Aviseringar
Rensa alla

sluta äta våra vänner.


Väntar fortfarande på svar av ts om hur vi ska göra med skadedjur som råttor och vildsvin enligt samma djurvänsprincip som är tänkt att uppmana till veganismSover

Samt hur vi gör med andra djur som äter djurSover

Hjärta


   
SvaraCitera

Asså nu vet inte jag vad andra skrivit å så men kom ba att tänka på att om hela världens befolkning skulle bli veganer och inte nåt slags kött alls så skulle ju djuren dö ut då vi skulle behöva använda alla fält och övrig mark för att plantera mat åt oss på. De är inte de att vi människor äter kött som är problemet det är den mängd kött vi äter, djur tar redan så mkt plats på våran jord för att vi ska kunna slakta dom och äta upp dom, om varje människa skulle minska sint kött ätande lite granna och byta ut köttet mot nåt växlingt istället ibland iaf skulle det hjälpa rätt mkt ändå 🙂 vill bara påpeka att jag inte orkar ha nån diskussion om såna här ämnen så dont even try. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Donkeking:
Asså nu vet inte jag vad andra skrivit å så men kom ba att tänka på att om hela världens befolkning skulle bli veganer och inte nåt slags kött alls så skulle ju djuren dö ut då vi skulle behöva använda alla fält och övrig mark för att plantera mat åt oss på. De är inte de att vi människor äter kött som är problemet det är den mängd kött vi äter, djur tar redan så mkt plats på våran jord för att vi ska kunna slakta dom och äta upp dom, om varje människa skulle minska sint kött ätande lite granna och byta ut köttet mot nåt växlingt istället ibland iaf skulle det hjälpa rätt mkt ändå 🙂 vill bara påpeka att jag inte orkar ha nån diskussion om såna här ämnen så dont even try. 

jaha djuren kommer dö ut om vi inte dödar dem, synd att du inte vill förklara hur du tänker. Det finns gott om plats på vår jord.

Storchen84:
Väntar fortfarande på svar av ts om hur vi ska göra med skadedjur som råttor och vildsvin enligt samma djurvänsprincip som är tänkt att uppmana till veganismSover

Samt hur vi gör med andra djur som äter djurSover

Hjärta

inget av det har med ditt val att finansiera massmord att göra.

med skadedjur kan man bygga på ett bättre sätt, så dom inte kommer åt. man kan ge dem lite mat på en annan plats så dem låter ditt va. Man kan skrämma bort dem, hellre än mörda.

det vet jag inte tillräckligt om, jag vet inte om man borde göra något åt det.


   
SvaraCitera

turtleexpress: inget av det har med ditt val att finansiera massmord att göra.

med skadedjur kan man bygga på ett bättre sätt, så dom inte kommer åt. man kan ge dem lite mat på en annan plats så dem låter ditt va. Man kan skrämma bort dem, hellre än mörda.

det vet jag inte tillräckligt om, jag vet inte om man borde göra något åt det.

Jo det har faktiskt allt med tråden att göra. För du försöker mena på att man av djurvänsskäl ska sluta äta djur. Därför undrar jag om du har någon lösning på djur som dödas av andra skäl. Men precis som jag förväntade mig har du inte det. Om ditt hem utsätts för en råttinvasion och det är avföring överallt och allt blir söndergnagt - hur länge försöker du ”skrämma bort dom” eller bara låter dom vara innan du ringer en skadedjursbekämpare? Du kanske bara flyttar och lämnar då över problemet till nästa person? Då är du fortfarande delvis ansvarig för råttornas död eftersom du inte skyddat dom.

Vildsvin orsakar så mycket problem att nyligen blev jakt med mörkersikte och värmekamera tillåtet. Något annat som varit på tapeten i dagarna är vilda sköldpaddor som riskerar att rubba ekosystemet i Sverige - dessa ska utrotas genom att samlas in och skjutas. Men detta är väl okej, det är väl bara för att äta kött som djur inte ska dödas eller? Eller juste ”jag vet inte lösningen men människan kan hitta på en lösning om man vill” - det enkla ansvarsbefriande argumentsbefriande svaret Sover

Eller vad sägs om minkar som av djurrättsaktivister släppa ut från minkfarmar för att sedan gå en svältdöd till mötes i det vilda? Väldigt humant va?

