Aviseringar
Rensa alla

Snabbt sätt att gå ner i vikt?


Ämnesstartare

Tja!

Jag är en 16-årig kille som är ungefär 172 cm lång och väger ca 74 kg. Det är aningen för mycket och jag vill gå ner mellan 5-10 kg i alla fall. Problemet är att jag inte vet hur jag ska gå tillväga. Vad/Vilka är de bästa sätten? Några tips på hur man ska käka?

Vill framförallt äta bättre, och ha tips på kosten, men tränings-tips är väl bra det också. Och det får gärna gå hyfsat fort 😉

Tacksam för hjälp!


   
Citera

Ät bra mat och jogga några gånger i veckan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ät 5 små måltider om dagen (var tredje timme) och träna 3-5 gånger i veckan mellan 30 - 60 minuter.

Sluta med chips, godis, läsk (även light), bakelser, vitt bröd, pizza, kebab och all snabbt mat.

Med kom ihåg att du fortfarande är ung och växer, så banting är någonting du bör undvika !


   
SvaraCitera

Ät regelbunden och nyttig mat och motionera varje dag, så lär du vara fit inom 1-2 månader.


   
SvaraCitera

drick massa vatten


   
SvaraCitera

ät nyttigt, byt ut godis mot frukt, jogga ett par dagar i veckan.


   
SvaraCitera

Hur äter du nu, och hur mycket rör du på dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ät det du tycker om i lagom mängd och rör på dig, cykla ist för bussen, promenader, gym några ggr vecka osv. och ta det lugnt, det är inte hälsosamt för din kropp att genomgå en snabb viktnedgång. låt det ta lite tid [smile].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Ät regelbunden och nyttig mat och motionera varje dag, så lär du vara fit inom 1-2 månader.

[y]


   
SvaraCitera

ät 1000 kcal om dagen så har du nog gått ner 10 kg på typ 2.5 månader[party] eller ät typ 1500, men då får du nog hålla på i typ ett halvår för att gå ner så mkt :c


   
SvaraCitera

fastna inte i siffertänk! kolla inte på kilona utan kolla i spegeln istället. annars kan det bli helt fel. jag är bara 160 cm men väger nästan 70 kg. ändå är jag rätt fit om man säger så 😉 muskler väger vettu!
så skippa vågen!

och ät bra mat, inte i små mängder om du ska träna. satsa på att bygga långsiktigt [smile]


   
SvaraCitera

Fettsugning [y]


   
SvaraCitera

micitic:

inte i små mängder om du ska träna. satsa på att bygga långsiktigt [smile]

men han ville ju gå ner i vikt, inte bygga muskler.


   
SvaraCitera

ja men bygga en snygg kropp gör man ju även ifall man blir smalare? men är ju det min poäng är, gå ner i vikt = dumt
fixa en snygg, sund kropp = smart


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Hur äter du nu, och hur mycket rör du på dig?

Tar för stora portioner tror jag, annars är det väl inte värre än någon annan. Jag går till och från t-bane-stationen (hehe) totalt 30 min per dag, sedan så har jag en idrottslektion på 80 min och så spelar jag tennis en timme i veckan.

Det jobbiga är att det känns så svårt att gå ut och jogga. Och särskilt nu i det här skitvädret. Funkar inte såna här tv-shop-springmaskiner då? Min pappa har en sån:

Vet att jag måste ta tag i det här men det är så svårt att hitta motivation, haha.


   
SvaraCitera