Aviseringar
Rensa alla

Smal och smalare


Ämnesstartare

Hej jag vill bli smalare och undrar villa saker borde jag äta och vilka saker borde jag undvika ?
Jag kan typ äta vatten och frukt en hela dag kommer det att funka att äta det i en hel vecka ? Ps: jag vet att man inte ska äta snabb mat och godis[shake]


   
Citera
Ämnesetiketter

Äta normalt, fast i mindre mängder.

Jag har en dietist som jag haft länge som har hjälpt mig då jag har haft problem med min vikt.

Man ska äta frukost, typ musli, alltså nyttigt och sedan lunch och middag.

Du ska helst undvika Pasta och mackor.

Fisk, kyckling, kött, grönsaker är bra 🙂


   
SvaraCitera

Inte svälta dig själv. Då kommer du gå upp i vikt och sedan skada dina inre organ. Ät normalt fast nyttigt.


   
SvaraCitera

Motionera och ät nyttigt. Varför man vill gå ner i vikt om man ej är kraftigt mullig är en gåta för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

meh9404:

Äta normalt, fast i mindre mängder. Jag har en dietist som jag haft länge som har hjälpt mig då jag har haft problem med min vikt.Man ska äta frukost, typ musli, alltså nyttigt och sedan lunch och middag.Du ska helst undvika Pasta, mackor.Fisk, kyckling, kött, grönsaker är bra 🙂

Om jag äter sallad varje dag var ända dag hur mycket tror du att jag går ner och är det bra att dricka mycket vatten ? Tack för dina smarta tips föresten[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Motionera och ät nyttigt. Varför man vill gå ner i vikt om man ej är kraftigt mullig är en gåta för mig.

När man är en tonåring är det viktigt att vara smal det är troligtvis då man passar in bland de coola typerna men jag skiter i de men jag är inte ens dugg nöjd med min kropp 🙁


   
SvaraCitera

1Thegirl1:

När man är en tonåring är det viktigt att vara smal det är troligtvis då man passar in bland de coola typerna men jag skiter i de men jag är inte ens dugg nöjd med min kropp 🙁

När jag var en tonåring struntade jag i sånt där.


   
SvaraCitera

1Thegirl1:

När man är en tonåring är det viktigt att vara smal det är troligtvis då man passar in bland de coola typerna men jag skiter i de men jag är inte ens dugg nöjd med min kropp 🙁

För en F13 möjligtvis.


   
SvaraCitera

1Thegirl1:

Om jag äter sallad varje dag var ända dag hur mycket tror du att jag går ner och är det bra att dricka mycket vatten ? Tack för dina smarta tips föresten

Du ska helst inte äta sallad varje dag. Du ska helst variera för annars är det rätt dåligt för kroppen.
De nyttigaste sakerna du kan äta är såklart sallad och kyckling. Så ät de sakerna samt andra saker som du kan hitta på Internet.

Använd inga preparat eller något annat dåligt. Man ska äta varierat och 3-4 mål per dag.

Jag vet inte hur mycket du går ner, men du kommer hålla en bra, smal och nyttig vikt.

Varsågod. Tacka min dietist. [wink]
Jag ger bara hennes nyttiga råd till en annan ung tjej så du går ner i vikt nyttigt och inte skadar dig själv [smile]


   
SvaraCitera

om du inte får i dig fetter och proteiner och kolhydrater och svälter dig själv så kommer din kropp att gå i sparläge/svältläge och börja lagra på sig ALLT du stoppar i dig. och ju mindre du äter desto mer sparar kroppen. därför kommer du inte bli sunt smal, du kommer bli sjukligt smal och må dåligt.

ät mindre portioner och ät dem ofta (skippa inte någon!!!). ta promenader, börja spela nån sport, träna. när du gör det kommer du märka hur viktigt mat är och då kan du äta normalt igen.

du är fortfarande ung, fokusera på vettigare grejer än ditt utseende och din vikt. du märker hur mycket du tjänar på att ha vettiga människor runtom dig istället för utseende- och statuskåta idioter.


   
SvaraCitera

om du vill bränna fett kan jag rekommendera att du tar en rask promenad på 40 min-1 timme på morgonen. lågintensiv bränner fett, ej sväller musklerna.
dessutom är det bra för att när du väl rivstartat ämnesomsättningen/fettförbränningen på morgonen så kommer den att vara aktiv hela dagen.

dessutom, ett litet, kalorifattigt mål varannan timme håller uppe ämnesomsättningen.

försök även att äta de mest kaloririka/tyngsta näringsämnena/nyttiga fetterna på morgonen, och tunna sedan ut med kalorifattiga senare på dagen, då kommer du ha förbränt och fått tag på näroämnen när du går och lägger dig.

men definitiv - rask promenad på morgonen.


   
SvaraCitera

meh9404:

Inte svälta dig själv. Då kommer du gå upp i vikt och sedan skada dina inre organ. Ät normalt fast nyttigt.

Man går inte upp i vikt av att svälta sig?


   
SvaraCitera

Ät som vanligt bara men skippa läsk och godis...och börja träna? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärnspöket:

Man går inte upp i vikt av att svälta sig?

Går man upp eller inte ifall man svälter sig ?


   
SvaraCitera

Hjärnspöket:

Man går inte upp i vikt av att svälta sig?

Om du börjar äta någorlunda normalt efter svält så jo, då går du upp snabbt pga:

honolulu:

om du inte får i dig fetter och proteiner och kolhydrater och svälter dig själv så kommer din kropp att gå i sparläge/svältläge och börja lagra på sig ALLT du stoppar i dig

Börjar man inte äta normalt förr eller senare kommer man att bli förbannat sjuk och möjligen dö. Det är därför det kallas svält.


   
SvaraCitera