Aviseringar
Rensa alla

Smala tjejer = fula


Ämnesstartare

Stör mig så sjukt mycket på att "alla" skriver att smala tjejer är fula och att mulliga tjejer är mycket snyggare. Smala tjejer blir ofta kallade för att ha ex.anorlexia typ. 
Bara för att dom feta tjejerna är ledsna för att dom är feta behöver man väll inte trycka ner dom smala? Arg


   
Citera

Det finns absolut ett förakt för väldigt smala människor, ja. 


   
SvaraCitera
reben

frisk fläkt


   
SvaraCitera

Skönheten ligger i betraktarens ögon. Och tyvärr när det kommer främst till just smala tjejer så finns där ett förakt. 
Smal eller tjock, huvudsaken är att personen det berör mår bra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
frisk fläkt

Va?


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

har aldrig fattat varför inte alla får vara fina... det är alltid antingen eller... krokade människovarelser.


   
SvaraCitera

haha va
samhället har betydlgit större förakt för feta/tjocka/överviktiga tjejer än för smala


   
SvaraCitera
reben

Matilda_00: Va?

ditt inlägg är en frisk fläkt i debatten då:

Blivande_japan: samhället har betydlgit större förakt för feta tjejer än för smala


   
SvaraCitera

Man ska få vara hur man själv vill men tycker att alla ska ha en vikt som är nyttig för en själv Glad


   
SvaraCitera

Att kommentera folks utseende och kroppar är befängt oavsett vilken form det gäller. Vi måste ta bort fokus från kropparna och fokusera på välmående istället. Jag har tidigare haft problem med min ämnesomsättning och trots att jag ätit så otroligt mycket har jag inte gått upp fast jag velat, och det har varit frustrerande för folk har kallat mig ''vandrande pinne'' och liknande saker som inte alls är roligt att bli kallad. Man känner sig kränkt.


   
SvaraCitera

Armagedon: Skönheten ligger i betraktarens ögon

Fast bara när man är tillräckligt mentalt mogen verkar det som - något som några aldrig blir.

Blivande_japan: samhället har betydlgit större förakt för feta/tjocka/överviktiga tjejer än för smala

Sagitta: Att kommentera folks utseende och kroppar är befängt oavsett vilken form det gäller.

.

Hjärta


   
SvaraCitera

Har också tänkt på detta, det finns dem som inte kan gå upp i vikt. En av dem är jag själv fast jag är kille. Forskarna tror att det har något med hur mycket brunt fet man har i ryggen. Destu mer brun fett destu lättare förbränner du energi. Så smala är feta på brun fet.


   
SvaraCitera

Storchen84:

Fast bara när man är tillräckligt mentalt mogen verkar det som - något som några aldrig blir.

.

Hjärta

öh va, var sagittas citering riktad till mig?


   
SvaraCitera

Blivande_japan: öh va, var sagittas citering riktad till mig?

Nej, dom jag citerade var dom som skrev det jag tänkte.

Hjärta


   
SvaraCitera

Samhället har ett förakt för kvinnor, svepskälet är mindre relevant.


   
SvaraCitera