Aviseringar
Rensa alla

sluta äta våra vänner.


turtleexpress:

detta är en diskussion, inte ett tvång.

men med din tankebana är det alltså frittfram att äta din mamma. Du kanske skulle läsa citaten ovan istället för att babbla skit. Jag ska stå tyst och acceptera våld och mord, annars är det jag som är dum och jobbig, ni är ju bara hungriga, stakare.

Jag ser inte dig springa runt och skrika för gud och fosterland när folk blir misshandlade och mördade hela tiden så ja du står tyst och accepterar det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skåneärbäst:

Jag ser inte dig springa runt och skrika för gud och fosterland när folk blir misshandlade och mördade hela tiden så ja du står tyst och accepterar det

ne du har nog aldrig sett mig.
att jag skriver denna tråd snarrare än en om hur synd det är om människor i krigszoner är först för att det är något ni redan förstår, och för det andra så handlar det om prioritering, djuren har lidit mycket mer och längre än människan. Men våldet mot människor erkänner vi iaf att det är fel. Människor kan föra sin egen talan, djuren inte, därför har ni mage att se deras smärta som försumbar.

(dessutom kanske jag tycker bättre om djuren än korkade människor.)


   
SvaraCitera

turtleexpress:

(dessutom kanske jag tycker bättre om djuren än korkade människor.)

som dig själv då? 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh:

som dig själv då? 😉

ja, jag kan va korkad ibland, som alla, skillnaden är att vissa försöker bättra sig när dom ser sina misstag, medans andra bara vänder sig om och ignorerar det som är uppenbart.

"As long as there are slaughterhouses, there will be battlefields." ~Leo Tolstoy

"For as long as men massacre animals, they will kill each other. Indeed, he who sows the seed of murder and pain cannot reap joy and love" ~Pythagoras


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kebaab02:
Kött är gott, kommer äta det till dagen jag inte längre kan

tumblr_o3usdipiuj1r3140xo1_1280.jpg

Pegasus:
Eller så låter du folk äta vad de vill? Mycket glad

tumblr_nf92oeej3f1sq1m5wo1_500.jpg

Axel_von_Färsen:

Eftersom jag inte bara anser att jag är bättre än djur -- jag är bättre än djur i intellektuella parametrar. 

tumblr_ndi4ow9oWe1tdy033o1_500.jpg


   
SvaraCitera

turtleexpress:

tumblr_o3usdipiuj1r3140xo1_1280.jpg

Jag är ju då inte den som köper hem maten hemma, men skulle jag vara det sskulle jag fokusera på mer ekologiskt kött. 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inte vårat fel att vi gör fel, vi har växt upp med detta som det normala. Nu är det dax att tänka lite, det är därför vi fått så bra hjärnor, för att kunna förstå vad som är rätt och fel. Om ni däremot kan titta genom följande dokumentärer, och ändå ingen ändring gör, då är det erat fel och jag önskar er samma öde som djuren fått. Det kan vara hårt för stoltheten att acceptera att man blivit lurad, men ingen ska behöva lida för ditt ego.

Forks over knives.

Cowspiracy.

What the health.

Dominion.

Earthlings.

Vegucated.

Land of hope and glory.

Här är några yt kommentarer.

"From this moment on, you can no longer say you didn't know." BOOM.

"Age-restricted video: so you can consume the product, you just can't witness its production.
Another delightful bit of modern hypocrisy"

"Looking into the eyes of those animals, how anyone can't see they are begging, pleading to be set free. Oh God i feel sick!"

"I had an anxiety attack watching this. I wanted to get them away so badly and felt so helpless. This video needs to be seen and we need to learn from it."

"Even if you are heartless enough to not care about the suffering at least look at how filthy your food source is. Even if you have no soul you have to be disgusted by the filth. Most people I know won't eat food if its hit the floor I wonder if they saw this if they would ever eat meat products again."

"It’s sickening. I want to scream and cry. Instead, I shared this on Facebook. I pray that someone listens."

"I can’t stop crying... the thought of this happening every single day is truly horrific... I’m so sorry for these poor angels who are innocently tortured from the start of their lives to the tragic ending. I am so sorry to them that I didn’t open my eyes sooner but they are open now and they forever will be."

ni kunde ju ta en titt på 2-3 av dokumentärerna iaf tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Mycket glad

Hjärta

avstängd=tillfälligt

bannad=permanent

om du inte viste. Glad att se mig igen förstås Hjärta


   
SvaraCitera

Sett både earthlings och cowspiracy, punish me daddy! Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axel_von_Färsen:
Sett både earthlings och cowspiracy, punish me daddy! Hjärta

sånt brukar puckon klara bra själva, pappa har ledigt.Hjärta


   
SvaraCitera

turtleexpress: avstängd=tillfälligt

bannad=permanent

om du inte viste. Glad att se mig igen förstås Hjärta

!? Vem ÄR du ensSkeptisk

Hjärta


   
SvaraCitera

Hur tror TS att vår planet skulle utvecklas om vi varken slaktade, sköt av med eller tog död på många djur? Jo, råttorna dvs alla gnagare skulle ta över och människan skulle vara utrotad på mindre än två generationer. Tumme ned


   
SvaraCitera

vikingen:
Hur tror TS att vår planet skulle utvecklas om vi varken slaktade, sköt av med eller tog död på många djur? Jo, råttorna dvs alla gnagare skulle ta över och människan skulle vara utrotad på mindre än två generationer. Tumme ned

Rofl är du seriös? Isåfall måste du utveckla detta för detta var sjukt ql XDDDDDDDDDDDD 

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84: Rofl är du seriös? Isåfall måste du utveckla detta för detta var sjukt ql XDDDDDDDDDDDD

Jag var nog lika seriös som turtleexpress när han ställer uppmaningen - ÄT INTE VÅRA VÄNNER! Vad är det som gör kor, grisar och höns mer vän med människan än råttor?

Att man väljer bort att äta kött, fisk och fågel med hänsyn till sitt eget välbefinnande och sin egen hälsa är en sak. Men att göra det med hänsyn till djuren??? No no no...

Sedan kan man ju filosofera i frågan om människan över huvud taget hör hemma på jorden? Men den frågan skjuter vi på framtiden och fortsätter liksom våra "vänner" att äta kött, fisk och fågel.
Tänkte först skriva - att vi fortsätter äta våra vänner, men våra vänner äter ju varandra så det kan ju missuppfattas i att jag skulle rekommenderar kanibalism.  Mycket glad


   
SvaraCitera

vikingen: Jag var nog lika seriös som turtleexpress när han ställer uppmaningen

Lite blandade känslor här, är väl lättad över att du inte var seriös antar jag, men en del av mig hoppades att du var seriös o tänkte att typ människan varit så svag utan kött att råttorna hade tagit över och styrt jorden eller att människan var tvungen att äta råttor istället eller nåtLedsen

Människan äter fö. groteska mängder kött. Det var aldrig tänkt att vi skulle äta så mycket kött som vi gör tack vare köttindustrin. Det ser man exempelvis på att äta mer än 500g rött kött i veckan ökar risken för främst tjocktarmscancer, men även prostatacancer. Vet att man aldrig kommer kunna övertyga veganhatare om detta för dom gapar "MYYYYYYYT" så fort man tar upp det men ja.

Hjärta


   
SvaraCitera