Aviseringar
Rensa alla

Småfinnar axlar & övre rygg!!! (Desperat Hjälp)


Ämnesstartare

Hej det är så att jag har en massa små finnar på axlarna och halva ryggen även små vitta prickar om man känner med handen känns det jävla knottrigt, Har haft det så i en 2-3 år, Undrar nu om någon av er har eller haft liknande och vad man kan göra åt det ?

P.s är 19 bast!


   
Citera

Rekommenderar dit att uppsöka en läkare som kan ge dig ett mer detaljerat svar gällande din svara.. Har du bild? - Det skulle underlätta istället för att få gissningar från höger & vänster.


   
SvaraCitera

apoteket eller aco eller vad det nu är har en tvål för acne på bröst & rygg som funkar superbra!


   
SvaraCitera

Lejonhjärta:

mer detaljerat svar gällande din svara.


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

er detaljerat svar gällande din svara.

Ups, jag får stå mitt kast. - Tar du emot? [wink]


   
SvaraCitera

let it be
eller gå till läkare, fick duac utskrivet. Funkade bra, sen flyttade jag hemifrån och hade ingen som kunde smörja in. Men ja.


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

Funkade bra, sen flyttade jag hemifrån och hade ingen som kunde smörja in

Kan du inte smörja in hela din rygg själv :O vad oviga dina armar måste vara.

Iaf, för mig har det alltid funkar bra mot finnar att använda lera, sätt på i ca 10 minuter och skrubba av. Det drar faktiskt ut finnarna ur huden mycket effektivt, om det har någon långsiktig effekt kan jag inte säga. Det finns på hälsokosten, i både färdgiblandad och pulver/kak-form.
Att sura ned huden är också bra, då bakterierna som skapar finnar inte trivs i en sur miljö. Förut fanns acnix med mjölksyra som gav mig uppenbara resultat av mindre finnar men den har precis slutat säljas, men det bör gå lika bra med äppelcidervinäger eller någonting som innehåller mjölksyra, youghurt eller i mer koncentrerad form - vassle.
Det är värsta hälsokostmetoden men det har funkat bättre för mig än apotekets produkter som bara ger flagnig hud osv.

B5, en vitamin, funkar för många. Man äter den som kosttillskott. Jag fick stora biverkningar i form av diarre som inte var övergående och var tyvärr tvungen att sluta, men jag har inte hört om någon annan som denna biverkning inte gått över för och de flesta får riktigt bra resultat med B5. Men det är dyrt, och kräver att du stoppar i dig typ 20 piller om dagen eller dricker en sörja som smakar riktig skit tre gånger om dagen. Besk hemsk smak, inte bara lite hostmedicin med salmiaksmak-stuk, utan alltså beskt och hemskt som i att du har ångest en stund innan du ska svälja skiten och behöver så redo med någonnting smakdödande drickbart i andra handen för att direkt dricka för att inte spy 🙂


   
SvaraCitera

De små vita prickarna är antagligen talgköttlar. Det är vanligt fett helt enkelt.

Och om du har acne o.s.v så rekommenderar jag att sluta med anabola.


   
SvaraCitera

Hemlight:

Och om du har acne o.s.v så rekommenderar jag att sluta med anabola.

men är du dum?


   
SvaraCitera

isola:

men är du dum?

Men jag skoja -.-


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Kan du inte smörja in hela din rygg själv :O vad oviga dina armar måste vara.

ja, det är fel på dem. Så hamnar krämen ojämnt, eftersom den är blekande vill jag inte va naken tills den torkat, om den ligger i klumpar. mkt smidigare att bli curlad för.


   
SvaraCitera

Hemlight:

Men jag skoja -.-

ha
...
ha
...
ha
...


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

mkt smidigare att bli curlad för.

Dina curlingföräldrar kanske gav dig cparmar för att de aldrig lät dig smörja in ryggen själv [mad]


   
SvaraCitera