Aviseringar
Rensa alla

Smygrassist eller bara fördomar som borde försvinna?


Ämnesstartare

Hejhej.

Vanligtvis är jag en person som ofta pratar om antirasism och antihomofobi, varit aktiv i UMR en period, ja jag är helt enkelt för människan.

Men ibland kommer jag på mig själv när jag sitter på pendeltåg eller bussar och väljer plats, att jag blir lite mer nervös av att sitta vid en mellanösternkille eller färgad person, än en vid ficka i 25 års åldern. Är det en fördom som jag har i bakhuvudet eller är vi alla smygrassister fast vi är aktivt emot rasism?

Jag väljer att sätta mig vid en kvinna som är 40 före en som har mellanösternpåbrå.

Sedan sätter jag ju mig aldrig vid en som ser ut som en narkoman eller alkis heller. Eller äldre gubbar.


   
Citera
kachin

Skärgårdsdrömmen:

att jag blir lite mer nervös av att sitta vid en mellanösternkille eller färgad person, än en vid ficka i 25 års åldern. Är det en fördom som jag har i bakhuvudet eller är vi alla smygrassister fast vi är aktivt emot rasism?

alltså om det endast är pga att hans utseende ser "mellanöstern" ut så är det rasistiskt enligt min mening. men sen kan så himla mycket spela in när man väljer plats och läser av andra. kroppsspråk, hur personen ser ut att vara på för humör osv. kläder.


   
SvaraCitera

Det är inga konstigheter att man dras mer till människor som man upplever sig ha mer gemensamt med, vem du sitter bredvid på bussen är dessutom helt oviktigt, lugna ner dig!


   
SvaraCitera

Nej, det är varken rasism eller fördomar.


   
SvaraCitera

du är väl inte van att vara med dem... vadå hur känns det att vara nära en mörkhyad?[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla i den här tråden ljuger. Ja du är sjukt rasistisk, hur fan kan du göra så? Hur kan du kränka andra människor på det viset?

Vad har alkisar gjort dig?


   
SvaraCitera

Burg:

du är väl inte van att vara med dem... vadå hur känns det att vara nära en mörkhyad?

kan svara för ts

jävligt obehagligt


   
SvaraCitera

Isotop:

jävligt obehagligt

A B O J A G C U T T A R D I G F U C K I N G S V E N N E[mad]


   
SvaraCitera

Burg:

A B O J A G C U T T A R D I G F U C K I N G S V E N N E

Nja det blev inte riktigt rätt där, A var rätt och B var rätt men sen kommer C men bra att du försöker [cute] Kämpa på du har bara varit här i 15 år så du har tid på dig!


   
SvaraCitera

Isotop:

Nja det blev inte riktigt rätt där, A var rätt och B var rätt men sen kommer C men bra att du försöker Kämpa på du har bara varit här i 15 år så du har tid på dig!

sluta mobba min svenska har bara varit här i 6 år[cry]


   
SvaraCitera

Burg:

sluta mobba min svenska har bara varit här i 6 år

Ofta bara 6? [surprised]


   
SvaraCitera

Isotop:

Ofta bara 6?

har du hört min svenska eller[crazy]


   
SvaraCitera

Burg:

har du hört min svenska eller

Nää pratar du med brytning?


   
SvaraCitera

Fördomar skulle jag säga.


   
SvaraCitera

Skärgårdsdrömmen:

alla smygrassister fast vi är aktivt emot rasism

Detta, mer eller mindre. Vi lever i ett rasistiskt samhälle och formas därefter, hur gärna vi än vill annat.


   
SvaraCitera