Aviseringar
Rensa alla

Smurfis fylledepp tråd.


Ämnesstartare

Netherlick:

read it and weep, 2 sidor nästan fyllda av hat

Omg, vilka haters[cry]

Netherlick:

Synd det med fingret var ett trick skulle kolla om du var så pass full att bjuda hem mig på kakor Dold text:

Haha synd[blush] Kommer inte dricka mig full på ett bra tag så du för testa tricket på nån annan[cute]

köttfärssås:

Var glad! Jag är glad, fast jag är iofs nykter. Ska dricka imorgon, kommer vara glad då.

Ah du lät nykter på telefon[blush] Bra att du ska vara glad! Ska träffa Nirr imorgon kommer säkert vara glad imorgon också.

Knarko:

Kan ge dig en spark i baken så du gör det!

Kick me!

Knarko:

Dock har de inget lov så de lär väl ha plugg över öronen...

Lite tid kan dom ägna åt dig!


   
SvaraCitera

ladysmurf:

Både och egentligen. Har haft ett jobbigt år där det hänt mycket.

Tråkigt att höra. [sad]

ladysmurf:

vet inte hur jag ska förklara men så länge jag ser ner på mig kommer jag ej må bra.

Känner nog igen det där lite och det bästa man kan göra är precis som du säger att prata med någon. Men det är ju inte det lättaste, man känner ju ofta att de inte har tid att lyssna på ens problem. Men jag tror det det kan vara ett steg på vägen att få det gjort någon gång och få höra från vänner att det inte är något fel på en bara för man mår dåligt över saker som hänt. Det måste man få göra och man blir inte en sämre människa för det även om det känns så ibland.

Provat att prata med psykolog eller nåt sånt? Det kan ju också vara ett sätt att få ur sig allt. Då behöver man ju inte oroa sig för att de inte ska ha tid med ens problem. Däremot kan det väl kännas rätt tröstlöst att sitta och prata ut med en främmande människa som ibland inte säger ett ord.

Förlåt, blev rätt rörigt det där kände jag. Är heller inte 100% nykter så jag svamlar nog en del. Men någon slags mening finns det nog. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ladysmurf:

Lite tid kan dom ägna åt dig!

tror mer det är mig det hänger på [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ladysmurf:

Omg, vilka haters[cry]

mmhm [crazy]

ladysmurf:

så du för testa tricket på nån annan[cute]

It´s not the same[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Det måste man få göra och man blir inte en sämre människa för det även om det känns så ibland.

Nej men man är så dum, säger själv till vänner att dom kan prata med mig men när jag vill prata så gör jag inte det.

El Guaje:

Provat att prata med psykolog eller nåt sånt? Det kan ju också vara ett sätt att få ur sig allt

Jag gör faktiskt det. Men det är som du säger, gillar inte alls att prata med främlingar så psykolog funkar inte för mig för jag har svårt att öppna mig för honom/henne.

Knarko:

tror mer det är mig det hänger på

Jaha men då så, no problems!


   
SvaraCitera

ladysmurf:

Nej men man är så dum, säger själv till vänner att dom kan prata med mig men när jag vill prata så gör jag inte det.

Okej ja det kan kännas fel att störa dem med ens problem men man måste ta sig förbi den där spärren. Du tror inte det går det lättare att prata med dem på msn eller nåt sånt då till en början så man kommer in i det?

En annan sak jag själv gjorde för några år sedan var att jag först satte mig i lugn och ro och skrev ner alla mina känslor och tankar, sen skickade jag det dokumentet till en vän som erbjudit sig att prata med mig. Sen läste hon igenom det och sen när vi träffades kunde vi prata om det. Då slipper man sitta där och dra hela historien första gången och det är väl det som kan känns jobbigt. Efter det kunde vi prata om det ofta.

Men det fungerar väl olika för oss alla. Hoppas det löser sig för dig i alal fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Netherlick:

It´s not the same

Why not?

El Guaje:

Du tror inte det går det lättare att prata med dem på msn eller nåt sånt då till en början så man kommer in i det?

Jo, det skulle vara mycket enklare.

El Guaje:

sen skickade jag det dokumentet till en vän som erbjudit sig att prata med mig. Sen läste hon igenom det och sen när vi träffades kunde vi prata om det. Då slipper man sitta där och dra hela historien första gången och det är väl det som kan känns jobbigt.

Låter som en jättebra idé, ska testa det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ogillar när folk skriver "man" när de menar sig själva [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Baader_Meinhof:

ogillar när folk skriver "man" när de menar sig själva

Haha jag ogillar det också, men till mitt försvar så var jag onykter när jag skrev detta [blush]


   
SvaraCitera

Netherlick:

ok jag förstår, måla en glad gubbe på pekfingret och snacka på På fyllan kanske det verkar som en bra ide

[bigsmile]

ont. detta problem har också drabbat mig den senaste tiden, vilket jag tycker är väldigt konstigt då jag tror att jag generellt är mycket gladare än vad jag var förr. jag brukar också bli ännu gladare när jag dricker, till en viss gräns eller så länge jag är med andra människor. när jag blir ensam/kommit hem så händer det att det spårar ur. antar att det inte finns något annat att göra än att inte dricka så mycket och stå sitt kast de gånger det händer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

antar att det inte finns något annat att göra än att inte dricka så mycket och stå sitt kast de gånger det händer

Ah, det är nog det ända man kan göra. Man får skylla sig själv om man dricker för mycket.


   
SvaraCitera

ladysmurf:

Låter som en jättebra idé, ska testa det.

Gört! [y] Det är vägen till ett lyckligare liv! Nej nu kanske jag överskattade min egen genialitet men det kan vara ett bra första steg.


   
SvaraCitera

ladysmurf:

Ah, det är nog det ända man kan göra. Man får skylla sig själv om man dricker för mycket.

typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Det är vägen till ett lyckligare liv! Nej nu kanske jag överskattade min egen genialitet men det kan vara ett bra första steg.

Haha nejdå, du verkar vara en mycket klok person. Och vem vet, det kanske blir vägen för ett lyckligare liv för mig.


   
SvaraCitera

ladysmurf:

Haha nejdå, du verkar vara en mycket klok person. Och vem vet, det kanske blir vägen för ett lyckligare liv för mig.

Hoppas det! Är ju inge bra att du går omkring och mår sådär. [sad] Men jag tror nog det löser sig till slut. Du tycks ju veta vad problemen är, vad du ska göra åt dem och du verkar ha vänner som bryr sig. Det kommer man långt med bara man får ihop det. [smile]


   
SvaraCitera