Aviseringar
Rensa alla

Smink


chipz:

alltså, till skillnad från resten av universum har jag min kajal på själva kanten till ögat, och inte under.

chipz:

Dit kan jag väl inte he ögonskugga?

men det är inte snyggt att ha kajal innanför franskanten!!!
du målar en tunn linje ögonskugga, fungerar som kajal fast blir inte så kantigt.

Harpyja:

Eller bara den där rosa för 75 kronor. Den fungerar helt utmärkt.

den suger juh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker det är finast utan smink, att se helt naturlig ut. Fast alla tycker olika så 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chipz:

ar stor näsa

Testa med ett lite mörkare puder på sidorna av näsan (obs, bara liiiite) och sedan concealer på "näsryggen" [y]

chipz:

köpa en ögonfransböjare

Gör de, själv använder jag HM's billiga och den funkar bra.

chipz:

Vill gärna ha långt hår, eller iallafall, TJOCKARE.

Löshår. [smile]


   
SvaraCitera

Det finns en kurs på make up store som kostar 500kr och då sminkar de dig + att du får massor av tips och kan fråga dem om råd. Sen får du köpa smink för alla 500kr. Det är en ganska bra affär tycker jag.

Ang ditt hår, det finns ju en tång för mer volym från björn axén, (volumaster) som ska vara bra.
Sen kan du bli medlem på stylesearch.se och läsa lite där, kolla videor på youtube.. Det finns massor av tips. Om du bara vill sminka dig enkelt kan du ju söka på "natural makeup" typ, du lär få massor av träffar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögonfransböjare [love]

Kittieh:

HM's billiga och den funkar bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Hoppla vad seriös jag alltid blir när det gäller smink.

Haha men tack så mycket för tipsen. Får ta en dag på stan och köpa lite bättre rouge, ögonfransböjare och concealer (?) Vet knappt vad det är, täckstift/penna? lalalalalala <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Antagligen för att du använder foundation. Ha din normala färg

Alltså, det är inte färgen det är fel på, det är.. finnar, röda fläckar (spec vid näsvingarna) och nu på vintern (24- här varje dag typ:<) så blir min haka helt förstörd! typ jätte uttorkad och finnig på köpet, kan inte låta bli att sminka över det, trots att det lär bli värre av det .o


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

FÄRGA, sliter mindre på fransarna än att ha mascara hela tiden.

Har funderat på det! AWWWWW, jag ska till frisören och klippa, färga och slinga håret v 10. borde ha bokat in det på samma gång ju );
Blä, men en kompis morsa är frisör och gör svartjobb [ops]. ska nog fråga henne. 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chipz:

Har funderat på det! AWWWWW, jag ska till frisören och klippa, färga och slinga håret v 10. borde ha bokat in det på samma gång ju );
Blä, men en kompis morsa är frisör och gör svartjobb . ska nog fråga henne. 😀

eller så gör du det själv, enklare blir finare och blir billigare.
Kan du inte så be ngn som kan [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

blir finare

ofta ?:O


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chipz:

ofta ?:O

Japp, färgen från salong går ur fortare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Japp, färgen från salong går ur fortare

coolt, nejmen jag har ingen aning om hur man gör själv.. Men jau. Jag får se 🙂 skulle vilja göra det iaf, vet du vad det kostar ungefär? (hos frisör)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chipz:

coolt, nejmen jag har ingen aning om hur man gör själv.. Men jau. Jag får se 🙂 skulle vilja göra det iaf, vet du vad det kostar ungefär? (hos frisör)

några hundra brukar det gå på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

några hundra brukar det gå på

holy shit, hur länge håller det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chipz:

holy shit, hur länge håller det?

inte särskilt länge brukar vara i två veckor har jag för mig, färgar bara hemma


   
SvaraCitera