur, att döda. Då för att föra vidare sitt eget släkte, vilket endast kann ske genom att äta det våra förfäder har gjort i hundratusentals år. 

jasså, hur många har du dödat? Hur många har dina föräldrar och äldre mördat? Vilket skitsnack. Om det låg i vår natur skulle du kunna fånga ett rådjur på fot och döda den för hand och tand, det kan du inte, däremot i lejonets natur verkar det ligga. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bananlåda:
Hamburgare e gott

att ha samvete är frid.


   
SvaraCitera

turtleexpress:

att ha samvete är frid.

Ah men tänk på växterna då, dom har också känslor ju


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bananlåda:

Ah men tänk på växterna då, dom har också känslor ju

hur vet du det? Löjligt.

Du skämtar om offren i ett pågående oändlig massmord och tortyr. Kul? gillar du att betala för tortyr och massmord? Gillar du smaken av likdelar täckta med salt och krydda?
Hyena.


   
SvaraCitera