Aviseringar
Rensa alla

Sluta röka. HJÄLP!


Ämnesstartare

Heej, jag hade tänkt att sluta röka eftersom det varken är bra för min ekonomi eller hälsa. Har någon lite tips på hur man ska göra? och skriv inte bara "Sluta bara" 


   
Citera

Trappa ned med hjälp av tuggummin etc, var dock försiktig så du inte blir beroende av dom istället.... 
av egen erfarenhet är det inte särskilt svårt att sluta, det svårastetär att inte hitta massa anledningar och ursäkter till att börja igen


   
SvaraCitera

Med ursäkter och anledningar menar jag typ; nu-har-jag-inte-rökt-på-en-månad-och-förtjänar-ett-paket-paketet, feströkning, "äsch jag ska bara ta en"-ciggen


   
SvaraCitera

Det går att sluta röka om man verkligen väljer det. Min Mormor gjorde det när min äldsta bror Gustav föddes.
som ehd säger så bör du ha något i munnen när du röker (en till historia) så var det en i min släkt och han slutade röka, men han hade en tandpetare i munnen och hade den i handen och låtsades att röka, endast för känslan när man rökte.


   
SvaraCitera

Trappa inte ner, då är det lätt att falla tillbaka.  Nu kommer det du inte vill höra: sluta bara. Kasta det du har kvar och ta inga fler, beröm dig med nå godis eller nått du tycker när du varit utan några dagar


   
SvaraCitera

 Läs boken Äntligen icke-rökare eller byt ut det mot snus.


   
SvaraCitera

Som sagt trappa inte ner ba, sen är det bara att testa olika metoder


   
SvaraCitera

Sluta inte. Röka är coolt.


   
SvaraCitera

börja rök dubbelt så mkt?


   
SvaraCitera

kolla på allen carr - eay way to stop smoking, rätt b video men informationen är nice! slutade röka för över ett år sedan med hjälp av den "filmen" = ) gl!


   
SvaraCitera

Go cold turkey that´s how i stop.


   
SvaraCitera

Mitt råd är nikotin plåster. Testade tuggummin men magen pajade totalt av dom. Jag slutade med både rökningen och snuset samtidigt i Januari 2011 och har inget sug alls längre Glad Den första månaden gäller det dock att låta bli alkoholen då suget blir värre och förnuftet försvinner. Lycka till.


   
SvaraCitera