Aviseringar
Rensa alla

Smal och smalare


Ämnesstartare

Jag vill typ bara äta grönsaker idag och ett glass vatten eftersom jag vill typ helst inte äta något mat alls e det bra ? [y]


   
SvaraCitera

Screw this:

1Thegirl1:

När man är en tonåring är det viktigt att vara smal det är troligtvis då man passar in

Och fråga andra om detta:

1Thegirl1:

jag är inte ens dugg nöjd med min kropp 🙁

+ Bättra på självbilden

Det värsta du kan göra i princip är att äta så dåligt (nyttig mat kan också bli dåligt) att du får näringsbrist. För näringsbrist kan ge livslånga problem som inte går bort. Prata med skolkuratorn annars.


   
SvaraCitera

Miceparade:

Om du börjar äta någorlunda normalt efter svält så jo, då går du upp snabbt pga:

Man behöver inte gå upp i vikt snabbt. Jag har levt i svält en lång tid och nu börjat äta smått, tillräckligt för att klara mig och emellanåt varit inlagd, visst vågen visar jättemycket efter en vecka, men sedan går man ner igen då kroppen hittat en balans. Dessutom blir det mesta vattenvikt.


   
SvaraCitera

meh9404:

Du ska helst inte äta sallad varje dag.

Det ska man visst, sallad är asbra. Man bör dock äta annat också.

1Thegirl1:

Jag vill typ bara äta grönsaker idag och ett glass vatten eftersom jag vill typ helst inte äta något mat alls e det bra ?

Nej, det är dumt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

E det farligt att inte äta på en hel dag bara äta vatten. Typ om man ska svälta i hur många dagar ska man göra det och om man inte äter något går man ner i vikt då ? [shake]


   
SvaraCitera

1Thegirl1:

E det farligt att inte äta på en hel dag bara äta vatten.

Inte om det bara är en dag, nej.

1Thegirl1:

Typ om man ska svälta i hur många dagar ska man göra det

Inte alls.

1Thegirl1:

om man inte äter något går man ner i vikt då ?

Ja, men du kommer inte få lika bra resultat som med en vettigare kost.


   
SvaraCitera

meh9404:

Du ska helst undvika Pasta och mackor.

Men även typ mörka bröd? Det ska väl ändå vara bra [y]

My dreams are her:

När jag var en tonåring struntade jag i sånt där.

Då var jag ensam!!


   
SvaraCitera

1Thegirl1:

Typ om man ska svälta i hur många dagar ska man göra det

Det ska man aldrig göra.

1Thegirl1:

går man ner i vikt då ?

Man går ner i vikt när man bränner fler kalorier än vad man tar in. Räkna ut ditt bmi här. Hamnar din siffra på övervikt så bör du gå ner i vikt, med professionell hjälp då antagligen. Men jag satsar en femhundring på att du inte är överviktig och inte borde oroa dig över din vikt.

1Thegirl1:

Jag vill typ bara äta grönsaker idag och ett glass vatten eftersom jag vill typ helst inte äta något mat alls e det bra ? [y]

Nix. Du bör hålla dig till en nyttig och varierad kost om du vill se bra ut. Följ gärna ​tallriksmodellen.


   
SvaraCitera

dvärgkastarn:

Ja, men du kommer inte få lika bra resultat som med en vettigare kost.

Beror väl på om man vill ha snabba resultat eller ej, och hur extrema resultat och vad man är villig att riskera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärnspöket:

Beror väl på om man vill ha snabba resultat eller ej, och hur extrema resultat och vad man är villig att riskera.

Jag gör allt för att gå ner i vilt allt kan svälta i en hel dag och vecka för det och jag vill ha snabba resultat men jag vill inte köpa medel och mediciner och sånt :/


   
SvaraCitera

1Thegirl1:

Jag gör allt för att gå ner i vilt allt kan svälta i en hel dag och vecka för det och jag vill ha snabba resultat men jag vill inte köpa medel och mediciner och sånt :/

Visst en vecka dör man inte på. Men för varje gång du känner siffrorna på vågen gå ner, sker ett luckorus i din kropp för resultaten är snabba. Därför är det möjligt att man fortsätter ännu mer än det man tänkt, och tillslut tappar kontrollen helt. Vet du vad anorexia är?
Det är dödligt.

Så inget att rekommendera. När du är död spelar det inte någon som helst roll om hur smal du är.


   
SvaraCitera

Zodd:

Nix. Du bör hålla dig till en nyttig och varierad kost om du vill se bra ut. Följ gärna ​tallriksmodellen.

Så typiskt att länka tallriksmodellen. Konservativ? Finns ju så många fler kostplaner nu för tiden. Forskning har ju tagit fram så många fler som kan fungera bättre. Det är ett eget val man gör, men hur ofta går man ner i vikt av att äta enligt tallriksmodellen?


   
SvaraCitera
kachin

Tror inte du behöver gå ner i vikt, egentligen. Om du inte är väldigt överviktig men det tror jag ej. Bättra på din självkänsla istället [smile] Man fokuserar alldeles för mycket på utseende och inte på hur man mår inombords. Så fokusera på att leva för att må bra först, sen om du eventuellt skulle vara överviktig kan du ta till de råd som finns för det.


   
SvaraCitera

Hjärnspöket:

Så typiskt att länka tallriksmodellen

Till en n00b som knappt kan något alls om hur man bör äta kan den vara att rekommendera.

Hjärnspöket:

Konservativ?

Eh?

Hjärnspöket:

Det är ett eget val man gör, men hur ofta går man ner i vikt av att äta enligt tallriksmodellen?

Beror väl på hur mycket du äter exakt och hur många kalorier du bränner...

1Thegirl1:

Jag gör allt för att gå ner i vilt allt kan svälta i en hel dag och vecka för det och jag vill ha snabba resultat men jag vill inte köpa medel och mediciner och sånt :/

Du bör röra på dig då, motionera mycket. Svälter du dig kommer du bara att må sämre fysiskt och psykiskt.


   
SvaraCitera

Zodd:

Till en n00b som knappt kan något alls om hur man bör äta kan den vara att rekommendera.

Okej, det kanske du har rätt i. Haha.

Zodd:

Du bör röra på dig då, motionera mycket. Svälter du dig kommer du bara att må sämre fysiskt och psykiskt.

Och jag håller absolut med här!!!!


   
SvaraCitera