Aviseringar
Rensa alla

sluta med p-piller?


Ämnesstartare

jag har ätit p-piller i snart 3 månader nu. den första månaden hade jag inga biverkningar alls. i mitten av den andra kartan gick jag plötsligt upp i vikt ganska mycket och jättesnabbt, sen började jag också må väldigt illa och ha ont i huvudet hela tiden.
nu är jag på den tredje kartan och mår typ illa hela tiden, har huvudvärk hela dagarna och så går jag upp och ner i vikt hela tiden. denna vecka har jag gått upp 4 kg, från att veckan före gått ner 3 kg. jag äter och motionerar precis som jag gjorde innan jag började äta p-piller.

nu orkar jag inte med detta mera och funderar på att sluta, i alla fall en månad eller så bara för att se om mina besvär försvinner, efter det kanske jag börjar med en annan sort.
jag äter mercilon, någon annan som har erfarenhet av dessa? och om jag vill sluta nu, är det bara att sluta i mitten av kartan eller blir det något konstigt med typ mensen eller så då? eller borde jag kanske fortsätta äta ett tag till för att se om det blir bättre?


   
Citera
Ämnesetiketter

elinyao:

eller borde jag kanske fortsätta äta ett tag till för att se om det blir bättre?

Eftersom du bara, antagigen, har en karta kvar kan du ju äta klart den och sedan ta ett uppehåll.


   
SvaraCitera

Jag begriper inte varför du inte frågar personen som skrev ut dem till dig om detta! Det är ju det dem är till för. [no-no]


   
SvaraCitera

tror man kan sluta ta sina p-piller när som helst. om man har kombinerade antar jag att det kan bli lite struligt med mensen men det överlever man antagligen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Jag begriper inte varför du inte frågar personen som skrev ut dem till dig om detta! Det är ju det dem är till för. [no-no]

ja alltså hon verkade inte riktigt förstå hur jobbigt det är, hon tyckte att jag skulle fortsätta 3 månader till och hon tyckte bara det var bra att jag hade gått upp i vikt eftersom mitt bmi typ låg på 18 förut och nu på 19... jag sa att jag ville byta sort men hon verkade helt inställd på att det var den där jag skulle ha ;S var dit för typ någon dag sedan.


   
SvaraCitera

elinyao:

. jag sa att jag ville byta sort men hon verkade helt inställd på att det var den där jag skulle ha ;S var dit för typ någon dag sedan.

Då ska du fortsätta.
Ät alvedon om du mår dåligt och ring henne om det blir värre.


   
SvaraCitera

Man ska inte sluta innan tre månader, för innan tre månader så får man nästan alltid biverkningar av alla p-piller.
Ring till en barnmorska istället. Men dom kommer också säga att du ska vänta att bestämma dig om du vill sluta efter tre månader.[bigcheers]


   
SvaraCitera

isola:

Jag begriper inte varför du inte frågar personen som skrev ut dem till dig om detta! Det är ju det dem är till för. [no-no]

Men detta är väl UM? [cute]


   
SvaraCitera

Bacarah:

Men detta är väl UM? [cute]

Ne, då har du tyvärr kommit fel [no-no]


   
SvaraCitera

isola:

Ne, då har du tyvärr kommit fel [no-no]

[surprised][rolleyes]


   
SvaraCitera

Bacarah:

[surprised][rolleyes]

[crazy][crazy]


   
SvaraCitera