Aviseringar
Rensa alla

Smurfis fylledepp tråd.


Ämnesstartare

Varför blir man alltid deprimerad av alkohol? Och varför lär man sig aldrig och slutar dricka? De senaste gångerna har jag mått piss efter att jag druckit och nu mår jag dåligt igen. Att jag aldrig lär mig. Vill bara prata med någon men vågar inte, vad kan jag göra för att våga prata med vänner typ?

PS: Obs att jag är onykter och det här måste vara den dummaste tråden som har gjorts någonsin.


   
Citera
Ämnesstartare

Alkohol har en tendens att ta fram ens innersta känslor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ladysmurf:

PS: Obs att jag är onykter och det här måste vara den dummaste tråden som har gjorts någonsin.

nee inte den dummaste, någon har faktiskt gjort en tråd om mig en gång[tired] höhö[cute]

ladysmurf:

Varför blir man alltid deprimerad av alkohol?

Det blir man inte alltid väl [bigcheers]

ladysmurf:

jag göra för att våga prata med vänner typ?

Om det finns någon som litar på dig med sina problem så kan du väl göra detsamma till den personen, ta mod i att hon/han gjorde det i sin stund av nöd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

som med mycket annat är det bra tills gränsen passeras


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Alkohol har en tendens att ta fram ens innersta känslor

Ja, tyvärr.

Netherlick:

nee inte den dummaste, någon har faktiskt gjort en tråd om mig en gång höhö

Haha aww, detta fick mig att skratta!

Netherlick:

Om det finns någon som litar på dig med sina problem så kan du väl göra detsamma till den personen, ta mod i att hon/han gjorde det i sin stund av nöd

Vet att jag har vänner som skulle lyssna, det har dom själva sagt men det är svårt att ta första steget.

Netherlick:

Det blir man inte alltid väl

Ne, kanske inte alla men jag[sad]


   
SvaraCitera

ladysmurf:

Varför blir man alltid deprimerad av alkohol?

Något särskilt du tänker på som får dig att må dåligt när du dricker eller mår du bara allmänt kass? (Du behöver naturligtvis inte svara på den frågan om du inte vill om du känner för privat.)

Men själv brukar jag ha samma återkommande tankar som tynger när jag dricker. Och det är väl egentligen inga alkoholrelaterade saker utan problem man har även i vanliga fall men av någon anledning tänker man väldigt mycket när man avslutat en utekväll och vandrar hem igen till ensamheten. Så att lösa dem problemen kanske kan hjälpa? Men om det inte är några specifika problem utan att du bara känner dig nere är det ju lite värre. [sad]

ladysmurf:

PS: Obs att jag är onykter och det här måste vara den dummaste tråden som har gjorts någonsin.

Nej då, har man problem ska man prata om dem på något sätt. Oavsett om man är nykter eller ej. Gör bara ont att hålla det för sig själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du ska inte vara depp [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ladysmurf:

Haha aww, detta fick mig att skratta!

Score xD men den tråden var rätt så tragisk faktiskt [blush]

ladysmurf:

Vet att jag har vänner som skulle lyssna, det har dom själva sagt men det är svårt att ta första steget.

ok jag förstår, måla en glad gubbe på pekfingret och snacka på[smile] På fyllan kanske det verkar som en bra ide[cool]

ladysmurf:

Ne, kanske inte alla men jag[sad]

[sad] naw, du får dricka kaffe och nyktra till då[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Alkohol har en tendens att ta fram ens innersta känslor

tror isf att personliga och djupa samtal är min alkohol [cute]

ladysmurf:

det har dom själva sagt men det är svårt att ta första steget.

dock flyter det, oftast, på när man väl tagit det steget.
var nog ett tag sedan jag gjorde det men har väl inte haft något att snacka om o har inte hunnit träffa dessa polare som jag brukar snacka så med på ett bra tag [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Drick inte om du blir ledsen av det? Hur svårt kan det vaaa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Något särskilt du tänker på som får dig att må dåligt när du dricker eller mår du bara allmänt kass?

Både och egentligen. Har haft ett jobbigt år där det hänt mycket.

El Guaje:

problem man har även i vanliga fall men av någon anledning tänker man väldigt mycket när man avslutat en utekväll och vandrar hem igen till ensamheten. Så att lösa dem problemen kanske kan hjälpa? Men om det inte är några specifika problem utan att du bara känner dig nere är det ju lite värre.

Det är exakt så det är. När man skiljs åt från sina vänner så mår man dåligt. Har mest problem med mig själv, vet inte hur jag ska förklara men så länge jag ser ner på mig kommer jag ej må bra.

El Guaje:

Gör bara ont att hålla det för sig själv.

Så sant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

du ska inte vara depp

Aww! Men svårt att ej vara det.

Netherlick:

Score xD men den tråden var rätt så tragisk faktiskt

Har ej läst den[blush]

Netherlick:

ok jag förstår, måla en glad gubbe på pekfingret och snacka på På fyllan kanske det verkar som en bra ide

Haha det är en mycket bra idé! Är ej så full dock.

Netherlick:

naw, du får dricka kaffe och nyktra till då

Yeah!

Knarko:

dock flyter det, oftast, på när man väl tagit det steget.
var nog ett tag sedan jag gjorde det men har väl inte haft något att snacka om o har inte hunnit träffa dessa polare som jag brukar snacka så med på ett bra tag

Ja, när man börjar prata flyter allt på. Vill våga.
Inte bra, se till att träffa dom!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ladysmurf:

Vill våga.

Kan ge dig en spark i baken så du gör det!

ladysmurf:

Inte bra, se till att träffa dom!

Skall försöka under jullovet.
Dock har de inget lov så de lär väl ha plugg över öronen...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ladysmurf:

Har ej läst den[blush]

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=292323&words=netherlick

[blush] read it and weep, 2 sidor nästan fyllda av hat[cry]

ladysmurf:

Haha det är en mycket bra idé! Är ej så full dock.

Synd det med fingret var ett trick skulle kolla om du var så pass full att bjuda hem mig på kakor[blush] Dold text: Damn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ladysmurf:

Aww! Men svårt att ej vara det.

Var glad! Jag är glad, fast jag är iofs nykter. Ska dricka imorgon, kommer vara glad då. [smile]


   
SvaraCitera