Aviseringar
Rensa alla

Smeta in sig i akvarellfärg


Ämnesstartare

Är det på något sätt skadligt för kroppen att vara insmetad i akvarellfärg?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

man kan få aids ju [shake]


   
SvaraCitera

Hört att man får alzheimers av det.


   
SvaraCitera
time
 time

bögjenn:

insmetad i akvarellfärg?

Jag är inte säker, men någonstans bör det ju gå att finna en innehållsförteckning och om de använder konstiga kemikalier i färgblandningen kan det vara säkrast att låta bli, och köra på någon slags färg som är anpassad till kroppsmålning etc.

Jag vill minnas att jag har målat på mig själv med vanliga vattenfärger och jag överlevde, det blev lite obehagligt när det torkade bara. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Hört att man får alzheimers av det.

[mad]


   
SvaraCitera
time
 time

Gillar att jag skrev ett relativt informativt inlägg och så reagerar du bara på att Slump skrev att du får alzheimers [sad]


   
SvaraCitera

"Fin du är. [love]" är min spontana och enda respons, tyvärr.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Gillar att jag skrev ett relativt informativt inlägg och så reagerar du bara på att Slump skrev att du får alzheimers

Hann ej se ju! Ska svara på det nu, här är mitt svar:

Ah okej, intressant. Jajo, vattenfärg har man ju målat med, mycket fint. Tack finalex.

:c


   
SvaraCitera
time
 time

bögjenn:

Tack finalex.

Kände mig liksom lite hjälpsam och ville bidra med en egen anekdot + vill ha din eviga uppmärksamhet [blush]

Och ett tillägg:
Kikade runt lite på olika sidor där man har just sysslat med kroppsmålning i samband med fotograferande och det verkar som att flera har använt akvarellfärger utan större bekymmer, så det borde vara helt okej att använda det på huden. Vad ska du göra egentligen? :>


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Kikade runt lite på olika sidor där man har just sysslat med kroppsmålning i samband med fotograferande och det verkar som att flera har använt akvarellfärger utan större bekymmer, så det borde vara helt okej att använda det på huden. Vad ska du göra egentligen? :>

Åh tack! Vet inte om jag ska göra något, kanske kommande projekt. Hms.


   
SvaraCitera

/care


   
SvaraCitera

bögjenn:

[mad]

Kan ha varit Schizofreni också!! akta dig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det torde vara ok, barn äter ju billig variant av akvarellfärg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nejdå.
Men antagligen komme din hy bli ganska torr efter, så smör in dig. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har kladdat på huden med alla möjliga sorters färgmaterial. Akvarell borde inte vara den farligare av dem. [y]
Fick en stor klick akrylfärg i ögat en gång. Är så glad att jag råkade ha vatten till hands... och att det inte var oljefärg som jag kanske skulle ha målat med istället.


   
SvaraCitera