Aviseringar
Rensa alla

Sluta småäta?


Ämnesstartare

Hej.

Har ni några tips vad gäller att sluta gå och småäta, och få bra rutiner på mat och inte käka för mycket?

Hur ser eran vardag ut när det gäller mat?


   
Citera

Borsta tänderna eller ta fluortablett för att minska sötsug?


   
SvaraCitera

Bestäm dig och ät bra mat och håll mattiderna


   
SvaraCitera

Ät bra och stabila måltider enligt bra rutin. Har haft ett jävla småättande genom åren, började att ta en blue-halstablett ist så det stillade suget för stunden. Lade av med allt sen. 


   
SvaraCitera

Tuggummin och någorlunda regelbundna måltider. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

japp, jag försöker, det går hyfsat. Men äter ändå mer än jag ska osv.. har till och med gått upp ganska många kilon pga. av småätande och dåliga måltider, typ mackor och sånt . Det som fattas är nog motivation och lite stöttning..

Grvan: Har haft ett jävla småättande genom åren, började att ta en blue-halstablett ist så det stillade suget för stunden. Lade av med allt sen. 

Funkade det för dig att bara ta en halstablett..? Var det så pass "enkelt"? 😛


   
SvaraCitera

Torsdagsbarn:
japp, jag försöker, det går hyfsat. Men äter ändå mer än jag ska osv.. har till och med gått upp ganska många kilon pga. av småätande och dåliga måltider, typ mackor och sånt . Det som fattas är nog motivation och lite stöttning..
Funkade det för dig att bara ta en halstablett..? Var det så pass "enkelt"? 😛

Japp, funkade bra som fan!


   
SvaraCitera

Ät lika stora måltider regelbunda tider. Då håller du blodsockret på en stabil nivå. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grvan:

Japp, funkade bra som fan!

Haha, gött! Typ ta en riktigt mintig och stark karamell att stoppa i munnen direkt efter man ätit sin portion.. jag ska prova


   
SvaraCitera

Torsdagsbarn:

Haha, gött! Typ ta en riktigt mintig och stark karamell att stoppa i munnen direkt efter man ätit sin portion.. jag ska prova

börja snusa!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:

börja snusa!

Haha! nej tack, men det funkar säker, dock blir det bara ett nytt missbruk eller beroende 😉


   
SvaraCitera

Torsdagsbarn:

Haha! nej tack, men det funkar säker, dock blir det bara ett nytt missbruk eller beroende 😉

Nej men vad som funkat för mig med sötsug och sluta med snusen är faktist lite ingefära under läppen. Rätt okej smak o samtidigt ha något i munnen! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:

Nej men vad som funkat för mig med sötsug och sluta med snusen är faktist lite ingefära under läppen. Rätt okej smak o samtidigt ha något i munnen! 🙂

Aha okej,  varför inte,  jag testar!  ;)Men måste jag ha den under läppen...?


   
SvaraCitera

svält som jag gör.............har inte ätit annat en 5 bröd skivor på 48 timmar och vatten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FNÖ:
svält som jag gör.............har inte ätit annat en 5 bröd skivor på 48 timmar och vatten

Haft ätstörning en gång, och det räcker.  Svälta är inga problem,  utan problematiken kommer när man inser hur fel det är, och ska börja äta normalt igen...


   
SvaraCitera