Aviseringar
Rensa alla

Smal = mer kroppsbehåring ?


Ämnesstartare

Det är ju inte så att man har mer kroppsbehåring bara för att man råkar vara smal. Men om man med smal menar sjukligt smal så...

Miceparade:

Undernärd = mer kroppsbehåring. Om du inte har tillräckligt med energi och underhudsfett för att kunna hålla dig varm, finns chansen att din kropp förser dig med extra behåring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har fått lite hårigare armar sen jag gick ner mycket i vikt [no-no] resten har jag inte studerat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har alltid tänkt att tjock person = samma antal hårsäckar på en större yta än en smal person = glesare hårväxt. Amirite?

Tillägg: Sen fungerar ju inte hormonerna riktigt som de ska på en person som är gravt överviktigt också. Men om man jämför naturligt "normal" till "mullig" person med en som är naturligt "smal" så fungerar det nog så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja. Lanugohår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det betvivlar jag, det kan vara åt det andra hållet. Jag är så smal att jag kan gömma mig bakom en lyktstolpe och är inte ett dugg hårig.
De jag känner, som har något större kroppshydda än mig, är hårigare än mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är ju skillnad på hår beroende på vart det sitter. Så bara för man tappar på huvudet så behöver det inte betyda att det inte kan växa på andra ställen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu försvann hela min post men nu skriver jag om.
Man tappar huvudhåret vid anorexia/svält, men i övrigt täcks hela kroppen av ett ludd som kallas lanugobehåring. Kinderna (man får skägg) armarna, ryggen, överallt helt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om din definition av smal är underviktig, så ja.


   
SvaraCitera