Aviseringar
Rensa alla

Smal..?


Ämnesstartare

När jag tog studenten (2009) vägde jag nästan 20kg mindre än vad jag gör nu. Idag är jag normalviktig och sjukt nöjd med min kropp (om något vill jag hellre gå upp i vikt). Under gymnasietiden mådde jag skit över min vikt och bantade asmycket, jag "hängde" också här sjukt mycket. Idag är jag inte här lika ofta.

Så fort jag går in på UM nu för tiden ser jag tjejer, Dold text: som jag tycker om vilket gör det extra jobbigt, klaga över sin vikt. Vissa diskussioner är på gränsen till Pro-Ana. Jag minns inte att det var så tidigare, men jag kanske helt enkelt var blind då jag själv var likadan.

Som jag redan skrivit är jag idag nöjd med min kropp, jag har skitsnygga former. MEN. Så fort jag loggar in här och ser dessa diskussioner får jag själv lust att banta igen. Jag längtar efter att ha ett sjukt lågt BMI, höra folks kommentarer om att man borde äta mer, att de är oroade och att man blivit "jättesmal", jag längtar efter känslan man har de dagar man lyckats låta bli att äta "mer än nödvändigt" (tänker inte skriva ut vad det innebar för mig, pga situationen med somliga på denna sida). Ja, jag bantade mycket för bekräftelse, det erkänner jag.

Till saken: ska det vara så här?
Är inte Pro-ana förbjudet enligt UMs regler? Vart går gränsen?

Om någon känner sig utpekad eller träffad så vill jag säga: ta hand om dig. Du är JÄTTEFIN. [love]
Tänk på att även själen kan dö av svält.


   
Citera

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amajgad. Kollar bilder på lajm. Får ont av att se hur jag såg ut. Minns hur ont det gjorde att sitta ned ett tag. uäh.
[sad]


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

d. Kollar bilder på lajm. Får ont av att se hur jag såg ut. Minns hur ont det gjorde att sitta ned ett tag. uäh.
[sad]

Såg revbenen på bröstbilderna. Var de från 09?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Såg revbenen på bröstbilderna. Var de från 09?

hahaha fyfan vad jag ångrar dem[blush]
det var 07 eller 08


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

Vissa diskussioner är på gränsen till Pro-Ana. Jag minns inte att det var så tidigare, men jag kanske helt enkelt var blind då jag själv var likadan.

Tycker det var ännu värre för några år sedan, många från pro ana-världen hängde här då innan de införde nya regler om att pro ana inte var tillåtet och de drog sig tillbaka till sina undergroundforum de kom ifrån.

Det är en svår gränsdragning, men att uppmana folk med hälsosam vikt att gå ned mer eller berätta hur de ska göra det, tycker jag inte bör vara tillåtet då många av de som frågar åtminstone angränsar till att ha ätstörningar.
Även att beskriva sin egen bantning när man inte är i behov av att gå ned i vikt, bör räknas som pro ana-relaterat.

Det är fint att du kommit över dina äs! Gjorde du det helt på egen hand eller fick du proffshjälp?


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

hahaha fyfan vad jag ångrar dem[blush]
det var 07 eller 08

Ähh, de såg fluffiga och fina ut [blush]


   
SvaraCitera

Bemödar man sig att kolla våra regler så kan man enkelt hitta:

§10. Så kallat "thinspiration"-material är inte tillåtet att publicera på sajten. Detta innefattar bilder, avatarer, kaloriräknare, tips och trix på hur man döljer sin sjukdom, länkar till pro-ana-sajter, dagliga matrutiner mm. Allt sådant material kommer konsekvent att raderas. Vi hänvisar istället de som lider av någon slags ätstörning till våra vänner på Anorexi- och bulimikontakt.

[cute]
Så ja det är förbjudet.
Gränsen kan man nog ganska enkelt lista ut utifrån regeln.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Tycker det var ännu värre för några år sedan, många från pro ana-världen hängde här då innan de införde nya regler om att pro ana inte var tillåtet

Jo, fast det var väl många år sedan? Jag jämför främst med tiden då jag var som mest aktiv här, alltså 07-10.

framtidstron lever:

på egen hand

[cute]

isola:

Ähh, de såg fluffiga och fina ut [blush]

Snyggare nu.[cool]


   
SvaraCitera

Jag känner mig aldrig tjock, även om folk jag känner ibland antyder till att jag är lite mullig. Men det är jag inte, isåfall är deras ideal sjuka. Men ledsen, det blir jag.


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

Snyggare nu.[cool]

Fast större bröst har ju svårare att se "fluffiga" ut [sad][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Gränsen kan man nog ganska enkelt lista ut utifrån regeln.

Knarko:

bilder

Knarko:

avatarer

Vem avgör vilka bilder och avatarer som är pro-ana/thinspiration? Man KAN vara naturligt smal på ett sätt som ser onaturligt ut, ska de drabbas av regeln i så fall? Hur ser man skillnad på dessa personer och personer som medvetet svälter sig?

Knarko:

dagliga matrutiner

Förekommer ju hela tiden sådant som är uppenbart att de inte mår bra.

Knarko:

Bemödar man sig att kolla våra regler

Vad drygt du uttrycker dig. Min fråga var mer ett ifrågasättande i och med att vissa är ganska uppenbara med att de peppar varandra till strängt bantande.


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

Jo, fast det var väl många år sedan? Jag jämför främst med tiden då jag var som mest aktiv här, alltså 07-10.

Fanns pro ana-regeln 07? Kanske den gjorde.
Har iaf inte märkt av att det förvärrats.

Luna Lovegood:

[cute]

Hur insåg du att du ville och behövde gå upp i vikt? Trodde det var nästintill omöjligt att göra det på egen hand om man väl drabbats. Låter som du var ganska illa om du låtit dig gå ned så mycket att det gjorde ont att sitta [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Jag känner mig aldrig tjock, även om folk jag känner ibland antyder till att jag är lite mullig. Men det är jag inte, isåfall är deras ideal sjuka. Men ledsen, det blir jag.

Hade jag sett mig själv år 2009 som jag ser ut idag hade jag tyckt att jag var fet. Idag vet jag att jag är smal, men kurvig (=assnygg). Så du har nog rätt. Och att vara mullig är inte negativt, enligt mig är det vackert.

isola:

Fast större bröst har ju svårare att se "fluffiga" ut [sad][sad]

Haha exakt vad menar du med fluffiga? Effekten av att jag pressar händerna mot dem och får värsta tydliga klyftan? [crazy]


   
SvaraCitera

Knarko:

dagliga matrutiner mm.

Den regeln frångår ju många. En av modsen brukar ju tex skriva i matdagboken hur lite h*n äter och att h*n borde äta mindre osv.


   
SvaraCitera