Dina djurvänsskäl är full av hål och stekt kycklinglever är gottHjärta

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Jo det har faktiskt allt med tråden att göra. För du försöker mena på att man av djurvänsskäl ska sluta äta djur. Därför undrar jag om du har någon lösning på djur som dödas av andra skäl. Men precis som jag förväntade mig har du inte det. Om ditt hem utsätts för en råttinvasion och det är avföring överallt och allt blir söndergnagt - hur länge försöker du ”skrämma bort dom” eller bara låter dom vara innan du ringer en skadedjursbekämpare? Du kanske bara flyttar och lämnar då över problemet till nästa person? Då är du fortfarande delvis ansvarig för råttornas död eftersom du inte skyddat dom.

Vildsvin orsakar så mycket problem att nyligen blev jakt med mörkersikte och värmekamera tillåtet. Något annat som varit på tapeten i dagarna är vilda sköldpaddor som riskerar att rubba ekosystemet i Sverige - dessa ska utrotas genom att samlas in och skjutas. Men detta är väl okej, det är väl bara för att äta kött som djur inte ska dödas eller? Eller juste ”jag vet inte lösningen men människan kan hitta på en lösning om man vill” - det enkla ansvarsbefriande argumentsbefriande svaret Sover

Eller vad sägs om minkar som av djurrättsaktivister släppa ut från minkfarmar för att sedan gå en svältdöd till mötes i det vilda? Väldigt humant va?

Dina djurvänsskäl är full av hål och stekt kycklinglever är gottHjärta

Hjärta

jag har inte sagt något om tråden.
jag gav dig flera alternativ till att mörda skadedjur.
jag har inte sagt att allt ska va en puss och kram värld, måsta man så måste man, frågan är måste du?

du försöker hitta på saker för att passa ditt eget narrativ, för att du inte kan argumentera ärligt.


   
SvaraCitera

turtleexpress: jag har inte sagt något om tråden.
jag gav dig flera alternativ till att mörda skadedjur.
jag har inte sagt att allt ska va en puss och kram värld, måsta man så måste man, frågan är måste du?

du försöker hitta på saker för att passa ditt eget narrativ, för att du inte kan argumentera ärligt.

Nej, du gav nåt flummigt ohållbart pluttenutt-svar. Du fick sedan återigen svar på tal - som du inte kunde svara på - därför måste nu ”dU KaN inTE arGuMeNterA”-kortet fram. Som inte är så långt ifrån ”blablabla meningslöst dravel”-kortetBlink

Det är ofrånkomligt att behöva ta död på djur som vi anser kommer i vår väg. Dödandet av djur upphör inte om så hela världen skulle sluta äta djur. Men du kanske menar att det i vissa fall är ett nödvändigt ont och berättigat?

Människan är ett djur. Människan är också instinktsdriven - fast inte lika mycket som andra djur. Människan äter djur precis som andra djur äter djur. The endSover

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Människan är ett djur. Människan är också instinktsdriven - fast inte lika mycket som andra djur. Människan äter djur precis som andra djur äter djur. The endSover

 

människan är intelligent nog att kunna skilja rätt och fel (vissa iaf) människan har ett val. 

hur mäter du djurens "instinkt"? Och människans?

det finns djur som inte är kött ätare, du har gjort ett val, styrt av ditt ego, som nu oskyldiga lider för.
hej då fiskmås.


   
SvaraCitera

turtleexpress: människan är intelligent nog att kunna skilja rätt och fel

Aha, men andra djur är alltså inte det menar du? Kanske för att dom är lägre stående i kedjan?

turtleexpress: hur mäter du djurens "instinkt"? Och människans?

