Aviseringar
Rensa alla

sluta äta våra vänner.


vincebruh:
Så folk som är vegetarianer äter bönor och allt annat förutom kött? 😛

Vegitarianer äter inte kött men de äter mejeriprodukter dvs animaliska produkter såsom mjölk, grädde, smör och ost.


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe:

 dvs animaliska produkter såsom mjölk, grädde, smör och ost.

Vad är animaliska produkter lol låter som djur produkter. Alltså att du skriver att Vegetarianer inte äter djur men de äter djur.


   
SvaraCitera

vincebruh:

Vad är animaliska produkter lol låter som djur produkter. Alltså att du skriver att Vegetarianer inte äter djur men de äter djur.

Jag klargjorde vad som menades med animaliska produkter, Men jag kan försöka förtydliga, animaliska produkter, såsom jag menar är inte kött men det som kommer från djuren i form av mjölk.


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe: Men människor är i grunden allätare, tänk efter lite, vi kan äta både kött och växter, men om du verkligen vill ha en länk så läs här: https://en.wikipedia.org/wiki/Human#Diet

Att människor kan äta kött, betyder inte att det är näringsvis optimalt för människor att äta kött

vincebruh: Vad är animaliska produkter

Latin är kul


   
SvaraCitera

turtleexpress: 4. Är det vettigt att "vänja" sig vid att skapa lidande och död på andra levande varelser? Soldaten vänjer sig också, och bödeln, yrkesmördaren osv. Bara för du vant dig betyder inte att det är rätt.

Du låter som en Vänsterpartist, full av empati och kärlek 🙂


   
SvaraCitera
Cobrak

lav låste första tråden av en anledning lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:
1. Liv kan reproducera.
2. Många djurarter är väldigt simpla och kan inte begripa saker och ting som död.
3. Skulle inte kalla mig för en "djurvän" då det hade varit hyckleri, är dock en hund och katt vän 🙂
4. Brukade fiska mycket förr i tiden vilket resulterade i att man behövde slå ihjäl fisken med en speciell klubba för att inte dra ut på lidandet. Kan för tillfället inte komma på något jag stöder men är inkapabel av att begå själv ;(

2. Vilka då?


   
SvaraCitera

Cobrak:
lav låste första tråden av en anledning lol

Sen fick han tillåtelse att starta en ny om han har schysstare ton mot folk som säger emot.


   
SvaraCitera

turtleexpress:

2. Vilka då?

Musslor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe:

Okej, fel av mig att påstå att man inte kan leva som vegan, saken den är att ska man vara vegan måste man vara väldigt strikt med vad man äter för annars kommer man att bli sjuk alltså att man måste äta väldigt varierat och äta vissa saker hela tiden för annars får man vitaminbrist.
Men människor är i grunden allätare, tänk efter lite, vi kan äta både kött och växter, men om du verkligen vill ha en länk så läs här: https://en.wikipedia.org/wiki/Human#Diet <

så för att du tycker det är jobbig att äta vegetariskt ska nu någon dö? Så du får det lite lättare i vardagen?

en växt kan du äta direkt ifrån trädet, kan du äta en rå kanin? Utan eld och kryddor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

Musslor

möjligt, har du testat nått?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay:

Du låter som en Vänsterpartist, full av empati och kärlek 🙂

Cobrak:
lav låste första tråden av en anledning lol

Lav:

Sen fick han tillåtelse att starta en ny om han har schysstare ton mot folk som säger emot.

puss och kram.Tumme upp


   
SvaraCitera

123fendas:

Att människor kan äta kött, betyder inte att det är näringsvis optimalt för människor att äta kött

Det har jag inte påstått heller men det är inte fel att äta lite kött men man ska nog inte äta 80kg kött eller mer per år som är det generella i Sverige, bör man istället äta 35kg per år. Vissa verkar ju äta extremt mycket kött.


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe:

Det har jag inte påstått heller men det är inte fel att äta lite kött men man ska nog inte äta 80kg kött eller mer per år som är det generella i Sverige, bör man istället äta 35kg per år. Vissa verkar ju äta extremt mycket kött.

Ja för mycket rött kött är inte men lite kan aldrig skada 😉


   
SvaraCitera

Vad är tanken med desse trådar igentligen? Du får ju inte precis oss att äta mindre kött, och du försämrar vår syn på vegetarianer väldigt mycket, min iaf


   
SvaraCitera