Aviseringar
Rensa alla

Sluta dricka


Ämnesstartare

Min syrra har fått för sig att sluta dricka i ett par dagar för att se vad som händer med kroppen !

Hur lång tid tr det innan man visar symtom på uttorkning?
Är det någon som vart ordentligt uttorkad ? isåfall va hände och hur behandlades det ?

Tack! 🙂


   
Citera

Åh, vilket bra sätt att förstöra sitt liv 🙂

Man brukar säga att man kan överleva 3 dygn utan vatten. Då rör det alltså att överleva, inte att vara frisk. Skulle gissa på att symptomen på uttorkning börjar dyka upp efter kanske ett dygn, och bli rejält begränsande efter två.


   
SvaraCitera

ifall hon ska äta mat så är det vätska i den.

jag råder henne att äta mat. och dricka.


   
SvaraCitera

lista på goda drickor:

vatten
apelsinjuice
kombucha
bionade
äppelmust
smoothie
morotsjuice
ginger ale
rött te


   
SvaraCitera

stördaste jag hört på länge. De allra första tecknen börjar yttra sig som en berusning. sen går det ganska fort och det kan böra svartna för ögonen,Muskelslapphet, blekhet och kortvarig medvetslöshet men även hjärtklappning.

SÅ GE FAN I [mad]


   
SvaraCitera

det kan inte vara lätt att vara efterbliven...
tipsa henne om att hon kan googla symptom på uttorkning istället!


   
SvaraCitera

Det låter ju inte så jävla begåvat. Finns både roligare och mindre hälsofarliga saker att utsätta sin kropp för.


   
SvaraCitera

varför tog ni bort mina inlägg.


   
SvaraCitera

idiotisk idé


   
SvaraCitera

Juliia14:

Min syrra har fått för sig att sluta dricka i ett par dagar för att se vad som händer med kroppen !

varför? Hon kommer bli ruskigt trött, få huvudvärk och bli snurrig i skallen. O det efter en dag bara. Som en baksmälla ungefär..
Vissa (jag) mår även illa när man fått i sig för lite vätska.

Skulle avråda henne från att testa detta. Hoppas att hon ska äta mat iaf. Det är lite vätska i det.


   
SvaraCitera

Nejnejnej. Livsfarligt att inte dricka.


   
SvaraCitera

internet:

ginger ale

[love]

Men var är isten?[cute]


   
SvaraCitera

Förlåt men hur dum får man bli? Kroppen klarar inte mer än tre dygn utan vätska. Det som händer när man blir riktigt uttorkad är att man måste ligga på sjukhus och få dropp och vätskeersättning.


   
SvaraCitera

alltså, är ju vätska i mat. äter hon som vanligt, så får hon kanske lite ont i huvudet lr nått.


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Men var är isten?

gillar inte det!!! ok gillar vissa om det är bra hemgjort med god frukt i.


   
SvaraCitera