Aviseringar
Rensa alla

Smulpaj eller inte (poll)


Ämnesstartare

Nå, ska jag göra smulpaj idag? Funderar på att ha färska jordgubbar på/i, alternativt någon sylt.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Så att deffade ser ännu mer deffade ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Ja

Med blåbär [love]


   
SvaraCitera

KamikazeTomten:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

Men inte med jordgubbar. [sad] Inte bara i alla fall. Jordgubbar och rabarber är gott, men inte bara jordgubbar.
Dock är den bästa sortens paj blåbärspaj, vilket alla vet. Så du borde göra sådan.
And also:

KamikazeTomten:

Bjud mig din perversa fikus!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

Med blåbär

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Dock är den bästa sortens paj blåbärspaj

Dom sålde färska blåbär uppe vid Kvantum iaf igår för 35 spänn litern, men det är en bit bort...


   
SvaraCitera

Mmmmm ekströms smulpaj


   
SvaraCitera

KamikazeTomten:

Dom sålde färska blåbär uppe vid Kvantum iaf igår för 35 spänn litern, men det är en bit bort...

Det är bara att börja traska!

bugatti:

Mmmmm ekströms smulpaj

Wtf. Hemgjord är ju oslagbart godast, och smulpaj är ju ungefär det lättaste som finns. Lättare än chokladbollar till och med. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Det är bara att börja traska!

Behöver man göra något särskilt med bären, som t.ex sockra dom eller nåt sånt BS, eller är det bara att hälla ner i formen och strö över smulpajen?


   
SvaraCitera

KamikazeTomten:

Behöver man göra något särskilt med bären, som t.ex sockra dom eller nåt sånt BS, eller är det bara att hälla ner i formen och strö över smulpajen?

Ja, sockra kan väl vara bra, och det är dessutom en bra ide att strö över lite potatismjöl, annars kan det bli väldigt rinnigt. Potatismjölet binder vätskan, så att det inte bara blir en massa gegga [smile]
Men det är ju ändå inget avancerat [smile]


   
SvaraCitera

http://smulpaj.se/blabarspaj

Utifall du behöver. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

KamikazeTomten:

Bjud mig och tobbish din perversa fikus. så betalar vi i natura![mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Bjud mig din perversa fikus! (Du röstade på detta alternativ)

perversa fikus

fniss


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Bjud mig din perversa fikus! (Du röstade på detta alternativ)

Om det ska bli en god smulpaj är man tvungen att ta minst 1,5 sats smul! Helst två satser! Alla vet att det är smulet man är ute efter, frukten är bara där för att det inte ska bli allt för torrt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Bjud mig och tobbish din perversa fikus. så betalar vi i natura!

Skulle väl kunna gå om ni är i krokarna [blush]

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Utifall du behöver.

Hmm... tål att tänkas på. Tack [cute]

hanne_bolan:

Alla vet att det är smulet man är ute efter

Stämmer [y]

hanne_bolan:

frukten är bara där för att det inte ska bli allt för torrt.

Äsch, bara att ta lite mer marsansås. Har gjort smulpaj med bara sylt på istället för frukt/bär. Blir gott det med, ungefär som kakor [cute]


   
SvaraCitera

hanne_bolan:

Om det ska bli en god smulpaj är man tvungen att ta minst 1,5 sats smul! Helst två satser! Alla vet att det är smulet man är ute efter, frukten är bara där för att det inte ska bli allt för torrt.

Mängden smul beror ju helt på hur stor formen är. Man vill ju inte ha ett tjockt lager smul, bara så det täcker bären.
Och det är ju bären man är ute efter. [mad] Eller ja, egentligen är det ju bären i kombination med smulet, men mest bären! Liksom, man kan äta bären utan smul, men man kan inte äta smulet utan bär! [no-no]

Dold text: Fast egentligen är man ju faktiskt ute efter vaniljsåsen [blush]

KamikazeTomten:

Hmm... tål att tänkas på. Tack [cute]

Var så lite så! Allt för att sprida pajkärleken i världen. Dessutom, ju fler som lär sig älska paj desto större chans är det att någon ger mig en paj [cool]


   
SvaraCitera