Aviseringar
Rensa alla

Sluta röka


Seydel
Ämnesstartare

Har ni några tips på hur i fan jag ska sluta röka?

Har försökt sluta ett antal gånger men mitt nikotin behov sitter som en rostig spik i huvudet.

Har ni några egna tips eller hur ni gjorde för att sluta? Att börja snusa eller nikotin tuggummin är inte ett alternativ.


   
Citera
Draug

bra fråga, men har inga bra svar är extremt nikotintorsk själv. sitter rätt fastklämd i tobaksbolagens klor.


   
SvaraCitera

Hade det varit en tidigare en umversion som jag bättre behärskade hade jag här citerat in iddqd så han skulle kunna tjata om sin bokjävel.


   
SvaraCitera

Nikotin är bra skit, kostar va det kostar vill. Yolo eller något hippt i dagens läge


   
SvaraCitera

487551309_074.jpg

min kusin använder en sån här för att sluta, han säger den är jättebra 


   
SvaraCitera

Hade du kunnat tänka dig offra en av dina armar för att sluta?


   
SvaraCitera
Bakric

Har du en tobaksaffär med bra sortiment i närheten så kan du annars bestämma dig för att enbart röka de vidrigaste ciggen du känner till.
Blir ju viss motivationsfaktor.


   
SvaraCitera
Seydel
Ämnesstartare

ToxicWithaHintOfSteam:
Nikotin är bra skit, kostar va det kostar vill. Yolo eller något hippt i dagens läge

Känner du att du bidrog nu eller?


   
SvaraCitera

har du försökt trappa ner?


   
SvaraCitera

 Har skrivit 1 tråd om detta! Säg till om du undrar något!

http://ungdomar.se/forum/thread/hur-man-inte-roeker/12444588

dazed:
Hade det varit en tidigare en umversion som jag bättre behärskade hade jag här citerat in iddqd så han skulle kunna tjata om sin bokjävel.

Vilken tur att jag hittade den här tråden ändå! Nu kanske TS slutar röka. Tänk så är det min länk som får honom och sluta och om han inte hade slutat så hade han fått cancer och dött. Om jag då inte hade sett tråden hade det ju inneburit att nya UM-plattformens brist på fejkciteringsfunktion hade tagit livet av någon. Tror vi borde ta upp det här.


   
SvaraCitera

iddqd: Vilken tur att jag hittade den här tråden ändå! Nu kanske TS slutar röka. Tänk så är det min länk som får honom och sluta och om han inte hade slutat så hade han fått cancer och dött. Om jag då inte hade sett tråden hade det ju inneburit att nya UM-plattformens brist på fejkciteringsfunktion hade tagit livet av någon. Tror vi borde ta upp det här.

Jag menar det, UM 6.0 dödar. 


   
SvaraCitera

mitt tips är att sluta cold turkey, bara lägga av. och slita dig genom de första manodepressiva dagarna. potentiellt byta ut det mot ett annat begär såsom träning.


   
SvaraCitera

Förstår inte att de kan va så svårt för folk att sluta röka 😛 vill man sluta så slutar man. Det är bara att ta lite humörsvängningar och huvudvärk nån vecka och så är det över. Det svåra är ju saknaden av vanan och att inte börja igen. 


   
SvaraCitera

Det ärrrr bar o slut


   
SvaraCitera

Seydel: Känner du att du bidrog nu eller?

Yepp, har man inte den mentala kapaciteten att sluta röka utan medel som kan göra en beroende av det istället, kan man fan ha sitt. Hårt men man ska fan inte gulla alla utan vidare när det inte finns någon som helst anledning.


   
SvaraCitera