Aviseringar
Rensa alla

smink, alkohol, cigaretter...


Ämnesstartare

För mig blir det då jag varken sminkar mig eller går på krogen ca 5-6 cigg om dagen, vilket blir ungefär 2-3 paket i veckan.. Och det blir 8-12 paket i månaden vilket motsvarar ca: 400-600kr.. Fast jag köper smuggelcigg ibland som kommer i limpor, så antar att jag sparar en del cash där.. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dricker inte och röker inte. Sminket går väl på nästan 300kr, för att jag måste köpa en ny Id puderdosa var fjärde vecka. Min kompis klarar av att bara köpa 3 dosor i året. Jag förstår inte vad jag gör fel..


   
SvaraCitera
kachin

enloppa:

Jag förstår inte vad jag gör fel..

Du kanske inte ska ta så mycket puder? [wink]

Kachin:
Köper smink för kanske 400 kr om året, så 33 kr/mån
Alkohol: svårt o säga, dricker väldigt sällan. 30-40 kr kanske om jag dricker 2 cider/öl en månad och ingen nästa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enloppa:

Min kompis klarar av att bara köpa 3 dosor i året. Jag förstår inte vad jag gör fel..

jag köper en om året
du använder väl värsta feta superlagret


   
SvaraCitera
kachin

Eller så har hon en sminkborste som sväljer allt puder och hostar ut det när hon inte tittar [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidskon:

jag köper en om åretdu använder väl värsta feta superlagret

Neeej, jag gör ju inte det, och jag blåser heller inte på borsten som många gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enloppa:

Neeej, jag gör ju inte det, och jag blåser heller inte på borsten som många gör.

det låter konstigt, vart tar det vägen
vart tar mitt inte vägen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, en dålig månad:

Cigg: 150 kr
Alkohol: 100 kr
Smink: 0 kr

En bra månad:

Cigg: 0 kr
Alkohol: 0 kr
Smink: 0 kr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Smink: 0 kr
Alkohol: ett par tusen säkert
Cigg: Skulle tippa på runt 4-500 just nu. Har rökt en massa på sista tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smink: 0kr
tobak: ~150kr månad kanske
alkohol: ~200 (krogen). annars gör jag eget vin (20L för 200kr, räcker länge)
annat knark: 500 - 1000kr (har varit mer under sommaren)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birgrrr:

tobak: ~150kr månad kanske

Vad köper du för tobak? [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Vad köper du för tobak? [blush]

köper i princip bara piptobak. en förpackning brukar räcka i en månad ungefär [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birgrrr:

köper i princip bara piptobak. en förpackning brukar räcka i en månad ungefär [cool]

Jag köper i princip bara rulltobak, ett paket räcker en månad ungefär! [cool] Kostar iofs 100kr för ett paket men jag räknade in papper och filter, + köper ett par paket tobak till vattenpipan per år också så blir nog 150/månad som mest. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

+ köper ett par paket tobak till vattenpipan per år också så blir nog 150/månad som mest. [blush]

åh, så dekadent [blush]

Ensamvargen:

filter,

fegis! [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birgrrr:

fegis! [wink]

Insåg att det var billigare än att använda pappersbitar från mina ritpapper! [no-no] Och jag bränner sönder mina fingrar om jag inte har något att hålla i. [blush]

Birgrrr:

åh, så dekadent [blush]

Lite. [blush]


   
SvaraCitera