Aviseringar
Rensa alla

SLUTA RÖKA!


Ämnesstartare

DEN HÄR TRÅDEN ÄR TILL FÖR DEM SOM TROR ATT DE ÄR COOLA OM DE RÖKER, FÖR DEM SOM INTE KAN NÅGONTING OM VAD SOM KOMMER ATT HÄNDA FÖR DE SOM RÖKER, FÖR DE SOM HAR FÖRÄLDRAR ELLER VÄNNER SOM RÖKER, OCH FÖR DE SOM HELT ENKELT INTE HAR NÅGON ANLEDNING ATT RÖKA.

Jag är en fjorton-årig tjej och jag verkar veta bättre än många andra på denna jord.
Om ni nu skulle kommentera en massa onödiga kommentarer och röker, så får ni fan skylla er själva.

Jag skriver en uppsats i skolan om att "Smoking tobacco is harmful to health" och jag har sett på videor och tagit reda på en massa fakta om rökning, hur många som dör varje år på hela jorden pågrund av rökning, vilket är hela 4.9 millioner människor.
VILL DU BLI EN AV DEM? jag tror inte det...
cigaretter innehåller en massa farliga ämnen, kära är en av dem.
För er som har föräldrar elr vänner som röker, ett tips; ta cigaretterna och kasta dem. Visa dem en massa videor på vad som händer om man röker.
va inte rädd för förändring.

Jag skriver det här för jag vill förändra världen en dag!!! HÅLLER NI MED MIG? RÖSTA PÅ "JA" ISÅFALL.JAG VÄNTAR.

lung-comparison.png


   
Citera
Ämnesetiketter

Girlz97:

Smoking tobacco is harmful to your health

Girlz97:

tjära är en av dem

fix´t

sen tror jag en rökare blir jävligt förbannad om du kastar dennes cigaretter 🙂
rökning är coolt och asbra sätt att starta konversation när man är ute tydligen så bannlys inte skiten


   
SvaraCitera

Girlz97:

För er som har föräldrar elr vänner som röker, ett tips; ta cigaretterna och kasta dem. Visa dem en massa videor på vad som händer om man röker.

tror du man botar andra drogberoenden på samma sätt?


   
SvaraCitera

varför skulle man vilja rädda liv?


   
SvaraCitera

jag vet inte vad jag ska rösta
tycker inget av alternativen

[sad]


   
SvaraCitera

Artie:

tror du man botar andra drogberoenden på samma sätt?

om en person är en nymfoman, vad kastar man bort då? 🙂


   
SvaraCitera

folk får röka sönder livet om de vill
det som är jobbigt är att de förpestar ickerökarnas tillvaro när de står och puffar i köer eller längs gågatorna i stan
så strängare regler om var man får röka säger jag inte nej till


   
SvaraCitera

denna video är superäcklig, detta inhalerar man som rökare [sad]

http://www.yourdailymedia.com/video/watch/8084/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tlaltecuhtli:

varför skulle man vilja rädda liv?

va?? vad menar du??? vill du att fler människor ska dö pågrund av all skit de får i sig, bara för att de tror att de är så kallade "coola"??!!!
alla verkar tro det. väx upp. börja inse att det inte är bara du som bor på denhär jorden. börja inse att allt inte handlar bara om dig. Jag vill inte va taskig, men jag börjar inse hur många idioter det finns på jorden...


   
SvaraCitera

Girlz97:

alla verkar tro det. väx upp. börja inse att det inte är bara du som bor på denhär jorden. börja inse att allt inte handlar bara om dig. Jag vill inte va taskig, men jag börjar inse hur många idioter det finns på jorden...

[smile]

människor lever redan över sina tillgångar


   
SvaraCitera

Läste för rätt länge sedan om en läkare som hade kommit med en i mitt tycke rätt bra lösning på det hela. Något gehör fick han inte men ändå. Hans ide var som följer;

Om man förbjuder rökning så kommer man automatiskt skapa sig "fiender" i form av rökarna som av naturliga skäl vill fortsätta röka. Därför tänkte han att man istället för att förbjuda det, helt enkelt höjer åldersgränsen på försäljning av tobak med ett år varje år. Då kan dem som redan röker röka utan att något skäl till att klaga, Dem påverkas ju inte av det. De som inte är gamla nog att ha börjat ja synd för dem, men dem ska ju ändå inte röka.

Det är en tanke som jag stödjer. Att gradvis fasa ut något är i mångt och mycket bättre än att bara stänga av. Hur praktiskt svårt det skulle vara låter jag vara osagt.


   
SvaraCitera

är det inte bra att idioterna dör så alla andra kan leva i harmoni


   
SvaraCitera

OF 5:

Hans ide var som följer

bra idé!


   
SvaraCitera

Girlz97:

Jag vill inte va taskig, men jag börjar inse hur många idioter det finns på jorden...

vad trevligt!


   
SvaraCitera

Girlz97:

NEJ!!! ALDRIG I LIVET!!! (Du röstade på detta alternativ)

ofta man vill bli gammal liks


   
SvaraCitera