Aviseringar
Rensa alla

sluta med p-piller


seasaw
Ämnesstartare

jag vill göra det! och se om det gör ngn skillnad i mitt mående. 

men varför är så många barnmorskor emot just detta, alla barnmorskor som jag har varit i kontakt med har avrått mig och istället pratat om alternativa preventivmedel. så, vad kan hända? kan det medföra några komplikationer? bieffekter? vad har du för erfarenheter?


   
Citera

För att de är så inställda på att det alltid är tjejen preventivmedlet måste ligga på, även om det drar ned hennes hälsa. Det är så accepterat att inte använda kondom att alla män ständigt slipper undan sitt ansvar och fler blir smittade med sjukdomar, och ej använder kondom när de ej käkar ppiller. Att mixtra med hormoner är sällan bra när det ej finns någon medicinsk orsak till det. Det finns också ett klarlagt samband mellan ppiller och vestibulit. 


   
SvaraCitera

Självklart bra att ppiller finns men det måste också forskas mer på dem och tas fram för män också. 


   
SvaraCitera

vonKissekatt:  tas fram för män också. 

Tydligen påväg och det forskas på det.


   
SvaraCitera

Getrekt:

Tydligen påväg och det forskas på det.

jo det har varit på väg ett tag nu


   
SvaraCitera

Hur fungerar det när man byter ppiller?
Byter man direkt, dvs ba ta ett nytt ist för de gamla när dagen kmr? elr måste man vänta ut de tills de gamla e ute ur systemet innan man "får" ta de nya?

Rodnar


   
SvaraCitera
reben

Little Richard:
Hur fungerar det när man byter ppiller?
Byter man direkt, dvs ba ta ett nytt ist för de gamla när dagen kmr? elr måste man vänta ut de tills de gamla e ute ur systemet innan man "får" ta de nya?

Rodnar

byter dir


   
SvaraCitera

reben:

byter dir

kan de int bli helt cp då? 

om typ du har en massa biverkningar från första
o så kanske de kmr biverkningar från nya

elr att de mixas o bli nå helt fucked up första dagarna? som alien typ fast int nått som ploppar ur elr ah ingen varelse alls ba att de e mkt dåligt att ha alien i sig


   
SvaraCitera
reben

Little Richard:

kan de int bli helt cp då? 

om typ du har en massa biverkningar från första
o så kanske de kmr biverkningar från nya

elr att de mixas o bli nå helt fucked up första dagarna? som alien typ fast int nått som ploppar ur elr ah ingen varelse alls ba att de e mkt dåligt att ha alien i sig

jo men man kan fortf byta rakt av

de sista ksk va lite väl överdrivet


   
SvaraCitera
reben

tror de händer ytterst sällan


   
SvaraCitera

okej 🙂

bra att lära sig sådant här ifall man får en dotter som undrar

fast förmodligen kommer hon int fråga mig 
kmr ju va gubbdjäveln som int vet något <3


   
SvaraCitera

vonKissekatt:
Självklart bra att ppiller finns men det måste också forskas mer på dem och tas fram för män också. 

Män kan använda vanliga p-piller. Men då måste han smörja sig med testosteron-salva också.
Fast män vill inte använda piller för det ska ju tjejer göra.*suck*  -_-


   
SvaraCitera

ööörkarn:

Män kan använda vanliga p-piller. Men då måste han smörja sig med testosteron-salva också.
Fast män vill inte använda piller för det ska ju tjejer göra.*suck*  -_-

Är det så? Hittade ingen info om. Bra isf. 
Ja det är verkligen skevt. Man tycker ju att preventivmedel ska vara ett gemensamt ansvar i ett förhållande men tydligen inte.


   
SvaraCitera

vonKissekatt:

Är det så? Hittade ingen info om. Bra isf. 
Ja det är verkligen skevt. Man tycker ju att preventivmedel ska vara ett gemensamt ansvar i ett förhållande men tydligen inte.

Jag har sett ett flertal artiklar om det. Konstigt att det inte dök upp när du sökte...

Definitivt. Vissa tjejer tål inte p-medel alls och då vore det ju en fördel om åtminstone killen kunde ta på sig det ansvaret.


   
SvaraCitera

ööörkarn:

Jag har sett ett flertal artiklar om det. Konstigt att det inte dök upp när du sökte...

Definitivt. Vissa tjejer tål inte p-medel alls och då vore det ju en fördel om åtminstone killen kunde ta på sig det ansvaret.

du kunde ha länkat ngn då

ja verkligen


   
SvaraCitera