Först och främst - vet du vad instinkt är?

turtleexpress: det finns djur som inte är kött ätare

Det finns djur som är allätare.

turtleexpress: du har gjort ett val, styrt av ditt ego

Väldigt många av dom dagliga val vi gör är styrt av vårat egoGlad

turtleexpress: som nu oskyldiga lider för

Sover

turtleexpress: hej då fiskmås.

Nej jag har faktiskt aldrig ätit fiskmås. Eller nåja - inte än i alla fall.

Hjärta


   
SvaraCitera

turtleexpress: Så varför kan inte jag mörda dig om jag anser mig vara bättre än dig?

Eftersom jag inte bara anser att jag är bättre än djur -- jag är bättre än djur i intellektuella parametrar. 

Du är inte smartare än mig. Om du var det, skulle du gärna få mörda mig. Du kan få försöka i alla fall.  Glad

turtleexpress: du kan inte häller måla picaso eller bygga rymdraketer, lägg dig på min tallrik tack.

Du kan inte stava till trots att du är en 30 årig man som blev bannad från Flashback. Lägg dig raklång på mitt buffébord, tack. Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axel_von_Färsen:

Eftersom jag inte bara anser att jag är bättre än djur -- jag är bättre än djur i intellektuella parametrar. 

Du är inte smartare än mig. Om du var det, skulle du gärna få mörda mig. Du kan få försöka i alla fall.  Glad

Du kan inte stava till trots att du är en 30 årig man som blev bannad från Flashback. Lägg dig raklång på mitt buffébord, tack. Hjärta

vad gör att det är ok att behandla varelser illa bara för man anser sig bättre?

och nej det får jag inte, du är skyddad av lagen.

nej jag är inte en 30 årig man, och nej jag har inte blivit bannad från flashback, bara avstängd, vad det nu har med något att göra. Sluta hitta på saker om mig tack, och håll er till saken.


   
SvaraCitera

turtleexpress: jag har inte blivit bannad från flashback, bara avstängd

Mycket glad

Hjärta


   
SvaraCitera

Kött är gott, kommer äta det till dagen jag inte längre kan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Animals are my friends... and I don't eat my friends" ~George Bernard Shaw

"We all love animals. Why do we call some "pets" and others "dinner?" ~K.D. Lang

"Recognize meat for what it really is: the antibiotic- and pesticide-laden corpse of a tortured animal" ~Ingrid Newkirk

"Man is the only animal that can remain on friendly terms with the victims he intends to eat until he eats them" ~Samuel Butler

"For as long as men massacre animals, they will kill each other. Indeed, he who sows the seed of murder and pain cannot reap joy and love" ~Pythagoras

"While we ourselves are the living graves of murdered beasts, how can we expect any ideal conditions on this earth?" ~George Bernard Shaw

"Truely man is the king of beasts, for his brutality exceeds theirs. We live by the death of others: we are burial places! I have from an early age abjured the use of meat, and the time will come when men such as I will look on the murder of animals as they now look on the murder of men" ~Leonardo da Vinci

"As long as there are slaughterhouses, there will be battlefields." ~Leo Tolstoy

"Nothing will benefit human health and increase chances for survival of life on Earth as much as the evolution to a vegetarian diet" ~Albert Einstein

"I have no doubt that it is a part of the destiny of the human race, in its gradual improvement, to leave off eating animals" ~Henry David Thoreau

"Non-violence leads to the highest ethics, which is the goal of all evolution. Until we stop harming all other living beings, we are still savages" ~Thomas Edison

"I think there will come a time, and this is down the road a great many years, when civilized people will look back in horror on our generation and the ones that have preceded it: the idea that we should eat other living things running around on four legs, that we should raise them just for the purpose of killing them! The people of the future will say, 'meat-eaters' in disgust and regard us in the same way that we regard cannibals and cannibalism" ~Dennis Weaver

"To a man whose mind is free there is something even more intolerable in the sufferings of animals than in the sufferings of man. For with the latter it is at least admitted that suffering is evil and that the man who causes it is a criminal. But thousands of animals are uselessly butchered every day without a shadow of remorse. If any man were to refer to it, he would be thought ridiculous. And that is the unpardonable crime." ~Romain Rolland

