Aviseringar
Rensa alla

Smart menskopp


Ämnesstartare

Snart finns kanske en menskopp som kan berätta när det är dags för tömning, när det är dags för nästa mens och hur du mår. Den smarta menskoppen är kopplad till mobilen och är utvecklad av Loon labs som just nu samlar in pengar via crowdfunding för att kunna lansera den smarta koppen. Hittills har 1800 personer backat projektet och de har samlat ihop 71 000 dollar. 
Vad vill du ha för info från din menskopp? Vill du ha en smart menskopp?


   
Citera

najs, vore en fin uppgradering av nuvarande menskopp. skulle lätt köpa. 

vad gäller info så vore det fint att få reda på typ järnvärdet och liknande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sinnessjuk uns: vad gäller info så vore det fint att få reda på typ järnvärdet och liknande.

JA! Sjukt smart! Tänk om mobilen kunde säga åt dig "Dags för spenat! Dina järnvärden ser lite kassa ut" eller "Nu märker jag att du behöver en chokladbit, go treat yourself". 
Den menskoppen vill jag ha!


   
SvaraCitera

Nä kände själv när den behövs tömmas


   
SvaraCitera

jag ser inte potentialen för att bli en stor produkt


   
SvaraCitera

Fan vad najs, om det skulle bli möjligt/genomföras. 

Håller med om att information om järnvärdet och annat viktigt vore suveränt. 


   
SvaraCitera

Vore bra om den hade ett rejält signalhorn också så att alla inom minst en kilometers avstånd kan avgöra när det är dags.

Vore också bra om den kan posta automatiskt på facebook varje gång det skall tömmas, så man kan få massa lajkes, för det är sånt man gör på facebook har jag hört!


   
SvaraCitera
mens
 mens

nja nä jag skulle oroa mig för att stoppa manicker som kan sända signaler i min kropp mvh hypokondrisk

aristoteles:
Vore bra om den hade ett rejält signalhorn också så att alla inom minst en kilometers avstånd kan avgöra när det är dags.

Vore också bra om den kan posta automatiskt på facebook varje gång det skall tömmas, så man kan få massa lajkes, för det är sånt man gör på facebook har jag hört!

ja 'gu förbjude att kvinnor skulle få en lite lättare tillvaro under mens


   
SvaraCitera

superpojken:
jag ser inte potentialen för att bli en stor produkt

Du menar att något som kan tilltala halva mänskligheten inte har potential att bli en  säljsuccé?


   
SvaraCitera
frukt

asbra om man behöver kunna vara ute i god tid. tror definitivt att det kan sälja.

lite roligt också på något vis, går att göra en app för allt hehe


   
SvaraCitera

J-___-J:

Du menar att något som kan tilltala halva mänskligheten inte har potential att bli en  säljsuccé?

så bara för att en produkt specificerar sig för ett av könen så är den ämnad att bli storsäljare?
jag tror att majoriteten föredrar en "osmart" menskopp framför denna, just för att jag anser att den inte tillför någon nödvändig eller precis funktion


   
SvaraCitera

superpojken:

så bara för att en produkt specificerar sig för ett av könen så är den ämnad att bli storsäljare?
jag tror att majoriteten föredrar en "osmart" menskopp framför denna, just för att jag anser att den inte tillför någon nödvändig eller precis funktion

Det har jag inga invändningar mot.Många gillar inte menskoppen alls  men tror att det finns potential för flera bra innovationer här eftersom utbudet varit detsamma i decennier och som sagt kan tilltala en stor kund/målgrupp... Om det är en smart menskopp som gör det har jag ingen aning om.

Med rätt marknadsföring i kombination med växande ekointresset... Så finns det väl en kundgrupp?! Om de når 1% av alla menstruerande kvinnor så har de en bra marknad att bygga sitt mensimperium på... Menade inte att alla kvinnor måste köpa.. Way to much business:)


   
SvaraCitera

mens: ja 'gu förbjude att kvinnor skulle få en lite lättare tillvaro under mens

Vadå, gillar du inte mina idéer?Ledsen


   
SvaraCitera
mens
 mens

aristoteles:

Vadå, gillar du inte mina idéer?Ledsen

nä du kommer bara utveckla den själv och sen vilja tjäna pengar på oss mensande


   
SvaraCitera

har iofs bara en väldigt kort period jag använt menskopp, men baserat på den korta perioden förstår jag inte riktigt varför det skulle vara nödvändigt. kanske hade haft en annan uppfattning om jag använt det mer iofs. 


   
SvaraCitera