Aviseringar
Rensa alla

Sminktips. [smile]


Ämnesstartare

Angelize:

mus, lancome och vanliga märken typ isadora osv

Aha .. Vad är det som gör dig missnöjd med dem?

Angelize:

Jo, jag vet men jag vågar fan inte lägga 1000 kr på något som kanske inte ens är bra, har ju läst en del som blivit missnöjda.

Ligger inte priset på typ 400 kr? ;o
Mjo, jag skulle heller inte köpa den. Det tar två månader för min kusin att göra slut på den.


   
SvaraCitera

jag börjar fundera som endel andra också gör- är du ett troll?...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Srbija:

Aha .. Vad är det som gör dig missnöjd med dem?

Jag vill bara byta ut allt smink helt enkelt. Gillar nytt. Dessutom så har jag tröttnat på foundationen.

Srbija:

Ligger inte priset på typ 400 kr? ;o
Mjo, jag skulle heller inte köpa den. Det tar två månader för min kusin att göra slut på den.

Nej, borsten kostar runt 500 kr och sminket 500 kr eller något. Två månader känns lite lite, folk säger ju att det håller i ett år. [shake] Hon kanske använder fel teknik med borsten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

yesyesknark:

jag börjar fundera som endel andra också gör- är du ett troll?...

Vadå ett troll? Är den här tråden trollig? Nej. Helt seriös som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Jag vill bara byta ut allt smink helt enkelt. Gillar nytt. Dessutom så har jag tröttnat på foundationen.

Aha haha.

Angelize:

Nej, borsten kostar runt 500 kr och sminket 500 kr eller något. Två månader känns lite lite, folk säger ju att det håller i ett år. [shake] Hon kanske använder fel teknik med borsten.

Wtf ;s


   
SvaraCitera

Angelize:

Aprikosiga hållet

Jag tycker att Rimmel London är bra. Dessutom har de ofta jättefina förpackingar.
Jag använder inte mycket smink, men mascara och eyeliner/kajal gillas.
Image
och deras kajal. Produkterna är både prisvärda och bra.
En annan mascara som är wow är Lumenes blueberry curl/volume, och deras läppstift är trevliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Använder för tillfället concealer från maybelline, deras flytande mineralsmink. Gillar inte så jättemycket. Visst, den täcker, men den är ju så fruktansvärt glittrig också.


   
SvaraCitera

Använd iaf inte Isadoras flytande vattenfasta eyeliner, den kletar ut sig efter ett tag!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kör på Dior, det gör jag. Alla mina produkter är från Dior, utom foundationen som är från MUS, inga andra är ljusa nog, och pudret som är från Lancome. Men alla mascaror, ögonskuggor, rouge, eyeliners, läppstift och nagellack är Dior.
Funkar kanon.


   
SvaraCitera

Om du vill ha ett bra rouge, satsa på M.A.C de har skitbra cremerouge som håller hela dagen och ger en "naturlig rodnad" 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Vilken färg på rouge tycker ni är snyggast? När det går åt det lite mer brunare hållet? Röda hållet? Rosa hållet? Bronziga hållet? Aprikosiga hållet?

Beror inte det rätt mkt på vilken hudtyp eller hårfärg du har tro?


   
SvaraCitera

Angelize:

Vilken färg på rouge tycker ni är snyggast?

Angelize:

Aprikosiga hållet

Använder inte så mycket smink jag heller, men när jag använder använder jag MOS Concealer, lite billigt puder, Mascara "False Lash effect" från Max factor, och möjligtvis L'oreal paris svarta kajal. Funkar finfint!


   
SvaraCitera

Angelize:

i.D mineralpuder

Har jag, väldigtväldigtväldigt nöjd. Köpte en burk i februari och fick köpa ny nu i början av september, så den håller länge. Fördelen är att man slipper skaffa concealer (om man inte har sjukt dålig hud), för det är bara att ta en mindre borste från var-som-helst. Och puder är bara waste of money eftersom det är puderfoundation 😀
Först hade jag någon borste från något skitmärke, men bytte den till i.D:s egen kabuki brush som är grym (men jag skulle vilja påstå att IsaDoras variant är nästan lika bra). Om du som jag har lite torrare hud är dock en primer att rekommendera, och som i.D-nörd vill jag bara säga Prime Time!

Mascara beror väl på om du vill ha volym eller längd, Maybellines gula är bra för volym och deras nya vibrerande Define-a-lash ger lååånga fransar när man fått in tekniken (:

Dold text: Jättelång text. Förlåt eller nåt ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera