Aviseringar
Rensa alla

Snabb ämnesomsättning/metabolism


Ämnesstartare

Hej!
Jag misstänker att jag har snabb ämnesomsättning/metabolism och det är på grund av att jag inte kunnat gå upp i vikt de senaste 4-5 åren. Sen jag var 16 år gammal har jag haft samma vikt som jag har idag och idag är jag 21 år gammal. Jag är väldigt missnöjd med min vikt då jag är 65 kg vilket jag som sagt har varit de senaste åren och jag är 182 cm. Jag känner mig small och jag vill jättegärna gå upp i vikt. Jag har haft vissa perioder då jag ätit en massa, gymmat men ändå kan jag inte gå upp i vikt, någon som har gått  igenom något liknande eller vet vad jag kan göra?


   
Citera
Ämnesetiketter

gå till läkaren. be de kolla sköldkörteln och sånt. om inget är knas bör du kanske träffa en dietist


   
SvaraCitera

Det är la bara att börja käka Billys varje dag så ska du se att de lägger på sig. 


   
SvaraCitera

Du är bara dålig på att äta. Träna på det först. 


   
SvaraCitera

Har lite samma problem. Har visserligen inte vägt mig på ett tag men, har vägt i princip samma sedan 2008. Tror som PP, öva dig på att äta. Jag blir i princip aldrig mätt hur mycket jag än äter, slutar för att jag är uttråkad. Det är DYRT att gå upp i vikt. Räkna med ca 10000:- i månaden eller så.

*ok överdriver kanske lite, om du bara vill bli fet så kan du nog komma undan billigare men vem vill bli det


   
SvaraCitera

Väger la en 87 skulle jag tro, ca 190 cm lång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för svaren, eftersom alla era svar är liknande så besvarar jag alla era svar i ett inlägg. Brukar käka några gånger om dagen men tydligen så ska man äta 3 små och 3 stora måltider om dagen så ska börja med det och eftersom jag gymmar också så ska jag föröska äta något större ca en timme innan jag ska till gymmet så att proteinerna i maten säkert går till musklerna och inte spolas i toalett stolen.
räkgylfar, ska nog testa käka på ett regelbundet sätt innan jag besöker läkaren, har varit hos en sjuksköterska för någon vecka sen som påpekade att jag bara skulle käka ordentligen och rätt utan proteintillskott då det tar upp plats som maten skulle ha haft.


   
SvaraCitera

Man behöver verkligen inte krångla till det massa så länge man är inställd på att det kommer krävas lite ansträngning.

Ät en redig frukost (alltså inte nån jävla tallrik flingor. Men typ 3dl havregryn/müsli + nån smörgås), en ordentlig lunch där man ser till att äta även efter man känner sig nöjd, och sedan en ännu större middag där man verkligen stoppar i sig till man näst in till mår dåligt. Lägg sedan till nåt lättare kvällsmål på detta (eventuellt den jävla tallriken med flingor) och det finns inga möjligheter att någon som du inte kommer öka i vikt. 

Folk som tror de har "hög ämnesomsättning" och "kan äta vad å hur mycket som helst" bara för att de kör på en nocco till frukost, pizza till lunch å en halv chipspåse till kvällsmat 2ggr i veckan, är ju alltså riktigt vilse. Trofan en kan äta hur mycket som helst om en tror det där är mycket mat. 

DET SKA VARA JOBBIGT ATT GÅ UPP I VIKT. DET ÄR FÖR ATT MAN BLIR STARK AV ATT GÅ UPP I VIKT. OCH MAN MÅSTE GÖRA SIG FÖRTJÄNT AV ATT VARA STARK. ÄT. 


   
SvaraCitera