Aviseringar
Rensa alla

Smalare i ansiktet


AlmaP
Ämnesstartare

Hej! 

Om jag tar in mitt huvud mot halsen får jag lätt en dubbelhaka. Jag skulle vilja få bort lite fett i och runt mitt ansikte.  Jag är inte så fet på resten av kroppen men inte så pinnsmal heller. Är det någon som vet vad man kan göra åt detta?


   
Citera

Det försvinner nog senare i livet skall du se! 


   
SvaraCitera

Alla får det..


   
SvaraCitera

Gå ned i vikt.


   
SvaraCitera

Hade jag känt så hade jag nog tränat mycket kondition och tänkt lite på vad jag åt.

Men tänk på att alla får vi lite fläsk vid hakan när vi viker in huvudet mot halsen. Så det är ju inget konstigt.


   
SvaraCitera

Jag hade knubbigare ansikte som liten. Med viktnedgång och ju äldre jag blivit har kindbenen fått tydligare konturer, kinderna har smalnat av och hakan har blivit lite mer avvägd samt mindre fett under hakan. När jag var magsjuk i några dagar och spydde ca 8 ggr per dag såg jag ut som en horsepundare efteråt i ansiktet pga gick ner i vikt (inget jag "rekommenderar", träning och bra kost är det enda riktiga sättet).

Vissa har lite plufsigare ansikte trots att kroppen är smal, men tror det går bort för många... Svårt att veta hur gammal du är.

En grej du kan göra är väl att försöka gå rakryggad, sitta rakt och inte vara en soffpotatis - då får du bättre hållning och din kropp "slätar" ut sig mer.


   
SvaraCitera

Håll huvudet högt,rakt , det är ju ens egen lösning


   
SvaraCitera