Aviseringar
Rensa alla

Slutar man växa av rökning?


Självklart inte. Du får bara längre, cigaretter är besjälade fallossymboler.


   
SvaraCitera

Yepp, sluta röka dirr. Hände mig detta. [sad]


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Jag hoppas att du nu förstår varför det är 18-årsgräns på tobak, och att du respekterar den gränsen i fortsättningen.

wtf varför berättade ingen någonsin det för mig isf? [confused]


   
SvaraCitera

Isotop:

wtf varför berättade ingen någonsin det för mig isf?

vet inte, men ifall du hade vetat hade du kanske kunnat börja, så att du inte hade fått en så groteskt stor penis :<<


   
SvaraCitera

som man bäddar får man ligga..


   
SvaraCitera

man blir teskedsgumman


   
SvaraCitera

Förstår mig inte på ungdomar som röker. Att supa är ju mycket roligare [cheers][bigcheers][cheers]. Är du verkligen desperat efter tobak så kan du stoppa upp en prilla i käften så riskerar du inte lungcancer [y]


   
SvaraCitera

Homer:

Förstår mig inte på ungdomar som röker. Att supa är ju mycket roligare . Är du verkligen desperat efter tobak så kan du stoppa upp en prilla i käften så riskerar du inte lungcancer

*Så slipper du lungcancer ska det så klart stå [rolleyes]


   
SvaraCitera

Homer:

*Så slipper du lungcancer ska det så klart stå

Förlåt jag är lite full och borde kanske inte skriva vid den här tidpunkten [cheers]


   
SvaraCitera

Homer:

*Så slipper du lungcancer ska det så klart stå [rolleyes]

forskningen kring snusets skadeverkningar har länge varit eftersatt och behovet av ytterligare forskning är stort. Ett antal välgjorda studier och litteraturgenomgångar de senaste åren gör ändå att det i dag finns tillräckligt god kunskap för att avråda från snusbruk.
Hjärt-kärlsjukdomar

Snusare löper en ökad risk att drabbas av dödlig hjärtinfarkt och stroke. Snus ger också en högre belastning på hjärtat genom förhöjt blodtryck och ökad puls.
Cancer

Forskning har visat att snus är cancerframkallande. De starkaste indicierna finns för bukspottkörtelcancer.
Tandhälsa

Den vanligaste snusskadan är den så kallade snusfläcken, en vitaktig frätskada i munhålan där prillan placeras. Även frilagda tandhalsar är vanligt hos snusare.
Graviditet

Att snusa under graviditeten ökar risken för för tidig födsel och havandeskapsförgiftning. Nikotinet i snus går över i bröstmjölken.


   
SvaraCitera

Jajemän det förstör din kropp. Förvånad?

Jag började röka vid 14 och vips så växte jag betydligt långsammare. Nånstans mellan 14-15 hade jag växt klart. Förmodligen p.g.a att ciggen sa "i helvete att du ska bli längre".
Jag blev åtminstone 170 så det kunde vara värre. Men din snopp kommer ramla av och dö.


   
SvaraCitera

isola:

forskningen kring snusets skadeverkningar har länge varit eftersatt och behovet av ytterligare forskning är stort. Ett antal välgjorda studier och litteraturgenomgångar de senaste åren gör ändå att det i dag finns tillräckligt god kunskap för att avråda från snusbruk.Hjärt-kärlsjukdomarSnusare löper en ökad risk att drabbas av dödlig hjärtinfarkt och stroke. Snus ger också en högre belastning på hjärtat genom förhöjt blodtryck och ökad puls.CancerForskning har visat att snus är cancerframkallande. De starkaste indicierna finns för bukspottkörtelcancer.TandhälsaDen vanligaste snusskadan är den så kallade snusfläcken, en vitaktig frätskada i munhålan där prillan placeras. Även frilagda tandhalsar är vanligt hos snusare.GraviditetAtt snusa under graviditeten ökar risken för för tidig födsel och havandeskapsförgiftning. Nikotinet i snus går över i bröstmjölken.

Oj! Jag visste inte att det var så farligt. Jag visste att det var dåligt för tänderna en inte resten av sakerna du skrev. Graviditets grejen behöver jag dock inte oroa mig för då jag är kille och förhoppningsvis slipper bli gravid [smile]


   
SvaraCitera

Homer:

Graviditets grejen behöver jag dock inte oroa mig för då jag är kille och förhoppningsvis slipper bli gravid [smile]

alltid något att vara glad för!


   
SvaraCitera

Kanske läge att sluta röka när man är 15? [crazy]


   
SvaraCitera