Aviseringar
Rensa alla

sluta äta våra vänner.


Ämnesstartare

123fendas:

...och därför är det okej att göra världen ännu mer orättvis...? Tardig

exakt. 


   
SvaraCitera

människor är allätare precis som björnar och håll i er, vildsvin och grisar är faktiskt också allätare. Vi är inte gjorta för att vara veganer, men sen borde fler äta mindre kött och äta mer vegitariskt absolut.


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe: Vi är inte gjorta för att vara veganer

[källa behövs]


   
SvaraCitera
Berit

Lägg ägg med den där vegangrejen va


   
SvaraCitera

Berit: Lägg ägg med den där vegangrejen va

Varför


   
SvaraCitera
Berit

123fendas:

Varför

Lägg ägg höhöhö
Jag har aldrig mött någon som trycker på lika mycket att man ska äta kött som nån som försöker göra alla till veganer 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe:
människor är allätare precis som björnar och håll i er, vildsvin och grisar är faktiskt också allätare. Vi är inte gjorta för att vara veganer, men sen borde fler äta mindre kött och äta mer vegitariskt absolut.

om du är all ätare som björnen, varför klarar du inte att ätta ett levande oförberätt djur? Kan du bita i en kaninpäls och surpla i dig blodet? Och varför har du tarmar likt andra växtätare?

vi är visst gjorda för att äta växter att du väljer att vara allätare är ett val. Vad tyder på att vi är gjorda för att äta djur?

säg inte bara vi är allätare, förklara varför vi är det, annars är det bara din åsikt.


   
SvaraCitera

turtleexpress: annars är det bara din åsikt

Inkorrekt, annars är det cirkelresonemang


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Berit:

Lägg ägg höhöhö
Jag har aldrig mött någon som trycker på lika mycket att man ska äta kött som nån som försöker göra alla till veganer 

gå till mcdonalds, eller slå på tvn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

Inkorrekt, annars är det cirkelresonemang

ett påstående, utan belägg? Oavsett ett dåligt argument att bara säga "vi är och därför".


   
SvaraCitera

turtleexpress: ett påstående, utan belägg

Korrekt


   
SvaraCitera

Åh nej dj autismo flatearther:n är tillbaka för att dela sina värdelösa åsikter. Darwinism borde ha tagit ditt liv för länge sedan 🙂


   
SvaraCitera

1. Liv kan reproducera.
2. Många djurarter är väldigt simpla och kan inte begripa saker och ting som död.
3. Skulle inte kalla mig för en "djurvän" då det hade varit hyckleri, är dock en hund och katt vän 🙂
4. Brukade fiska mycket förr i tiden vilket resulterade i att man behövde slå ihjäl fisken med en speciell klubba för att inte dra ut på lidandet. Kan för tillfället inte komma på något jag stöder men är inkapabel av att begå själv ;(


   
SvaraCitera

Så folk som är vegetarianer äter bönor och allt annat förutom kött? 😛


   
SvaraCitera

123fendas:

[källa behövs]

Okej, fel av mig att påstå att man inte kan leva som vegan, saken den är att ska man vara vegan måste man vara väldigt strikt med vad man äter för annars kommer man att bli sjuk alltså att man måste äta väldigt varierat och äta vissa saker hela tiden för annars får man vitaminbrist.
Men människor är i grunden allätare, tänk efter lite, vi kan äta både kött och växter, men om du verkligen vill ha en länk så läs här: https://en.wikipedia.org/wiki/Human#Diet


   
SvaraCitera