Aviseringar
Rensa alla

Snabb fråga


Ämnesstartare

Vad är egentligen en FRÅGESTÄLLNING? 
Kan det ingå VARFÖR frågor i en frågeställning, ex: Varför var inte Sverige inblandad under Andra världskriget?
Är det en frågeställning (btw det var bara ett exempel)


   
Citera
Haien

Det är en formulering av en fråga.
Ja
Ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nörden vet allt


   
SvaraCitera
Haien

hxiley:
nörden vet allt

Dock är det ju konstigt om man inte kan den frågan..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haien:

Dock är det ju konstigt om man inte kan den frågan..

tror du att jag ska komma hit och förstå efter att du har totalt massakrerat min intelligens?


   
SvaraCitera
Haien

hxiley:

tror du att jag ska komma hit och förstå efter att du har totalt massakrerat min intelligens?

Sa aldrig det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haien:

Sa aldrig det.

tror inte att jag skulle ha frågat om du hade sagt det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för att inkludera: Sverige var med i förintelsen. det var bara det att tyskarna inte krigade med oss


   
SvaraCitera
Haien

hxiley:
för att inkludera: Sverige var med i förintelsen. det var bara det att tyskarna inte krigade med oss

Nej, inte förintelsen vilket var folkmordet på framför allt judar, men vi var indirekt med i världskriget.


   
SvaraCitera
Haien

vänta va det är helt OT


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haien:

Nej, inte förintelsen vilket var folkmordet på framför allt judar, men vi var indirekt med i världskriget.

tyskland åkte till oss också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

borde ha läst resten av kommentaren


   
SvaraCitera
Haien

hxiley:

tyskland åkte till oss också.

Kan skriva hur mycket som helst om det här men ja. Eller de fick åka tåg genom Sverige hur mycket de ville till bl.a. norge och finland, och totalt så åkte miljoner tyska soldater genom Sverige. Vi sålde också järnmalm till dem vilket hjälpte dem producera vapen, flygplan och andra saker de behövde.

Sverige var militärt sett neutralt (var inte allierat med nån), men stod mer på Tysklands sida på andra sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haien:

Kan skriva hur mycket som helst om det här men ja. Eller de fick åka tåg genom Sverige hur mycket de ville till bl.a. norge och finland, och totalt så åkte miljoner tyska soldater genom Sverige. Vi sålde också järnmalm till dem vilket hjälpte dem producera vapen, flygplan och andra saker de behövde.

Sverige var militärt sett neutralt (var inte allierat med nån), men stod mer på Tysklands sida på andra sätt.

jag sa ju att du var en nörd


   
SvaraCitera
Haien

hxiley:

jag sa ju att du var en nörd

Är bara mer allmänbilad än dig


   
SvaraCitera