Aviseringar
Rensa alla

Smärta när jag svankar


Ämnesstartare

Har börjat störa mig rejält på att det gör så ont i ländryggen när jag svankar. Det hugger liksom till och nu när jag vet att det är smärtsamt kan jag inte sluta svanka i hopp om att det ska bli bättre, för det känns bara som jag blir stelare om jag slutar svanka.
Detta gäller alltså när jag svankar både framåt och bakåt.

Det jag vill ha svar på (halvt hypokondriker som jag är) är om ni kanske känner igen det och att det bara handlar om dålig stretchning eller om det kan vara något kroniskt och besvärligt.

Jag känner alltså ingen smärta när jag ligger eller låter bli att svanka, men har svårt att knyta skorna och resa mig ibland.

Det här har suttit i 2 veckor snart och började kännas efter att jag och en kompis varit i Las Vegas och promenerat galet långt med relativt tunga ryggsäckar, så vet inte om det handlar om vanlig överbelastning, men borde det inte gått över då?
Det har inte blivit bättre iallafall.

Tack och hej leverpastej


   
Citera

Jag känner igen mig, och läste för några veckor sedan att det är rätt vanligt (om det inte är nån ovanlig variation dvs).

Det var något om att diskarna (kotorna?) i ryggraden hamnar snett när man sitter som en säck potatis (egentligen så är det nån vätska som åker ut, men det känns inte relevant). Har börjat sträcka på ryggen och göra svankar-övningar, och mitt ryggont har iaf gått över.

Vet dock inte om det verkligen är det, för det kan knastra olycksbådande i ryggen ibland, och när jag hade ont så var det i princip omöjligt att sätta sig på golvet/komma upp därifrån, till exempel...

Men om du inte redan har bra hållning, fixa det. Det klär alla, och är bra för kroppen!


   
SvaraCitera

Det kan ju vara diskbråck. Det är vanligt att man får det i ländryggen (jag har det antagligen själv, får svar i morgon). Har du ont i benen också?


   
SvaraCitera
jonta

iversonn:

men har svårt att knyta skorna och resa mig ibland.

join the club. Blev bättre för mig när jag började stretcha efter gymmet osv


   
SvaraCitera

iversonn:

Det här har suttit i 2 veckor snart och började kännas efter att jag och en kompis varit i Las Vegas och promenerat galet långt med relativt tunga ryggsäckar, så vet inte om det handlar om vanlig överbelastning, men borde det inte gått över då?
Det har inte blivit bättre iallafall.

Stör det dig mycket så tycker jag att du ska kolla upp det. Ryggen är känslig och är det något farligt så blir det inte bättre av att du väntar. (säger jag som bara går till doktorn om någon annan tvingar mig [y])


   
SvaraCitera

kan få ont ibland när jag svankar mycket, fast i mitt fall beror det på att jag är överrörlig och inte har tillräckligt med stabilitet (=inte tillräckligt stark inre magmuskel).


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera