Aviseringar
Rensa alla

Sluta växa


Ämnesstartare

Hej, jag är en tjej i 13 års åldern (14 i oktober) med längden 1.70. Jag vill verkligen inte bli längre. När jag gick i 6an (ett år sen) så var jag 1.68, jag tror att jag hade  växt ca 4 cm (1.72) på 1 år men sedan gick ner till 1.70år, hur? Vet jag ej,kanske mätt fel på 1.72. Kmr säkert få många svar som" de fint och vara långt" "du växer säkert några cm och blir nt lång" osv... Men nej vill inte växa men vet inte vad jag ska göra. Dessutom kom jag in i puberteten för 1 år sedan.


   
Citera

Oavsett om du tycker om det eller ej så finns det nog inte så mycket du kan göra åt det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Oavsett om du tycker om det eller ej så finns det nog inte så mycket du kan göra åt det.

Okej. Men är det vanligt att växa 2 cm på 1 år?


   
SvaraCitera

anonym (tjej):

Okej. Men är det vanligt att växa 2 cm på 1 år?

Beror väl på. Går ju i perioder, ibland växer man väldigt mycket och ibland knappt nånting. Kan tyvärr inte ge ett bättre svar än så.


   
SvaraCitera

anonym (tjej):

Okej. Men är det vanligt att växa 2 cm på 1 år?

jag växte 2 cm på 6 månader 🙂


   
SvaraCitera

Vissa väljer att operera sig i typ knäna, vilket gör så att man inte växer längre. Men eftersom att du inte är så lång så tror jag inte att du hade fått behandlingen direkt eller överhuvudtaget. 


   
SvaraCitera

Du kommer nog bli runt 1.74. Har du fått din mens än? Man växer oftast va 3 cm till efter man har fått de.


   
SvaraCitera
Kurtil

På ett 

anonym (tjej):

Okej. Men är det vanligt att växa 2 cm på 1 år?

Jag har nästan växt 12 cm på 11 månader! Jag brukar oftast växa runt 6-7 cm på ett år så det känns som det är ganska lite


   
SvaraCitera