Aviseringar
Rensa alla

Sluta röka/snusa-tråden


Ämnesstartare

Tjenare! Jag har snusat i ca 2 år nu och tycker att det börjar bli alldeles för dyrt med ett beroende. Jag har försökt att sluta ett tag nu men det går ingen vidare. Jag har dock lyckats trappa ner en hel del.
I denna tråden tänkte jag att vi som vill sluta snusa eller röka skulle samlas och dela tips och erfarenheter.
Jag kan tipsa er som vill sluta snusa att stoppa upp papper istället, äta godis för att stilla ditt begär och försöka att vara uppe och göra något så mycket som möjligt. Mitt sug blir större om jag bara ligger still och kollar på film tex.
Prata med dina föräldrar och säg att du vill sluta och be om stöd. Du och någon kompis kanske kan sluta samtidigt? Det blir mycket lättare att vara två.
Ett smart tips är att bara ta med sig ca fyra snus/cigg till skolan/jobbet och sedan trappa ner allt eftersom.
Det är vad jag kan komma på nu, hoppas att det är till någon hjälp 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

min själ är en rökares.

cold turkey som gäller dock, inget daltandes.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:
min själ är en rökares.

cold turkey som gäller dock, inget daltandes.

Den här tråden är till för dom som vill sluta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Göteborgsrapélös:

Den här tråden är till för dom som vill sluta.

och den här världen är till för alla människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om man snusar G-R kan jag dock förstå att man vill sluta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:
om man snusar G-R kan jag dock förstå att man vill sluta.

Du har ingen större koll på grejen med forum va?
Det var längesedan jag gjorde mitt acc, då var jag fortfarande en p12a som tyckte att det var fräckt att snusa. Jag skäms för det idag och har förändrats. Jag har också förändrat min smak på snus.
Sluta förstöra den här tråden nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Göteborgsrapélös:

Du har ingen större koll på grejen med forum va?
Det var längesedan jag gjorde mitt acc, då var jag fortfarande en p12a som tyckte att det var fräckt att snusa. Jag skäms för det idag och har förändrats. Jag har också förändrat min smak på snus.
Sluta förstöra den här tråden nu.

så du talar med generalen. och gällande detta ämne... fuch forum, varför ödslar du energi och tid har när tusentals metoder och tips och trix och fix finns en googlesökning bort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

så du talar med generalen. och gällande detta ämne... fuch forum, varför ödslar du energi och tid har när tusentals metoder och tips och trix och fix finns en googlesökning bort.

Därför att det kan vara bra att känna någon slags gemensamskap när man vill sluta med sitt beroende. Och vi som vill skriva här gör det, om du inte tycker om det förstår jag inte vad du gör här. Sluta gå off topic nu och lämna tråden, du hör inte hemma här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Göteborgsrapélös:

Därför att det kan vara bra att känna någon slags gemensamskap när man vill sluta med sitt beroende. Och vi som vill skriva här gör det, om du inte tycker om det förstår jag inte vad du gör här. Sluta gå off topic nu och lämna tråden, du hör inte hemma här.

nu tänker jag sluta röka och snusa bara för att du inte ska kunna diskriminera mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

nu tänker jag sluta röka och snusa bara för att du inte ska kunna diskriminera mig.

Du har precis förstört tråden. Inte en jävel kommer att skriva i en tråd med så här mycket off-topic. Sluta att bete dig som en liten femåring!

Du är anmäld.


   
SvaraCitera

Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Göteborgsrapélös:

Du har precis förstört tråden. Inte en jävel kommer att skriva i en tråd med så här mycket off-topic. Sluta att bete dig som en liten femåring!

Du är anmäld.

är jag anmäld? nu blir jag upprörd och vill cigga för tröst. du får oss bara att vilja röka när vi försöker sluta!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

är jag anmäld? nu blir jag upprörd och vill cigga för tröst. du får oss bara att vilja röka när vi försöker sluta!

Vill du sluta röka är du välkommen. Har du testat nikotintugummi/plåster? Hur funkar det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Göteborgsrapélös:

Vill du sluta röka är du välkommen. Har du testat nikotintugummi/plåster? Hur funkar det?

jag tänker bara byta ut ciggen mot mer snus.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

jag tänker bara byta ut ciggen mot mer snus.

Ja det är ju en bra början. Nöjer du dig där eller tänker du så småningom sluta snusa också?


   
SvaraCitera