Aviseringar
Rensa alla

småpengar


Ämnesstartare

får man fortfarande bara knalla in på banken och sätta in pengar eller måste man boka tid????

alla säger olika är förvirad [shake]

för jag använder sällan mynt när jag får tillbaka dom utan lägger dom bara i fickan och många bäckar små. de växer ju.


   
Citera
Ämnesetiketter
Paseo

jag har gjort det massa gånger. jag har swedbank. kommer in med en påse ibland och får in det på kontot. jag gör allt för att fylla på kortet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beror nog på vilken bank. finns större banker som har maskiner för sånt där. du bara häller allt i ett hål så räknas det attematiskt. kolla upp vilken bank nära dig som har nåt sånt. jag har bara knallat in och gjort detta tidigare, ingen tid behövs. behöver inte ens snacka med nån personal, bara trycka in kontonummer eller sätta in kortet i maskinen, minns inte exakt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte på alla, men det står utanför då.


   
SvaraCitera

Vissa banker har slutat med kontanthantering. Kom ihåg att vissa banker bara tar emot sedlar också.


   
SvaraCitera

Sortera upp pengarna och köp något för det istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Får ångest.. Har massa bankärenden jag måste ordna med.. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

jag har swedbank

jag har nordea.

isola:

Inte på alla, men det står utanför då.

finns ingenting utanför [sad] inte va jag vet. dom ändrar en massa grejer och snart är de ingen som vet om banken ens ska vara var [chocked]

My dreams are her:

Vissa banker har slutat med kontanthantering. Kom ihåg att vissa banker bara tar emot sedlar också.

Va gör dom inte O.O oj de visste inte ja. dummy. hur ska man då kuna bli av med mynt och sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Har massa bankärenden

Du borde nog boka en tid om du har mycket att göra på banken.
Då får du ju den hjälp som du behöver och allt blir gjort på en gång [smile]


   
SvaraCitera

sansan93:

Va gör dom inte O.O oj de visste inte ja. dummy. hur ska man då kuna bli av med mynt och sånt.

Spenderar dom. En del banker har en myntmaskin där man lägger i pengarna så räknas det automagiskt. På andra banker tar det en avgift för att ta emot mynt. Besök ditt lokala kontor och fråga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Besök ditt lokala kontor och fråga.

öm de är praktiskt taget så att ska du in på banken ska du sitt utanför och kasta dig över dörren då dom öppnar [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sansan93:

får man fortfarande bara knalla in på banken och sätta in pengar eller måste man boka tid????

Du måste säga till i förväg om det är belopp över 10k har jag för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sansan93:

öm de är praktiskt taget så att ska du in på banken ska du sitt utanför och kasta dig över dörren då dom öppnar

å herregud vilken mening, det tog mig en minut att fatta skiten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

å herregud vilken mening, det tog mig en minut att fatta skiten.

haha. så svårt är de ju inte att förstå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

belopp över 10k har jag för mig

är inte de lite dumt. för hur ofta kommer man in på banken med en 5kr.


   
SvaraCitera