Aviseringar
Rensa alla

Sluta förstöra!


Ämnesstartare

Jag är så jävla trött på det konsekventa våldtagandet av de och dem. Det gör ont i ögonen. Är alla människor idag idioter? Har alla fel på hjärnan? Vill alla ha min spikklubba rakt i ansiktet?

Såhär enkelt är det:
Jag, mig.
Du, dig.
Han, honom.
Hon, henne.
De, dem.

Hur är det ens det minsta svårt? Hur kan det vara ett problem?

Så börjar folk ursäkta sig. Försöker validera sin idioti genom att skriva dom och skylla på att det är talspråk, man förstår vad som menas, orka stava rätt hela tiden, i skolan stavar man faktiskt rätt, osv.

1. Det här är ett forum där man hör och häpna SKRIVER TEXT. Skriftspråk, således!
2. Tänker jag inte ens kommentera, så dumt är det...
3. Det finns inget "orka" i att stava rätt och korrekturläsa det man skrivit en sista gång innan man skickar iväg. Man bara gör det. Det är inte jobbigt.
4. Jaså? Stavar rätt i skolan? O rly? Om man nu är fullt kapabel att stava rätt i skolan, varför gör man det inte här, där många fler kommer att läsa dumheterna man slänger ur sig?

Reaktionerna på sådana här svador är klassiska. Det uppstår två läger, ett där man håller med mig och ett där alla är förståndshandikappade.

[mad]


   
Citera

BAJS


   
SvaraCitera

Sterd:

2. Tänker jag inte ens kommentera, så dumt är det...

[rolleyes]


   
SvaraCitera

Jag äter mer än dig och potatisgratängen, jag äter även Jocke och Elin. Dom är bättre än mig är, dem har pondus men inte Jocke honom har cp skada. .


   
SvaraCitera

[bigsmile]

Jag tycker att det är skitsvårt, synd att det stör dig så mycket.


   
SvaraCitera

Ricochet:

har cp

är cepe brukar man ju säga [wink]


   
SvaraCitera

Sterd:

Försöker validera sin idioti genom att skriva dom

där skrev du själv dom hahahahaha


   
SvaraCitera

JUSTE SLUTA FÖRSTÖRA![mad]


   
SvaraCitera

Roslagsvatten AB:

är cepe brukar man ju säga

Jag drog ett exempel på en särskrivning; det var inte menat som talspråkigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker att dem som skriver fel borde arkebuseras. Det är inte så svårt att skriva rätt! Dem hittar bara på ursäkter för att dem är lata. Dem tror att det inte är upp till de att skriva rätt, men dem bara förstör för alla andra. Och att det blir svårare att läsa när ni sär skriver och håller på med alla språk fel och skriv fel!


   
SvaraCitera

Roslagsvatten AB:

där skrev du själv dom hahahahaha

xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Jag tycker att det är skitsvårt,

Varför? Tar du ofta fel på jag och mig? "Mig är ledsen för Sterd skällde på jag", till exempel?


   
SvaraCitera

ja tycker de e svårt att skriva rätt [blush]


   
SvaraCitera

du måste vara en väldigt tråkig person.. [blush]


   
SvaraCitera

aankan:

du måste vara en väldigt tråkig person..

Du måste vara F14.


   
SvaraCitera