Aviseringar
Rensa alla

snabb fråga ? bli man small eller tjock?


mediakatt:

jag har sagt att det inte finns några vetenskapliga belägg för att det skulle leda till att han går ner i vikt och håller sig på den vikt han gått ner till, trots att mängder av studier angående detta gjorts.

Hatar när jag inte förstår om folk trollar Lr inte =(


   
SvaraCitera

Panda:

Hatar när jag inte förstår om folk trollar Lr inte =(

Varför berättar du det för mig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

jag har sagt att det inte finns några vetenskapliga belägg för att det skulle leda till att han går ner i vikt

Nä, kanske inte. Jag är inte insatt i vetenskapen bakom att gå ner i vikt. Dock så kan jag garantera att han kommer att bränna mer fett om han springer lite då och då. Han kan göra något, eller så kan han göra inget, hans val.

Panda:

De e då man klarar sig på en 33cl cola+ en billys om dagen.

Själv kör jag på kaffe och en sliten macka! Blir mycket billigare [rolleyes]


   
SvaraCitera

Soony:

aa men jag vet inte vilka dagar ja ska göra hur länge ?

finns massa bra info om löpning om man googlar t.ex. RUNNING


   
SvaraCitera

join993:

Dock så kan jag garantera att han kommer att bränna mer fett om han springer lite då och då. Han kan göra något, eller så kan han göra inget, hans val.

Mediakatt har rätt. Det har du med.

Springa leder till: Energiförbränning, flera hälsosamma effekter och högre ämnesomsättning.

Vilket leder till en större aptit. Personen i fråga verkar ej särskilt insatt i varken träning eller kost och båda behövs för en stadig och hållbar viktnedgång. Så då kan man tänka sig att han har en risk att gå upp i vikt istället för att gå ned eftersom han inte kommer att kunna hantera sin ökade ämnesomsättning på ett bra sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack så mkt för alla hjälp ! uppskattar det verkligen..

ps: ska börja banta grovt 😉 därför ställde jag den frågan[wink]


   
SvaraCitera

Grundförutsättning vid all viktminskning är att man måste förbränna mer energi än vad man tillför kroppen. Du minns säkert den gamla klassiska formeln från fysiken med tillförd effekt/energi kontra uttagen effekt/energi!?? Tar du ut mer effekt/energi än vad du tillför kroppen så kommer du garanterat att gå ner i vikt. Förbränner du mer ex vid rörelse så minskar alltså ditt kroppsfett. Utan att ha någon kunskap i ämnet för övrigt så skulle jag gott kunna tänka mig att situps bränner mer bukfett än vad ex jogging gör. Men i det fallet gissar jag på att det finns andra "fettbrännarsajter" som är bättre än vad just UM är där det sitter proffs som ger råd.

Det viktigaste är dock att du skippar all skitmat o gärna går över till vegmat med lågt fettinnehåll. OBS att detta är första gången i UMs historia som jag råder någon att gå över till vegmat - kött-, fisk- o fågelälskare som jag är. [blush]

Lycka till!


   
SvaraCitera

gör situps 100, liggandes på en pilatesboll, med ett mjölkpaket i varje hand

viktigt att du kompletterar denna träning med yoga och stretching samt balett för att inte få för bulliga muskler detta är ej önskvärt.


   
SvaraCitera

pallar man göra 200 sit ups gör man dem fel ;0


   
SvaraCitera

ut och spring ist sen när du är smal kan du börja träna mage då får du magrutor


   
SvaraCitera

Soony:

om jag gör situps 200st per dag kmr det hjälpa att bli platt mage ? eller vad händer

Ja det kommer hjälpa, all träning är bra, MEN det kommer inte räcka.

Är du fet äter du för mycket. Normalt bör man äta ca 2000kcal om dagen, som jämförelse motsvarar 100gr choklad ca 500kcal, och 200gr chips runt 1200kcal.

Om du vill gå ner i vikt måste du äta MINDRE än 2000kcal.

Om du tycker svält låter tråkigt kan du börja träna, minst 3 ggr i veckan. Jag orkar inte skriva en guide så jag länkar en som jag är bekant med om som jag vet fungerar. Den innehåller planeringar och massor med information.

​Träna


   
SvaraCitera
ziiesh

punktförbränning finns inte, går inte, försök inte ens. Konditionsträning förbränner men styrketräna också, och tränar du magen behöver du träna ryggen också, annars kommer din hållning bli dålig. De flesta gym har gratis/billiga instruktörer om man skaffar gymkort, träffa någon som kan hjälpa dig igång!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tips: gå till gymmet och träna hela kroppen. Styrketräning hjälper fettförbränning och sen är det inte snyggt med väldefinierade magmuskler men spaghettiarmar och ingen som helst definition i ryggen och bröstet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pheadrus:

Normalt bör man äta ca 2000kcal om dagen

Denna siffran är på tok för låg, en kille bör som absolut lägst ligga på 1800 kalorier om dagen. De flesta kommer gå ner i vikt om man ligger på 2000 kalorier om dagen utan träning, och någon som tränar mycket och intensivt behöver mycket mer än 2000 kalorier om dagen.


   
SvaraCitera

Kromet:

Denna siffran är på tok för låg, en kille bör som absolut lägst ligga på 1800 kalorier om dagen.quote]

Grabben vill gå ner i vikt, vad är din poäng?


   
SvaraCitera