Aviseringar
Rensa alla

Smitta sig själv med könssjukdom?


Ämnesstartare

Vi säger att jag har en könssjukdom i munnen i form av ett sår. Jag har ingenting på könet. Om jag tar på det såret och sedan på mitt kön, kan jag smitta mig själv? Får jag en könssjukdom där nere också då?

Hmm.. om man tänker på de som har munherpes.. Om de kliar på sina sår och sedan på sina egna kön måste det väl smitta? [confused]


   
Citera
Ämnesetiketter

ja, aids


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan man ha könssjukdomar som inte är på könet?


   
SvaraCitera

Hemlight:

Kan man ha könssjukdomar som inte är på könet?

ja man kan ha munherpes eller klamydia i halsen eller ögonen
haha kul tkr jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

ja man kan ha munherpes eller klamydia i halsen eller ögonen
haha kul tkr jag

Borde inte klassas som könssjukdom då.


   
SvaraCitera

Hemlight:

Borde inte klassas som könssjukdom då.

nä..

fast om man får klamydia i munnen så är det oftast att man sugit av någon med klamydia som könssjukdom så är väll i princip samma sak bara att det fäster sig på andra hinnor


   
SvaraCitera

om det fäster sig på hinnor


   
SvaraCitera

man kan få aids om man får sperma i ögat!!!

Dold text: om det är aidssperma[no-no]


   
SvaraCitera

Ja, men då har du munherpes på ditt kön. Om det nu inte är könsherpestypen du från början hade i munnen. Då har du smittat dig själv med könsherpes.

Om man har herpessår ska man inte ta på dem utan att tvätta händerna noga efteråt, helst ska man inte ta på dem alls. Herpes kan smitta till annan hud, som händerna, ögon och kön.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Om man har herpessår

Om man har munherpes/könsherpes har man alltid flera sår då? Aldrig ett? För jag har haft ett konstigt sår, eller sår och sår.. en röd prick uppe i gommen nu i flera veckors tid. *Orolig* 😛


   
SvaraCitera

Elmas:

Om man har munherpes/könsherpes har man alltid flera sår då? Aldrig ett?

Nej, det är olika. Jag har bara vanlig munherpes, får en blåsa på läppen, samma ställe varje gång, aldrig fått flera. Vissa kan få blåsor i halva ansiktet av ett utbrott.
Könsherpes som smittat till munhåla kan ge mer sår inuti munnen, i tandköttet, halsen och gommen vad jag hört. Men det du beskriver är inte alls någonting typiskt för herpes.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Om man har herpessår ska man inte ta på dem utan att tvätta händerna noga efteråt, helst ska man inte ta på dem alls. Herpes kan smitta till annan hud, som händerna, ögon och kön.

Man ska inte ha herpes alls [no-no]


   
SvaraCitera

EmperorNero:

Man ska inte ha herpes alls

säg det till 80% av befolkningen eller vad det nu är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

säg det till 80% av befolkningen eller vad det nu är.

Will do, jag ska genast ringa Aftonbladet, SD och DN.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men om man nu inte har herpes utan typ klamydia, gonorré eller syfilis i munnen.. smittar det då? 😛


   
SvaraCitera