Aviseringar
Rensa alla

Sluta med Cerazette.. idag?


Ämnesstartare

Har inte ens tagit Cerazette i en månad men har redan märkt av minskad sexlust plus att det gör ont vid sex. Har läst att detta har hänt fler. Tänkte nästan att jag borde sluta redan idag och se om det blir nån förbättring. Sen skaffa nåt annat alternativ till piller. (Kan inte äta vanliga p-piller längre på grund av bröstcancer i släkten.) Hade dock sex tidigare idag. Bör jag då vänta någon dag med att sluta eller det är ingen fara? Tacksam för svar!


   
Citera

tjooe:

Bör jag då vänta någon dag med att sluta eller det är ingen fara? Tacksam för svar!

efter de 3 första månaderna borde alla bieffekter vara borta.


   
SvaraCitera

Då du inte ens har tagit dem i en månad bör du inte riktigt byta än. Som Macktorsken skrev, låt det gå tre månader. Har biverkningarna inte försvunnit då, byt. De första 2-3 månaderna är det många som får biverkningar eftersom det är en omställning för kroppen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men detta funkar verkligen inte. Sexlusten finns knappt och smärtan är hemsk. Har haft p-piller länge innan utan en enda biverkning. Tror inte dessa är något bra alternativ för mig helt enkelt.


   
SvaraCitera

tjooe:

Men detta funkar verkligen inte. Sexlusten finns knappt och smärtan är hemsk. Har haft p-piller länge innan utan en enda biverkning.

Borde ändå vänta 2 månader till.

Efter det och det inte blivit bättre borde du byta.

Prata med en barnmorska på ungdomsmottagningen annars om alternativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det gick inte. Funkade inte att börja gråta när som helst, inte ha någon sexlust, och dessutom när man väl hittar sexlusten så hänger ändå inte kroppen med. Jag struntade i att ta piller igår och slutar helt nu. Frågan är om det finns nån risk att bli gravid om jag hade sex några timmar innan jag slutade med pillerna. Det är nog bäst jag drar till ungdomsmottagningen istället och kollar. Ingen mening med att sitta hemma och fundera. Jag kan inbilla mig, men märker nästan redan en liten förbättring i alla fall..


   
SvaraCitera

tjooe:

Frågan är om det finns nån risk att bli gravid om jag hade sex några timmar innan jag slutade med pillerna.

Ja, det finns en risk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är inte heler öjd med cerazette, ska byta nästa vecka....


   
SvaraCitera

Jag är jättenöjd med cerazette. Tror jag. Men jag tror jag också kännt av minskad sexlust.. Nu när jag tänker på det kanske mitt cp humör är av pillrerna O:


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera