Aviseringar
Rensa alla

Sluta röka/snusa-tråden


Ämnesstartare

Göteborgsrapélös:

Ja det är ju en bra början. Nöjer du dig där eller tänker du så småningom sluta snusa också?

nej, nej, nej, bara idioter slutar snusa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Göteborgsrapélös: Det var längesedan jag gjorde mitt acc, då var jag fortfarande en p12a

Du är 16 enligt din profil och ditt konto gjordes den 20 mars 2012 vilket innebär att du omöjligen kan ha gått från 12 till 16 på 1 år och 3 månader.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:

Du är 16 enligt din profil och ditt konto gjordes den 20 mars 2012 vilket innebär att du omöjligen kan ha gått från 12 till 16 på 1 år och 3 månader.

Haha nej inte mattematiskt, men jag mognade nog ganska sent..


   
SvaraCitera

Ganon:

Du är 16 enligt din profil och ditt konto gjordes den 20 mars 2012 vilket innebär att du omöjligen kan ha gått från 12 till 16 på 1 år och 3 månader.

HjärtaHjärtaHjärtaHjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråd finns, men eftersom det här forumet är fullständigt värdelöst så förstår jag att du inte hittar den.

http://ungdomar.se/forum/thread/hur-man-inte-roeker/12444588#forum_post_id-12444588


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:
Tråd finns, men eftersom det här forumet är fullständigt värdelöst så förstår jag att du inte hittar den.

http://ungdomar.se/forum/thread/hur-man-inte-roeker/12444588#forum_post_id-12444588

Tack.
Jo, majoriteten av folket som hänger här kan inte ha allt för hög IQ..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Göteborgsrapélös: tips och erfarenheter.

Bra att du bestämt dig för att sluta! Det är en dålig ovana.

Jag slutade röka i december. Jag tror inte det finns några genvägar egentligen, det är bara att bestämma sig och sedan sluta rakt av. Jag tog en cigg som jag bestämde var min sista, svor någon liten tyst ed om att jag aldrig skulle röka igen och sedan var det klart.

Kan tipsa om en bok som heter "Äntligen icke-rökare" som får dig att vilja sluta röka - utan skrämselpropaganda. 

Lycka till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Göteborgsrapélös: Jo, majoriteten av folket som hänger här kan inte ha allt för hög IQ..

Tycker det var en tråkig fördom och trist att du drar den slutsatsen efter så kort tid här. Tycker du ska ge oss en chans, vi är bra, också. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Bra att du bestämt dig för att sluta! Det är en dålig ovana.

Jag slutade röka i december. Jag tror inte det finns några genvägar egentligen, det är bara att bestämma sig och sedan sluta rakt av. Jag tog en cigg som jag bestämde var min sista, svor någon liten tyst ed om att jag aldrig skulle röka igen och sedan var det klart.

Kan tipsa om en bok som heter "Äntligen icke-rökare" som får dig att vilja sluta röka - utan skrämselpropaganda. 

Lycka till.

Jag kan stolt skylta med att jag inte tagit en ända snus under hela dagen 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Göteborgsrapélös:

Jag kan stolt skylta med att jag inte tagit en ända snus under hela dagen 🙂

Det är ett bra steg! Har du tagit din sista snus då? Ta en sista, sug på den länge och bestäm dig för att det är äckligt och att du aldrig vill göra det igen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Det är ett bra steg! Har du tagit din sista snus då? Ta en sista, sug på den länge och bestäm dig för att det är äckligt och att du aldrig vill göra det igen. 

Nja, så långt har jag inte kommit än 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Göteborgsrapélös:

Nja, så långt har jag inte kommit än 😉

Sluta mjäka! Nedtrappning funkar inte. Det är inte sunt att ha separationsångest till något som är dåligt för kroppen Icke! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

P.s. Boken jag tipsade om funkar nog bra för snusare också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Sluta mjäka! Nedtrappning funkar inte. Det är inte sunt att ha separationsångest till något som är dåligt för kroppen Icke! 

Fick du aldrig något extremt sug efter att du slutat röka, och vad gjorde du då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Göteborgsrapélös:

Fick du aldrig något extremt sug efter att du slutat röka, och vad gjorde du då?

Jo, eller nja. Jag hade ju bestämt mig så jag var mentalt inställd (mycket tack vare boken) jag funkar så att när jag verkligen vill något så klarar jag oftast det, om jag kan. Och alla kan sluta röka, det sitter i huvudet. Så ger man sig fan på det och vill det så går det. Jag tror det svåraste är att faktiskt vilja sluta.
Jag fick störst sug när jag drack alkohol, men alla visste ju att jag hade slutat så även om jag skulle ha bönat och bett efter en cigg så hade ingen gett mig det, så det var bra. Och hur berusad jag än var så visste jag hur besviken jag skulle bli om jag rökte, så lät helt enkelt bli. Dock hade jag en period när jag dränkte mitt sug med socker, vilket inte var bra. Så sen fick jag vänja ut ett litet sockerberoende, men det är busenkelt att komma ut ur ett sånt beroende när man slutat röka. 

Nu har jag aldrig sug efter cigg längre, i princip. Blir typ äcklad av tanken på att röka.


   
SvaraCitera