Aviseringar
Rensa alla

Snabb viktuppgång


Ämnesstartare

Tja!
är en kille på 18 år som på drygt ett år gått upp 16 kg (från 69 till 85). Har inte ätit annorlunda utan har ätit typ samma mat i samma mängd. Har alltid varit naturligt smal, så känns lite sådär att man plötsligt lägger på sig så pass mycket vikt. Vad kan viktuppgången bero på? Kan jag göra något annat än att ändra kost? Känns ju liksom inte jätte bra att vara 18 och redan börja få gubbmage...


   
Citera
Ämnesetiketter

Du är gammal nu min pojk, nu går det bara utför


   
SvaraCitera
b1son

om du helt ärligt inte har förändrat dina matvanor borde du nog gå till läkare


   
SvaraCitera
b1son

kan kanske vara bra att gå till läkare om du verkligen inte förändrat dina matvanor, se så att det inte är sköldkörteln elr nåt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade jag varit 30 så hade det ju varit lite lättare att acceptera, men 18 år känns lite väl ungt för att jag ska kunna skylla på åldern. Kan sköldkörteln göra att man går upp i vikt?


   
SvaraCitera
time
 time

Hur ser dina alkoholvanor ut?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dricker på helgerna och någon vardag då och då. Brukar inte bli jätte stora mängder utan mest chill drickning men brukar bli en rejäl fylla per vecka


   
SvaraCitera
time
 time

Simoneklund:
Dricker på helgerna och någon vardag då och då. Brukar inte bli jätte stora mängder utan mest chill drickning men brukar bli en rejäl fylla per vecka

Och för ett år sen, drack du lika mycket då? 


   
SvaraCitera
time
 time

Låter nog som att alkohol är boven i dramat. Har också gått upp sjukt mycket sedan jag fyllde 18 för att man fick tillgång till krog och smarriga jordgubbsdrinkar och vin till den goda osten.


   
SvaraCitera

time: ...för att man fick tillgång till krog och smarriga jordgubbsdrinkar och vin till den goda osten.

hehe Glad


 Men vad har förändrats med din kropp sedan ett år sedan? Har du ändrat kost, slutat med diverse fysiska träningar, ätit fet mat, stillasittande eller alkohol som ovan skrev osv?


   
SvaraCitera
reben

det är ÖLEN


   
SvaraCitera

Jag gick plötsligt upp 10-15 kilo när jag var 24, vet inte varför.


   
SvaraCitera

Nu ska vi inte skylla på ölen. Eller vinet. Eller spriten.
VI SKYLLER INTE PÅ ALKOHOLEN!
Det är INTE alkoholens fel.
det är aldrig alkoholens fel. aldrig. don't blame the alcohol.


   
SvaraCitera

Simoneklund:
Hade jag varit 30 så hade det ju varit lite lättare att acceptera, men 18 år känns lite väl ungt för att jag ska kunna skylla på åldern. Kan sköldkörteln göra att man går upp i vikt?

ja. kolla upp den!!


   
SvaraCitera

wtf på er som tror att man på ett helt år går upp nästan 20 kg pga alkohol om man inte dricker kopiösa mängder och äter extremt fet mat


   
SvaraCitera