Aviseringar
Rensa alla

Smärta som sprider sig från armen upp i huvudet?


Ämnesstartare

Ibland, kanske en gång i månade eller så. Jag vet inte. Inget regelbundet får jag en intensiv smärta först i nacken, sedan sprider den sog ner i armen. Jag blir helt stel, kan inte röra mig. Måste lägga mig raklång ner på golvet. Sen sprider den sig upp i huvudet, alltså inte hela huvudet. Som ett band från axeln upp över huvudet, som ett band. Sen från armen ända ner i handen.
Sen är jag sådär stel och har jätteont cirka två minuter, max. Sen släpper llt på en gång och jag blir helt avslappnad.

Kan ibland göra så ont att jag gråter. Vad kan detta vara?
Någon som har varit med om något liknande?

Kan väl inte vara något allvarligt eftersom att det har hållt på i kanske 2 år och jag mår jättebra hela tiden annars.

[shake]


   
Citera

Migrän kanske. Du skrev band två gånger.


   
SvaraCitera

Epilepsi?


   
SvaraCitera

strålförgiftning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Migrän kanske. Du skrev band två gånger.

Jag har migrän. Dock brukar jag aldrig få det efter de här anfallen. Och migränen håller i länge. Och mer exakt halva huvudet, inget band.
Och ingen aurakänning vid de här anfallen.
Men har också tänkt på den möjligheten.[smile]

Infraröd:

Epilepsi?

Huh?
Allvarligt?
Lindrigt värre isåfall.[wink]

mörknäs:

strålförgiftning.

Såklart! Vem har inte det i dessa tider. [rolleyes]
Men det konstigt är att det bara håller i sig 2-3 minuter och bara då och då.


   
SvaraCitera

rebcca:

Såklart! Vem har inte det i dessa tider. [rolleyes]
Men det konstigt är att det bara håller i sig 2-3 minuter och bara då och då.

det är så det funkar med strålförgiftning, det visar sig lite till och från. förmodligen så har du fått i dig betastrålning genom maten. jag rekommenderar att du uppsöker läkare och ber om att få bli testad för strålförgiftning. om inte det går, be om att få en remiss till en radiolog.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

och ber om att få bli testad för strålförgiftning. om inte det går, be om att få en remiss till en radiolog.

Ska tänka...
Vad skulle hända då?
Haha. Men inget farligt, antar jag. [surprised]


   
SvaraCitera

rebcca:

Ska tänka...
Vad skulle hända då?
Haha. Men inget farligt, antar jag. [surprised]

på lång sikt så kommer du tappa hår, förmodligen drabbas av mängder av cancertumörer, andra festliga dna-förändringar och dylikt. är det allvarligt så kommer det förmodligen leda till celldöd i inre organ, vilket nog kommer leda till att det börjar som illamående, sen mår du bra i några dagar, sen skiter du blod och plågas innerligt i någon vecka, sen dör du.

fast, jag är ingen expert på området.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

någon vecka, sen dör du.

fast, jag är ingen expert på området.

Hmm... Känns bra tycker ja.
Jag menar då kan kan jag ju leva på choklad nu, kanske hoppa lite bungyjump utan lina och bestiga mount-everest utan syrgas.

För jag dör ju ändå om en vecka eller två. tack så mycket.


   
SvaraCitera

rebcca:

För jag dör ju ändå om en vecka eller två. tack så mycket.

alltid trevligt att använda min medicinska expertis till att hjälpa till! [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

alltid trevligt att använda min medicinska expertis till att hjälpa till! [party]

Alltid trevligt att få sitt dödsdatum fastställt.
Sov gott[crazy]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera