Aviseringar
Rensa alla

SMR (Svenska Motståndsrörelsen) tar mångkulturen till Saltsjöbaden


Ämnesstartare

jasmineborg: Poängen var väl att visa på hyckleriet från dessa människor. De gillar mångkultur, men inte när det kommer till dem själva.

Fast nu var det nazister som kom och störde. De representerar ingen mångkultur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jasmineborg:

Så du håller med om att muslimska böneutrop är störande? Det tycker nog de i Fittja som måste stå ut med en minaret med böneutrop som följd, men många där har tyvärr inte pengarna att flytta ifrån det. Det handlar inte om att "inte vilja hjälpa flyktingar" eller att "störa". Det handlar om att visa på borgares hyckleri. De tycker om mångkultur, men väljer att inte befatta sig med den genom att bosätta sig där mångkultur inte finns. Jag tycker bara det är rimligt att man får så lite av vad man själv skördar och får se vad det faktiskt är som man röstar för. Ska man slippa undan mångkultur för att man är rik? Vad hände med "öppna era hjärtan"?

Nej, det håller jag inte med om.

Mitt citat om logiken skulle vara anordnarnas resonemang.

Vadå "slippa undan" mångkultur? Det är inte mångkultur som skadar utan fördomar och fientlighet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nördig:
vad jag vet är det bara en moské i fittja som har böneutrop en gång i veckan 3 minuter, vet inte hur länge de höll på

En gång i veckan i 3 minuter i nu hittills 2 år och två veckor blir rätt många minuter, närmare bestämt 318 minuter. Betydligt längre än vad SMR höll på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jasmineborg:

En gång i veckan i 3 minuter i nu hittills 2 år och två veckor blir rätt många minuter, närmare bestämt 318 minuter. Betydligt längre än vad SMR höll på.

Sover


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråd rensad.
Håll er till ämnet. //Mod


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd:

Fast nu var det nazister som kom och störde. De representerar ingen mångkultur.

Vad har det med saken att göra? De spelade upp muslimska böneutrop. Exakt samma sak som majoriteten av de boende där röstar för.

Pannkakssmöörgåsen: Vadå "slippa undan" mångkultur? Det är inte mångkultur som skadar utan fördomar och fientlighet.

Ja, slippa undan. Politiker, journalister, kändisar, allmänt välbärgade etc talar sig gärna varma för mångkultur, men när den kommer lite för nära inpå den egna sfären då blir det annat ljud i skällan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Videon var fånigt upplagd och "aktivisterna" gjorde ett synnerligen oseriöst intryck. Var rätt kul att se polisernas konfunderade blickar. I övrigt tar jag böneutrop framför kyrkklockor alla dagar i veckan.


   
SvaraCitera
reben

håller inte med SMR öht, hade tvärtom gärna mötts i knivfight 🙂
i övrigt: ja det var väl bra reklam, good work folk reagerade ju
är väl dock ganska skevt då böneutrop i den stilen inte  kmr ske i sverige pga andra lagar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Din siffra (tagen ur arslet) är ju både ointressant och felaktig vilket jag tror tom SMR håller jag med mig om. Nåväl min fråga är väl snare:
Man kan inte ha flera kulturella eller religiösa uttryck i ett samma land?
Jag tror i ett sunt land kan man välja om vill vara hårdrockare eller spelman, Zoroastrier, lutheran eller muslim.

Eftersom alla är så kåta i demokrati så är det ju så att majoriteten styr.


   
SvaraCitera

Nachac du är en hycklare. Jag kommer inte glömma kommentaren som moderatorerna tog bort. Ska ta upp det nästa gång du ska leka god och vara en white knight. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jasmineborg: Vad har det med saken att göra?

Att nazister kom och störde har inget att göra med att nazister kom och störde, menar du?

derp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det jag ställer mig mot är hur du blankt antar att jag tycker som du om att mångkultur endast har nackdelar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liknande aktioner förekommer väl hos den autonoma vänstern hela tiden, men inte gnälls det så värst mycket där. Småkult hyss. Verkningsfullt torde det dock inte vara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Videon var fånigt upplagd och "aktivisterna" gjorde ett synnerligen oseriöst intryck. Var rätt kul att se polisernas konfunderade blickar. I övrigt tar jag böneutrop framför kyrkklockor alla dagar i veckan.

Klart du gör. Du är ju en politiskt korrekt globalistliberal, som sådan är det trendigt att propagandera för splittringspolitik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:

Eftersom alla är så kåta i demokrati så är det ju så att majoriteten styr.

Och du är inte så kåt i den eller? Nåväl, att en majoritet är något slags sekulariserade lutheraner är inte samma sak som att man uttrycker en vilja att förbjuda alla andra uttryck, det är inte så en demokrati fungerar. Beroende på hur minimalistiskt demokratibegrepp man använder skulle nog många inkludera skydd för olika minoriteter och frihet att utöva vilken religion man så önskar eller organisera sig i vilken politisk organisation man nu vill. Det i rena siffror ganska lilla SMR ånjuter försvinnande lite stöd från allmänheten men får ändå existera för den liberala demokratin är inte ett nollsummespel i det hänseendet.


   
SvaraCitera