Aviseringar
Rensa alla

¨Små bröst, liten rumpa=Dåligt självförtroende


Hatemyself:

Mina fötter; Har storlekarna 37,38 o 39 beroende på skor och jag vågar knappt visa mina fötter bara eller med strumpor för jag tycker dom är så stora.. Barnsligt jag vet. Hur ska jag tänka?

Jag har 39-40.....


   
SvaraCitera

gargamelott:

Ett tips när du köper byxor, köp en storlek mindre eftersom dem oftast töjer på sig. Personalen i affärerna brukar säga så och dem har rätt. Sen får man ibland testa sig fram bland olika modeller och märken tills man hittar den byxsorten som passar en bäst.

fast olika jeans töjer ut sig olika mycket, dels vid första användningen (det man vanligen tänker på, första tiden man har dem på sig), och dels så ändrar de i regel storlek en del till följd av hur man använder dem. exempelvis brukar en del jeans kännas mer åtsittande precis efter att man tvättat dem (vilket är en faktor om man är en vettig person som inte tvättar jeans särskilt ofta, vilket gör att de slits mycket snyggare), dels om man låtit dem ligga utan att använda dem ett tag, då brukar de också kännas lite mer åtsittande när man precis börjat använda dem igen.

ett exempel är cheap mondays, som utöver att de stretchar en hel del vid användning (vilket är meningen) även ändrar form och storlek lite som de vill. detta till skillnad från exempelvis acne, som visserligen även de ändrar form, men inte alls lika mycket och lika snabbt, och de töjs inte heller ut så mycket efter att man använt dem ett tag. en grundregel är nog att ju stretchigare tyg som används, ju mer kommer de töjas. samma sak med tunnare tyger, och även formändringen påverkas rätt mycket (de töjs ut mer på ställen där de sitter åt mer, så det är ingen jämn uttöjning, därav formändring).

i regel så ska man nog inte nöja sig med en eller två storlekar för lite, snarare så bör man nog i många fall nästan köpa de minsta jeansen som man kommer i, om man är ute efter skapligt åtsittande jeans. det kan påverka passformen på ställen där de inte ska vara fullt så tighta, vilket inte är skitbra för alla modeller, men i regel så fungerar det bättre än att bara köpa lite för små jeans.


   
SvaraCitera

Som många har sagt: din kroppsform kommer troligtvis att ändras när du blir äldre.

Men om jag ska vara ärlig tycker jag om tjejer med en kroppsform som din [cute]. Små bröst, liten rumpa, smala höfter[blush][blush]


   
SvaraCitera

Hatemyself:

Jag har jätte svårt för att hitta byxor.

jag med
är kort & har vuxenstl på runt röven.


   
SvaraCitera

jag har 92 cm rumpa och jag tycker den är för stor!!! -.- vill ha den mindre


   
SvaraCitera

Hatemyself:

Har länge velat operera brösten

Du är 14, de har inte vuxit färdigt än. Alltså vet du inte om de blir större. Vänta du med att tänka på bröstförstoring.

Hatemyself:

Jag tycker att jag väger som en flodhäst,

Du har förvrängd självbild och är självupptagen. Din vikt är det inget fel på.
Arbeta med självkänslan istället för med kroppen.
Du skulle kunna ha bh-storlek 75D, vara bootylicious och ha en midja som en sticka men ändå vara missnöjd, eftersom allt sitter i huvudet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sluta tänk negativt och ät ordentlig mat under puberteten. Då ska det nog bli bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet inte hur många vi är på jorden men tro mig alla gillar inte samma tjejer/killar, vissa gillar stora, då menar jag RIKTIGT stora människor med kurvor medans aandra gillar dom med mindre kurvor. Finns vissa som gillar djur och Gud vet vad mer[bigsmile]. Det är HELT olika. Som en skrev tidigare det handlar om din attityd och inte ditt utseende. Det är sant. sen är du bara 14år du har låååång tid på dig att utvecklas. Modellerna som du ser på tv dom tycker oxå otroligt nog att det är nå fel på dom och deras kroppar. Alltid säger dom " å mina bröst e för små mina läppar e inte nog fylliga" Ändå tycker nästan alla att dom är fett snygga. Samma sak med dig du kanske inte tycker att du e snygg men finns säkert många andra som tycker annat![smile] lycka till!


   
SvaraCitera

Har man inga höfter vill man ha höfter. Jag som har höfter vill inte ha höfter.

Och spiralen fortsätter.


   
SvaraCitera

Du verkar faktist va snygg på den lilla beskrivningen. För min del gillar ja: små bröst, liten fast go röv, smal kroppsbyggnad, fotstorleken e åxå bra. Du e bra byggd så va gla! Ingen vill väll ha en stor sladdri röv av er tjejer antar ja, inte många killar heller va vet. En sak till, INGEN FÖDS ME PERFEKT KROPP så glöm hur dom pinnemode tjejerna ser ut för de e tillgjort å oäkta vara, dom får inga killar heller. Lagom e bäst!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hatemyself:

Har storlekarna 37,38 o 39

Men guuud. Tror inte att någon ens har tänkt på det eftersom det är de mest vanliga storlekarna bland tjejer. Finns tjejer som har storlek 42. Jag har 39-40.

Förövrigt, det låter inte som det är något fel med din kropp.
Du är 14, man ser i regel ut så då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är bara 14, det kommer utvecklas genom de kommande åren.


   
SvaraCitera

Det finns inte så himla mycket du kan göra åt det, så då är det onödigt att det ska störa din självkänsla.


   
SvaraCitera

Pegamixel:

Finns tjejer som har storlek 42.

TJA [wink] Har dessutom resten av karektäristiska som TS förutom att jag kan lägga på mig(men tränar), är benig(typ väldigt liten rumpa, förutom den jag har tränat upp) och har världens konstigaste höfter. (tänk dig en höft som går ut och in igen, inte de vackra, feminina runda) Dessutom är jag en bla. politiskt intresserad person som har åsikter om mångt och mycket och visdom, skämtar mycket/pratar mycket och snabbt och "tar plats" samtidigt som jag är ändå är feminin.
Ingen kille har någonsin varit kär i mig, jag är 18 och min enda kille tappade snabbt intresset(första flickvännen). jag förstår TS, men hon låter söt!


   
SvaraCitera

bara sött ju, hellre det än värsta fett-rumpan :c


   
SvaraCitera