Aviseringar
Rensa alla

Sluta säga KNARK, det låter så töntigt...


Ämnesstartare

Är du knarkad?


   
SvaraCitera
Åtta

Jag tycker om när man i enstaka ord enbart använder versaler. T.ex. "Ta ett äpple istället för HASCH" [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stinky_alex:

Så alla droger är töntiga, eller vad är det som är töntigt? Att inte använda samma droger som alla andra?

Japp, allt med droger är töntigt. Även alkohol, fast jag brukar det själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är helt klar en försvarare av användandet av uttrycket knark. Det är ju jätteskoj när man faktiskt umgås med KNARKARE, att fråga om de inte har lite knark, om de har knarkat idag, hur mycket knark kostar och om de äter bajs, eftersom knark är bajs osv. Visst är det inte lika lattjo med folk som använder ordet knark och tänker på en specifik drog (oftast antingen hasch eller heroin, fast båda i regel tycker det är DÖDSKNARK det handlar om) och förväntar sig vettiga svar på frågor som typ "har du knarkat nån gång?", "umgås du med knarkare?", "Du vet väl att knark leder till döden"...


   
SvaraCitera

KNARK! .. haha holler helt med standby , fett kul e de och seja knark bland '' knarkare '' , ska vi inte ta o mecka upp lite knark? e ju standard repliken , men igentligen vad er knark? e de inte bara ett annant namn for saker man blir berusad / hog av?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarkare bör knuffas ner från klippor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Japp, allt med droger är töntigt. Även alkohol, fast jag brukar det själv

[crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera

Men det är ju knark [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De flesta säger att de hatar knarkare utan att ens förstå vad ordet betyder. Enligt SAOL så är order "knarkare" en version av "narkoman" vilket syftar på en person som har ett "sjukligt begär efter narkotika".

Jag röker cannabis då och då när jag har det, kanske 1 gång i veckan. Skulle knappast kalla det ett "sjukligt begär efter narkotika" men blir ändå klassad som knarkare. Eftersom folk är så insnöade i sin dödsknarks-moral så orkar jag inte bry mig om att kalla mig själv för något annat än knarkare. Ingen poäng eftersom de ändå aldrig kommer att fatta.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

dessutom stor skillnad på knark och knark, så man borde skilja det tydligare åt.

Orka bry sig? Knark som knark, om folk inte förstår skillnaden mellan t.ex. amfetamin och lsd så får de skylla sig själv och är inte ens värda att prata med, så det är helt onödigt att skilja på knark och "knark".

Knark är ett roligt ord som överanvänds i tidningar, så det är roligt att säga. Särskilt DÖDSKNARK.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vadå? Knark är ju sådant som knarkare brukar sitta och lukta i trappuppgångar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Orka bry sig? Knark som knark, om folk inte förstår skillnaden mellan t.ex. amfetamin och lsd så får de skylla sig själv och är inte ens värda att prata med, så det är helt onödigt att skilja på knark och "knark".

men det är jobbigt när folk inte fattar att jag använder ordet "pundare" på skämt, då de inte har förstått att det är skillnad på hasch och tjack [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

men det är jobbigt när folk inte fattar att jag använder ordet "pundare" på skämt, då de inte har förstått att det är skillnad på hasch och tjack [sad]

Det är bara att vänja sig vid att folk är idioter [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Det är bara att vänja sig vid att folk är idioter

men jag vill inte. att diskutera droger med en hjärntvättad 16-åring ÄR iofs som att diskutera kapitalism med en liberal, men då vill jag ändå ha revolution.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tönt.


   
SvaraCitera