Aviseringar
Rensa alla

Sluta växa


Ämnesstartare

Hej, jag är 16 år och är ca 172-173 cm lång. Har väl inte växt nu på några år men mamma är 178 cm och jag skulle gärna inte vilja bli längre än vad jag är nu. Är lång liksom men inte överdrivet lång. Har hört att det finns hormoner man kan ta för att sluta växa. Vad vet ni om sådant? Vad är processen för att få sådana och slutar liksom hela kroppen att växa, jag vet ju inte nu om jag är 100 procent klar med t ex bröst och sådant även om jag fått det så hoppas man väl alltid på större, så jag undrar om det påverkas också? Aja hoppas någon vet i alla fall , puss


   
Citera
Ämnesetiketter

[zzz]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

var glad om du blir 178 som din mamma


   
SvaraCitera

Låt naturen bara ha sin gång. Allt bli så mycket bättre då.


   
SvaraCitera

snöBjörn:

Låt naturen bara ha sin gång. Allt bli så mycket bättre då.

det är dessutom snyggt att vara lång. 178 är verkligen inte överdrivet [confused]


   
SvaraCitera

Dessutom, hormonen jag tror att du menar kan du endast få utskrivna om din fortsatta tillväxt är till direkt fara för ditt liv.


   
SvaraCitera

Hej jag är 17 år.

Jag har slutat växa.

Hejdå!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snöBjörn:

Dessutom, hormonen jag tror att du menar kan du endast få utskrivna om din fortsatta tillväxt är till direkt fara för ditt liv.

Eh okej varför då, vill jag ha så vill jag väl, inte ens mot betalningsmuta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stefan87:

det är dessutom snyggt att vara lång. 178 är verkligen inte överdrivet

Jo men jag trivs med min längd som den är, ibland känner jag mig lite för lång osv till och med och vill stanna här.


   
SvaraCitera

siennna_:

Eh okej varför då, vill jag ha så vill jag väl

1: Det är olagligt.

2: Det kan vara mycket farligt för din hälsa.

3: Vad du vill och inte vill är inte särskilt relevant om du inte är beredd att betala hutlösa priser till plastikkliniker.

siennna_:

inte ens mot betalningsmuta?

1: Det är olagligt.

2: Det fungerar endast om du beredd att betala mer än vad det är värt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snöBjörn:

1: Det är olagligt.

2: Det fungerar endast om du beredd att betala mer än vad det är värt.

Okej get it, men tror ni att det är möjligt att jag är färdigväxt med tanke på att jag redan haft min "växtspurt" för några år sen eller kommer det en till..? Vad är vanligt?


   
SvaraCitera

siennna_:

Okej get it, men tror ni att det är möjligt att jag är färdigväxt med tanke på att jag redan haft min "växtspurt" för några år sen eller kommer det en till..? Vad är vanligt?

Man slutar vanligtvis växa när man är 18-20 år, kan vara tidigare, kan även vara senare. Jag slutade när jag var typ 16-17år iaf, så du kanske har slutat växa [y]


   
SvaraCitera

siennna_:

Okej get it, men tror ni att det är möjligt att jag är färdigväxt med tanke på att jag redan haft min "växtspurt" för några år sen eller kommer det en till..? Vad är vanligt?

Har du redan haft din växtspurt är det högst troligt att du max kommer växa någon eller ett par cm under de kommande åren, om ens något.


   
SvaraCitera

Varför oroa dig om du inte växt på några år?


   
SvaraCitera

siennna_:

Jo men jag trivs med min längd som den är, ibland känner jag mig lite för lång osv till och med och vill stanna här.

du lär ändå inte växa något mer..

inmyshoes:

Varför oroa dig om du inte växt på några år?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill också sluta växa[smile]


   
SvaraCitera