"A man of my spiritual intensity does not eat corpses" ~George Bernard Shaw

"I venture to maintain that there are multitudes to whom the necessity of discharging the duties of a butcher would be so inexpressibly painful and revolting, that if they could obtain a flesh diet on no other condition, they would relinquish it forever" ~W.E.H. Lecky

"You have just dined, and however scrupulously the slaughterhouse is concealed in the graceful distance of miles, there is complicity" ~Ralph Waldo Emerson

"I think if you want to eat more meat you should kill it yourself and eat it raw so that you are not blinded by the hypocrisy of having it processed for you" ~Margi Clark

"As soon as I realized that I didn't need meat to survive or to be in good health, I began to see how forlorn it all is. If only we had a different mentality about the drama of the cowboy and the range and all the rest of it. It's a very romantic notion, an entrenched part of American culture, but I've seen, for example, pigs waiting to be slaughtered, and their hysteria and panic was something I shall never forget" ~Cloris Leachman

"A human can be healthy without killing animals for food. Therefore if he eats meat he participates in taking animal life merely for the sake of his appetite. And to act so is immoral" ~Leo Tolstoy

"It is only by softening and disguising dead flesh by culinary preparation that it is rendered susceptible of mastication or digestion, and that the sight of its bloody juices and raw horror does not excite intolerable loathing and disgust" ~Percy Shelley

"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated. To my mind, the life of a lamb is no less precious than that of a human being. I should be unwilling to take the life of a lamb for the sake of the human body" ~Mahatma Ghandi

"To become vegetarian is to step into the stream which leads to nirvana" ~Gautama Buddha

"People think of animals as if they were vegetables, and that is not right. We have to change the way people think about animals. I encourage the Tibetan people and all people to move toward a vegetarian diet that doesn't cause suffering" ~The Dalai Lama

"Intellectually, human beings and animals may be different, but it's pretty obvious that animals have a rich emotional life and that they feel joy and pain. It's easy to forget the connection between a hamburger and the cow it came from. But I forced myself to acknowledge the fact that every time I ate a hamburger, a cow had ceased to breathe and moo and walk around. There are viable (and usually better) alternatives to the use of animals for food, sport, clothing, & experimentation. I beg you to discontinue any actions that might cause or condone animal torture, abuse, or destruction" ~Moby

A veteran USDA meat inspector from Texas describes what he has seen: "Cattle dragged and choked... knocking 'em four, five, ten times. Every now and then when they're stunned they come back to life, and they're up there agonizing. They're supposed to be re-stunned but sometimes they aren't and they'll go through the skinning process alive. I've worked in four large [slaughterhouses] and a bunch of small ones. They're all the same. If people were to see this, they'd probably feel really bad about it. But in a packing house everybody gets so used to it that it doesn't mean anything." ~Slaughterhouse 1997

"Vegetarianism serves as the criterion by which we know that the pursuit of moral perfection on the part of humanity is genuine and sincere ... If he be really and seriously seeking to live a good life, the first thing from which he will abstain will always be the use of animal food, because ... its use is simply immoral, as it involves the performance of an act which is contrary to the moral feeling -- Killing" ~Leo Tolstoy

"If a group of beings from another planet were to land on Earth -- beings who considered themselves as superior to you as you feel yourself to be to other animals -- would you concede them the rights over you that you assume over other animals?" ~George Bernard Shaw


   
SvaraCitera

Eller så låter du folk äta vad de vill? Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pegasus:
Eller så låter du folk äta vad de vill? Mycket glad

detta är en diskussion, inte ett tvång.

men med din tankebana är det alltså frittfram att äta din mamma. Du kanske skulle läsa citaten ovan istället för att babbla skit. Jag ska stå tyst och acceptera våld och mord, annars är det jag som är dum och jobbig, ni är ju bara hungriga, stakare.


   
SvaraCitera