Aviseringar
Rensa alla

Slutar växa?


Hannis
Ämnesstartare

ASSå vet någon när man slutar växa på längden? Hahah kanske konstig fråga 


   
Citera
Ämnesetiketter

Man förändras igenom hela livet, men det store växandet är mellan noll till 19-22 år möjligtvis. Varierar såklart.


   
SvaraCitera
Hannis
Ämnesstartare

Xuzkie:
Man förändras igenom hela livet, men det store växandet är mellan noll till 19-22 år möjligtvis. Varierar såklart.

För ASSå jag har inte växt på längden på ca 1 år och jag är 13 


   
SvaraCitera
Cobrak

It's individual baby


   
SvaraCitera

Hannis:

För ASSå jag har inte växt på längden på ca 1 år och jag är 13 

Hur lång är du och hur långa är dina föräldrar? Vissa är tidiga och "växer klart" på kort tid. Vanligt är nog att man växer en hel del när man är 14-15 år..


   
SvaraCitera
Hannis
Ämnesstartare

Lunkebo:

Hur lång är du och hur långa är dina föräldrar? Vissa är tidiga och "växer klart" på kort tid. Vanligt är nog att man växer en hel del när man är 14-15 år..

Jag är 161 o mina föräldrar är väldigt korta min mamma är 158 hahahah dvärg typ pappa vet jag inte


   
SvaraCitera

Om du är tjej så har jag hört att man växer högst 10 centimeter efter att man har fått mens


   
SvaraCitera

Hannis:

Jag är 161 o mina föräldrar är väldigt korta min mamma är 158 hahahah dvärg typ pappa vet jag inte

Okej. Rent statistiskt sett kan man räkna ut att man som tjej kommer att bli följande längd:
(mammans längd+pappans längd-13)/2

Om vi utgår från att din pappa är 178  (där någonstans brukar vuxna män vara) så ska du alltså bli (158+178-13)/2=161,5, vilket betyder att du kanske trots allt inte kommer att växa så mycket mer. Detta är dock endast statistiskt och i praktiken kan man bli både längre och kortare. Vänta ett par år till så blir du nog i alla fall ett par centimeter längre Glad


   
SvaraCitera