Aviseringar
Rensa alla

Småsaker i vardagen man stör sig på.


nrg89
Ämnesstartare

Vad för småsaker här i livet stör du dig på? Det är de där småsakerna som man verkligen tycker att någon borde göra något åt, men man vet att det är lite småfåniga så det borde inte komma lagar om det direkt.

Här är mina exempel:

Kassamedarbetare som lägger växeln på disken:

Det är rent utav respektlöst. Ok, om det är en 19-årig tjej som har sitt första jobb på en bensinmack i Nyland där det inte kommer förbi någon så är det fullt förlåtligt. Men när det sker på en stressig stormarknad på lönefredagen, och du håller på att tala i mobilen och bara kan använda en enda hand att ta emot växeln med så skall man få sin växel i handen, lägger du den på något annat ställe förtjänar du en käftsmäll! Du står där och försöker förbryllat pilla upp alla slantarna så de hamnar i handflatan, och sedan med samma hand skall du få ner dem i plånboken. Bakom dig står det 15+ sura personer som med det mest uppenbara kroppsspråk visar sitt avsky mot dig som inte arbetar snabbare. Jag får sådan lust att flippa ut varenda jäkla gång.

Personer på krogen som tänker glömma sina ex:

Ok, att ta ett järn efter att man blivit dumpad är definitivt en sund, svensk sed ... ok, kanske inte sund. Däremot att sedan snacka upp sig med random person (som alltid är jag) och förklara hur mycket man kommit över sitt ex, hur mycket man aldrig kommer tänka på henne, hur fruktansvärt fel hon gjorde som dumpade mig och bla bla bla, leder bara till att hela min kväll blir förstörd, av en person jag inte ens känner. Hade jag vetat att du existerade innan du dök upp och tokbölade så kanske jag hade kunnat sympatisera, men i denna era av cynism så är det tyvärr inte så, du gör bara alla obekväma.

"Håll min plats"-vännerna:

Vi är vana vid det nu, vi till och med frågar folk om en plats är upptagen, men det borde vi inte för jag verkligen hatar det. Om man sitter på en buss-, tåg-, färja- eller flygterminal så rör det sig folk där hela tiden, och de flesta vill sätta sig ner efter en resa. Om då din kompis går sin väg och ber dig hålla platsen så blir du ställd inför två stycken val när någon kommer, och ingen av dem är något bra. Det ena är att avvisa stackars farmor som har sin tunga packning med sig och behöver pusta ut, och det andra är att fega ur och låta personen ta platsen för att sedan få en utskällning av din kompis. Antingen ser man alltså ut som ett rövhål som vill ha hela bänken för sig själv, eller som en fegis som inte går att lita på över en så simpel sak som att passa en plats.

Vad stör ni er på?


   
Citera

Väska på sätet när det är ganska mycket folk och ont om sittplatser. Får lust att sparka sönder dom.


   
SvaraCitera

Finns inget


   
SvaraCitera

Kan störa mig på allt. Är trots allt svensk.


   
SvaraCitera

emery:

Väska på sätet när det är ganska mycket folk och ont om sittplatser. Får lust att sparka sönder dom.

[sad]


   
SvaraCitera

Illaluktande alkisar som dras till sätet brevid mig. [tired]


   
SvaraCitera

fistforfight:

Illaluktande alkisar som dras till sätet brevid mig. [tired]

De kanske dras till din lukt?


   
SvaraCitera

emery:

Väska på sätet när det är ganska mycket folk och ont om sittplatser. Får lust att sparka sönder dom.

Åh kunde inte säga det bättre själv, och man går förbid och blänger på dem och de ba lalala min väska är en egen individ


   
SvaraCitera

Srbija:

De kanske dras till din lukt?

Jag luktar väl asgott, opposites attract. [zzz]


   
SvaraCitera

Lounge fact:

de ba lalala min väska är en egen individ

XD jaaaa usch.


   
SvaraCitera

folk som tuggar/äter högt
folk som kliar sig i håret.
tjejer som låtsas vara dumma för att dewt ee såå jevlaa söwt asså
med andra ord (blondiner med 5 kg smink) [cute]


   
SvaraCitera

Pubertala killar eller tjejer i biosalongen.
Stoppklossar när man går i gallerior å så.


   
SvaraCitera

min syster som spelar piano klockan elva på helger.


   
SvaraCitera

nrg89:

och du håller på att tala i mobilen och bara kan använda en enda hand att ta emot växeln

Människor som är respektlösa och pratar i mobiltelefon när de ska betala.


   
SvaraCitera

Harpyja:

Människor som är respektlösa och pratar i mobiltelefon när de ska betala.

[bigsmile]


   
SvaraCitera